Gå til innhold

Retrofil: Sony CMD Z1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bedre batteri enn en gjennomsnittelig Android. Snasent design også.

 

Vitsen din begynner å bli gammel nå.

 

På mer saklige sider så er denne telefonen banebrytende på mange områder. Men det store spørsmålet er prisen, for den ser ikke billig ut.

 

Du må ikke bry deg om Genser, han levde ikke da denne telefonen var på markedet en gang :)

 

Prisen var høy! Faktisk en av de dyreste på markedet da den kom.

Det er viktig å nevne at dette var den første telefonen på markedet med intelligent homescreen.

Andre spennende og sjeldne telefoner å sjekke ut Philips Genie, Alcatel One Touch Pro, Alcatel One Touch COM (kan vell enkelt beskrives som forut for sin tid), Sagem MC825 FM (første med radio), Ericsson SH888, Ericsson T28 og ikke minst Ericsson R320 (de to sistnevnte er jo litt ny i dette selskapet, men du verden for noen telefoner!).

Lenke til kommentar

Bedre batteri enn en gjennomsnittelig Android. Snasent design også.

 

Vitsen din begynner å bli gammel nå.

 

På mer saklige sider så er denne telefonen banebrytende på mange områder. Men det store spørsmålet er prisen, for den ser ikke billig ut.

 

Du må ikke bry deg om Genser, han levde ikke da denne telefonen var på markedet en gang :)

 

Prisen var høy! Faktisk en av de dyreste på markedet da den kom.

Det er viktig å nevne at dette var den første telefonen på markedet med intelligent homescreen.

Andre spennende og sjeldne telefoner å sjekke ut Philips Genie, Alcatel One Touch Pro, Alcatel One Touch COM (kan vell enkelt beskrives som forut for sin tid), Sagem MC825 FM (første med radio), Ericsson SH888, Ericsson T28 og ikke minst Ericsson R320 (de to sistnevnte er jo litt ny i dette selskapet, men du verden for noen telefoner!).

 

haha levde ikke engang nei.. Fare for at han visste mer om mobiler enn noen av oss andre her inne på den tiden.. Husker i 2005-2006 så var genser under ett annet nick en av de som kunne mest om mobiler på denne siden, og var med på(etter min mening) og gjøre forum delen på amobil til en såpass bra side som den er i dag.. Så at han hadde kjennskap til mobiler tilbake til 1997 har jeg absolutt tro på..

Endret av Lionel_Luthor
Lenke til kommentar

Flott personrelatert diskusjon :p

 

For å avslutte den så: Ja, jeg har kanskje rakket ned på Android-batteritid i overkant mye i senere tid, skal prøve å begrense det fremover. Nei, jeg hadde ikke kunnskap om mobiler i 1997. Og takk, hyggelig sagt LL.

 

Så, om ingen er sterkt uenige foreslår jeg at vi går tilbake til tema, og på leke-moderatorvis foreslår at dette innlegget ikke kommenteres :)

Lenke til kommentar

Flott personrelatert diskusjon :p

 

For å avslutte den så: Ja, jeg har kanskje rakket ned på Android-batteritid i overkant mye i senere tid, skal prøve å begrense det fremover. Nei, jeg hadde ikke kunnskap om mobiler i 1997. Og takk, hyggelig sagt LL.

 

Så, om ingen er sterkt uenige foreslår jeg at vi går tilbake til tema, og på leke-moderatorvis foreslår at dette innlegget ikke kommenteres :)

Kan ikke si at Android har spesiellt dårligere batterilevetid enn så godt som alle andre smarttelefoner. Syns faktisk min X10 mini varer ganske lenge med sine 4 dager uten å måtte lade ved vanlig bruk. Om en telefon ikke varer lenge på batteri så er det ikke nødvendigvis operativsystemet sin feil.

 

Isåfall burde han vise mer innsikt å ikke komme med dumme kortfattede uttalelser.

Innleggene han kommer med er irrelevante for saken og særs barne aktige.

 

Om du ikke behersker vanlige uttrykk bør du strengt tatt holde deg unna fremmedord.

Bare fordi du ikke forstår det han sier, så betyr det ikke at han ikke vet hva han snakker om.

Endret av fUsiOn
Lenke til kommentar

Skal ikke se bort i fra at en relansering hadde slått an..

Tenk den telefonen her, men med moderne innmat.

 

Det er ikke alle som trenger den største skjermen, men mms, wifi og litt annet hadde vært kult :-)

 

ev. kunne de relansert den for å konkurrere med DORO telefoner for pensjonister, som den var, men med mer oppdatert innmat (mtp. dekning, batteriteknologi, båndstøtte, bluetooth, m.m.).

 

I så tilfelle kunne den vel kanskje klart seg uten fargeskjerm og mms.

 

CMD Z7 var også en fet telefon :-)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...