Gå til innhold

Tre millioner nedlastinger per dag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Recommended på ovi store:

 

Gaybloggen by Lars Tangen

Utilities

 

uff..

 

Det jeg ikke liker med ovi store er at den eneste måten å motta programmene på er ved å laste de ned via mobilen.. skulle ønske jeg kunne laste ned programmene og overføre de via Nokia PC Suite.

Endret av Ashen
Lenke til kommentar

Har stor tro på at Nokia vil komme kjempesterkt tilbake i 2011. Men det må skje i starten av året, og MeeGo 1.2 bør være klart til jan/feb (ikke april, som er antydet).

 

MeeGo virker lovende, og hvis det blir så bra som det ser ut til, vil det spise andeler fra særlig wp7, men også android (og kanskje ios4). Venter spent på N9...

Lenke til kommentar

Jeg har N900. Problemer med Ovi Maps er: (korriger meg gjerne om jeg tar feil på noen punkter, noe jeg garantert gjør)

 

-Tregt!

-UI følger ikke resten av systemets stil.

-Ikke rute for fotgjengere. Dette ser jeg er på plass nå.

-Lite beskrivende UI-elementer.

-Kontroll ikke lik resten av systemet.

-Ikke muligheter til å enkelt lagre ofte brukte lokasjoner.

-Online maps.

Lenke til kommentar

Kartene er ikke online, Johndoe. Kart for Norge følger med telefonene, og det er mulig å laste ned kart for hele verden gjennom Ovi Suite. Når det er sagt, ligger noe av kartinnformasjonen på serverne, slik at dersom du f.eks. søker på en adresse, er det mulig du ikke vil finne den uten å gå online (men det er også mulig den finner riktig adresse offline). Trafikken for å finne en adresse vil uansett være betydelig mindre enn for å laste ned hele kartet... :)

 

Har N8, sliter ikke med de andre problemene du beskriver. Men det er jo mye en smakssak.

Lenke til kommentar

Applikasjonen brukte omtrent et minutt å starte nede på Stortinget t-bane-stasjon hvor det selvsagt ikke er satelittdekning. Når jeg kom ut av tunnelen greide ikke satelittkartene (online) å holde følge med t-banen (Majorstuen->Ullevål Stadion) med Telenor 3G og UI hadde omtrent to sekunders latency ved interaksjon, men likevel var det veldig kult å "følge meg selv live" fra et par hundre meters høyde. ;)

 

Men denne tråden skal omhandle Ovi Store og ikke min gretne holdning til kartapplikasjoner. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...