Gå til innhold

Kan APB reise seg fra graven? (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil ikke si det var triste saker at APB ble lagt ned. Det var så vanvittig bak mål at jeg ikke klarer å la være å le av det. :p

 

Men selvsagt var det jo synd for spillere, utviklere og selve spillet. I den lille tiden jeg rakk spille fant jeg mye jeg likte svært mye, som f.eks å stille ut den toppstyla bilen sin i et utstillingslokale hvor alle kan se den. Karaktereditoren var ganske bra, og gameplayet minner mye om da vi brukte å leke politi og røver på barneskolen for... øh... "en god stund siden". De to største problemene jeg så var for det første at sonene var åpne for alle, så en på lvl 3 kunne lett havne i kamp med to, tre stk på lvl 30. Og for det andre var det for lite variasjon. Vi løp rundt og skjøt på hverandre, og fint lite annet.

 

Det var ingen PvE-soner, så det var stort sett umulig å ta noen vanlige oppdrag fra NPCer og følge noe som skulle minne om en historie. (det eneste unntaket var tutorialen.) Om APB skal bli bra må det innføre en stor PvE-sone for hver side der vi kan leke mot AIen og folk på samme lag, og gå opp i level osv i fred og ro. Politisonen burde være lik True Crime: New York (men bra), og skurkene kunne hatt en GTA-lignende historie. Begge sidene villle hatt sideoppdrag, selv i PvP. PvP burde hatt flere ting å gjøre, som Capture The Flag osv. (selvsagt ikke med et flagg, men dere skjønner poenget.) Da ville det ha blitt mye mer variasjon og mye morsommere. Spørsmålet er om det er for sent. APB var en dundrende katastrofe, og straks det har fått et dårlig rykte er det vanskelig å endre det.

 

PvP-sonen burde også ha vært delt inn i grupper, så vi hele tiden sloss mot og med folk ca vårt eget level. Da ville det blitt mye jevnere. Tenk f.eks StarCraft 2 ligaene. :)

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...