Gå til innhold

The Witcher-pirater risikerer bot (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva skjer hvis du faktisk får en bot til deg selv her i Norge? MÅ du betale for å unngå rettslige følger, eller har de ikke noe som sier at de har lov til dette i Norge?

 

Formelt vil jeg tro det blir å regne som en faktura, om man bestrider fakturaens grunnlag, så må man vel ikke betale (men det aknv el bli rettslige følger av det, ihvertfall i teorien, så kan de jo gå til sak, om de mener du plikter å betale fakturaen)

 

AtW

Lenke til kommentar

Privat tracker med 1000 andre brukarar hjelper lite.

Skal du verkeleg føle deg trygg på å ikkje bli tatt så må det full kryptering til og du må stole 100% på dei laster ned/opp til.

Eventuelt kan du bruke Tor.

 

De 1000 andre kan ikke gjøre noe. Alt er kryptert.

 

Ja, kan kjøre masse proxyer, men hjelper ikke akkuratt positivt for speeden.

Lenke til kommentar

Privat tracker med 1000 andre brukarar hjelper lite.

Skal du verkeleg føle deg trygg på å ikkje bli tatt så må det full kryptering til og du må stole 100% på dei laster ned/opp til.

Eventuelt kan du bruke Tor.

 

De 1000 andre kan ikke gjøre noe. Alt er kryptert.

 

Ja, kan kjøre masse proxyer, men hjelper ikke akkuratt positivt for speeden.

 

Feil. Piratgjegere sjekekr ipen til de som kobler seg opp mot de, kryptering hindrer ikke dette. Nå vil jeg dog tippe at sikkerheten allikevel er vesentlig høyere i praksis hos steder som ikke er åpne for alle, basert på min egen erfaring som jobbene hos en isp.

 

AtW

Lenke til kommentar

Privat tracker med 1000 andre brukarar hjelper lite.

Skal du verkeleg føle deg trygg på å ikkje bli tatt så må det full kryptering til og du må stole 100% på dei laster ned/opp til.

Eventuelt kan du bruke Tor.

 

De 1000 andre kan ikke gjøre noe. Alt er kryptert.

 

Ja, kan kjøre masse proxyer, men hjelper ikke akkuratt positivt for speeden.

 

Feil. Piratgjegere sjekekr ipen til de som kobler seg opp mot de, kryptering hindrer ikke dette. Nå vil jeg dog tippe at sikkerheten allikevel er vesentlig høyere i praksis hos steder som ikke er åpne for alle, basert på min egen erfaring som jobbene hos en isp.

 

AtW

 

Jeg kjører PeerBlock, og har god brannmur også, så tror jeg kan føle meg trygg. Og som han over meg sier, ISP må jo gi infoen. Telenor har vist at de ikke vil gjøre dette.

Lenke til kommentar

Brannmur har iungenting med dette å gjøre, tviler på at programmer av typen peerblock hjlper heller (jeg renger med det er et program som foretar en enkel svartelisting av IPer). Greit nok, ISPer deler ikke ut info om iper uten videre, men innlegget ditt viser en mangel på fortåelse for hvordan "piratjegere" opererer

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Ikke rart da jeg ikke vet det. Svartelisting burde hjelpe, men jeg vet ikke hvilken IP som er ond. Men, om noen vil koble til meg, burde jeg vel få beskjed? Blir det ikke nesten hacking fra deres side?

 

Svartelisting er like bra som lista er, slike lsiter tipper jeg er ganske dårlige. Ellers ligger det jo litt i p2p sin natur at andre kobler seg til deg. Det skjer jo hele tiden, ellers ville man jo ikke fått lastet opp eller noe noe som helst.

 

AtW

Lenke til kommentar

På ett spill som The Witcher 2 kjøpt DRM fritt fra gog.com forsvinner egentlig etthvert argument for å piratkopiere, så dette synes jeg er helt greit.

 

Gog.com leverer en bedre tjeneste enn piratene på denne løsningen, så det eneste argumentet som gjenstår nå er for å få produktet gratis. Altså, tyveri. På bakgrunn av dette synes jeg ovennevnte løsning er helt ok. CD Project viser seg å være en av de mest liberale rundt DRM men ansvar under frihet er ikke noe alle takler, så at disse blir straffet synes jeg er helt ok.

 

Verre med EA og Ubisofts løsninger... Kopier i vei, vis at vi ikke finner oss i tulleløsninger, internettoppkoblinger, SecuRom m.m.

Lenke til kommentar

Det er selvfølgelig et problem å vite hvem som kjøper et spill etter å ha lastet det ned, men de som piratkopierer spill som ikke inneholder noen form for DRM, fortjener virkelig å få en bot som svir skikkelig i lommeboka. Det er på grunn av dem at vi andre spillentusiaster må slite med Securom, Starforce, og UBI-DRM (hva den nå enn kalles). :(

 

Håper virkelig at The Witcher 2 selger bra. Hvis dette spillet blir en flopp på grunn av piratkopiering, blir nok dette det siste spillet på lang tid som selges uten en eller annen form for restriktiv DRM.

 

Litt off topic, så la Ubisoft fram langt dårligere tall enn ventet dette kvartalet, og selv om de ikke bryr seg om kundene sine, så er de iallefall nødt til å bry seg når aksjene raser ned over 22%. Det er selvfølgelig usikkert om det dårlige salget skyldes DRM, men hva annet skulle det være? Uansett er det kanskje akkurat dette som måtte til før de lærer at det ikke lønner seg å pisse kundene sine i trynet. :D

Lenke til kommentar

Tror nok de heller sier det er piratkopiering som har skylden. Og prøver på å lage noe enda mer jævlig anti-pirat kødd. Etter det jeg har skjønt, er de ikke av typen som gir seg. Heller den som aldri finner ut hvor man burde stoppe.

 

EDIT: Begynner visst å bli søvnig.. og da bytter knappene plass på tastaturet..

Endret av Jevrio
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...