Gå til innhold

Anmeldelse: Samletest – Kinect-spill (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg håper virkelig Kinect, og Move også for den saks skyld, lykkes på markedet. Om Kinect gjør det bra blir Nintendo nødt til å tenke på måter de kan skille seg ut og gjøre noe nytt til neste generasjon. For liten konkurranse på konsollmarkedet er jo sjeldent bra. Tror Nintendo var i overkant kjepphøye etter suksessen med NES og SNES. Jeg kommer nok til å handle inn en av neste generasjon med konsoller, gitt at kontrollsystemet og spillene faktisk blir gode nok. Har lite til overs for generiske sepia-fargede macho-shootere.

 

Når det gjelder Kinect så virker det jo som en ganske gjennomført teknologi. Nå vil Kinect kanskje kreve litt mye plass i forhold til for eksempel Wiimote. Ser for meg at folk som bor i leiligheter eller har TV-en og Xbox-en på gutterommet vil kunne få problemer med plassen. Selv synes jeg sportstittelen fra Ubisoft virket litt interessant. Den har riktignok ikke fått de aller beste skussmålene fra omtalere på den verdensvide veven. Men det virker som om trening kan være lettere å unnagjøre om man har et interaktivt system som guider en på vei. Ikke minst har de jo laget disse småspillene, blant annet denne terrengsyklingsbiten, hvor man får små minispill med innbakte treningsøvelser. Kampsport-saken er jo også litt stilig.

 

Nå venter jeg bare på et ordentlig Kung fu-spill. ^^

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

"Hadde jeg vært 20 år yngre, ville jeg antagelig elsket å leke med pusetatten på den svært så vakre øya."

 

Så om du hadde vært 20 år yngre hadde du gitt 8? Anmeldensen på Kinectimals sier ingenting negativt. Kun at du er for gammel. Da er det misvisende å gi det 5.

 

Samtidig snakker du om "gavepakke" og at flere vil "elske det". Likevel gir du 5, fordi du er for gammel antar jeg.

 

Merkelig anmeldelse.

Lenke til kommentar

"Hadde jeg vært 20 år yngre, ville jeg antagelig elsket å leke med pusetatten på den svært så vakre øya."

 

Så om du hadde vært 20 år yngre hadde du gitt 8? Anmeldensen på Kinectimals sier ingenting negativt. Kun at du er for gammel. Da er det misvisende å gi det 5.

 

Samtidig snakker du om "gavepakke" og at flere vil "elske det". Likevel gir du 5, fordi du er for gammel antar jeg.

 

Merkelig anmeldelse.

 

Kinectimals har to store mangler, som også nevnes i omtalen, nemlig at stemmestyring mangler og at spillet ikke er oversatt til norsk. At stemmestyringen mangler gjør at spillet mister store deler av appellen i mine øyne, og hvorfor det ikke er oversatt er meg helt uforståelig.

 

At et spill som så tydelig er rettet mot den yngre garde samtidig feiler på et par brukervennlighetsområder gjør også at karakteren blir som den blir.

 

 

Spillet i seg selv er ikke en "gavepakke", men:

"Kinectimals er en gavepakke til foreldre som ønsker å tilby poden en spillopplevelse fri for verdens grusomheter"

 

Karakteren er satt ut fra vurderingskriteriene vi bruker for spill generelt, ut fra hele opplevelsen spillet gir, uavhengig av hva en eventuell åtteåring ville ha ment om saken. Men at en åtteåring ville latt seg begeistre er jeg ikke i tvil om - fordi åtteåringer og voksne har ulike krav til hva de finner underholdende. Det er jo bare å se til barnefilmer versus andre filmer for å få bekreftet det.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...