Gå til innhold

Apple skrinlegger SIM-slakt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaja. Men Apple gir seg ikke der, og vil nok om litt annonsere at de bygger eget nett slik at de kan sluse alle kundene sine lenger inn i sitt lukkede rom.

 

Bare slik kan de kontrollere alle 100% og det er planen til Steve Jobs. Ingen dum idè, men ikke bra for kundene.

Målet her var jo å gjøre det enklere for kundene å bytte leverandør. Men joda, det er jo Apple, så da er det nok ikke bra for kundene.

Lenke til kommentar

Hmmm hva er egentlig poenget med SIM-kort? Jeg har egentlig bare godtatt det frem til jeg leste dette...

 

Du har aldri handlet brukt mobil uten SIM-kort skjønner jeg, da måtte du sende den inn til service for og få programmert inn ditt nummer i telefonen og det kunne koste endel og ta lang tid.

Det var en revolusjon med GSM hvor man skiller telefon og abonnement via SIM-kortet, det var helt utrolig at man tok lagrede numre med seg på kortet og greier.

Endret av agvg
Lenke til kommentar

Målet her var jo å gjøre det enklere for kundene å bytte leverandør. Men joda, det er jo Apple, så da er det nok ikke bra for kundene.

 

Men det bryter vel med GSM-standarden, og man skulle vel ikke fjerne SIM men lage ett virtuellt SIM-kort.

Dessuten er det jo litt av poenget at man skiller telefon og abonnement, går iphonen i knas kan du jo ikke bare pelle ut kortet og kjøpe deg en ny telefon og være online på minutter etter havariet hvis det er virtuellt.

Endret av agvg
Lenke til kommentar

Målet her var jo å gjøre det enklere for kundene å bytte leverandør. Men joda, det er jo Apple, så da er det nok ikke bra for kundene.

 

Men det bryter vel med GSM-standarden, og man skulle vel ikke fjerne SIM men lage ett virtuellt SIM-kort.

Dessuten er det jo litt av poenget at man skiller telefon og abonnement, går iphonen i knas kan du jo ikke bare pelle ut kortet og kjøpe deg en ny telefon og være online på minutter etter havariet hvis det er virtuellt.

Planen var så vidt jeg forstod å fjerne selve kortet, også enkelt programmere det virtuelle SIM-kortet med nødvendig informasjon fra operatør. Fremdeles så ville det vært å bare kjøpe en ny telefon og laste inn det gamle abonnementet ditt. I tillegg så gikk det rykter om at man enkelt kunne bytte mellom abonnementer. Ser for meg at man f.eks. enkelt kunne byttet operatør om man f.eks. dro på ferie. F.eks. kjøpe et "ferieabonnement" eller noe slikt og lastet det inn så man slapp å betale i dyre dommer for datatrafikk.

 

Ser jo at det ville blitt litt mer herk om man ønsker å bytte telefon og at dette kanskje kunne fungert som en slags lock-in, men sammenlignet med operatørsperrer og fandens oldemor så fremstår det som et minimalt problem å bestille seg et sim-kort om man kjøper en telefon uten slike muligheter.

Lenke til kommentar

Hmmm hva er egentlig poenget med SIM-kort? Jeg har egentlig bare godtatt det frem til jeg leste dette...

 

Du har aldri handlet brukt mobil uten SIM-kort skjønner jeg

Det er en litt annen verden i dag enn for 20 år siden. Alle telefoner har Wifi, USB-inngang, bluetooth, infrarød.

Fordi det var sånn for 20-år siden, betyr ikke at det er ENESTE måten å gjøre det på, bortsett fra SIM-kort.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...