Gå til innhold

Resident Evil bytter opphav?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lagbasert? Nei,nei,nei!

 

Eg ser for meg nok ett actionbasert spill, der skrekken forsvinner til fordel for coop muligheter eller en irriterende AI-spiller som skal henge i ræva på en hele veien..

 

Racoon City var vel det eineste positive som ble nevnt :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Forbanna opplegg, skrev klage for lenge siden til capcom angående

RE5. virker som om det ikke gikk noe særlig gjennom nei:P

Jeg elsker RE serien, og RE5 var bra, men ikke bra nok.

Lagbasert action blir jo bare lek for folk som ikke har kjennskap

til serien fra før.. jeg vil ha skrekkspill.

Lenke til kommentar

Lagbasert? Nei,nei,nei!

 

Eg ser for meg nok ett actionbasert spill, der skrekken forsvinner til fordel for coop muligheter eller en irriterende AI-spiller som skal henge i ræva på en hele veien..

 

Racoon City var vel det eineste positive som ble nevnt :p

 

Lagbasert? Ja, ja, ja! :D Du glemmer at både Resident Evil: Zero og Resident Evil: Outbreak var lagbaserte. Riktignok hadde Zero bare to personer, men det kan fint oppgraderes til flere. Outbreak hadde tre personer om gangen, og det hadde gått helt fint med flere. Alle tre (Zero, Outbreak, Outbreak File #2) er noen av de beste i serien, nesten helt opp med Resi 2. :)

 

Ser vi på fremtiden har vi Resi: Revelations til 3DS (sannsynligvis ved launch). Lite er kjent, bortsett fra at vi styrer Jill Valentine (og flere?) ombord et skip (det kan selvsagt være flere steder også), og selvsagt er det ekte zombier der. Men blir det mye action? Tja, vi skal ikke se bort fra litt zombiemassakre, men det var det for såvidt i de gamle spillene også.

 

På den annen side har vi Resi: Mercenaries, en oppdatert stand-alone utgave av Mercenaries-moden fra Resi 4 og 5. Denne går ut på å drepe så mange zombier som mulig på en bestemt tid i en lukket arena, så logisk nok vil det være mye action. Det kunne ha gått bra med flere folk her, men singleplayer er den mest populære. (dvs kjempe for best poengsum og havne på listen på internett.)

 

Skal vi oppsummere hadde REsi 1 og 2 to valgfrie karakterer med hver sin historie, og Resi Zero hadde to stk på en gang. Outbreak hadde tre (valgfrie) om gangen, og Resi 5 hadde to. Lagbasert er ikke akkurat noe nytt. Men med tanke på at Jill er hovedpersonen i Revelations og Mercenaries kommer fordi fansen digget Mercenaries-moden på mye tyder det på at de hører på fansen og går tilbake til det originale konseptet, men oppdatert litt. Jeg har en del tvil etter Resi 4 og 5 (samt det jeg har hørt om Resi 6...), men Revelations trekker opp en god del. Jeg kommer ikke akkurat til å forhåndsbestille, men jeg forhåndsdømmer heller ikke. :)

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Lagbasert? Nei,nei,nei!

 

Eg ser for meg nok ett actionbasert spill, der skrekken forsvinner til fordel for coop muligheter eller en irriterende AI-spiller som skal henge i ræva på en hele veien..

 

Racoon City var vel det eineste positive som ble nevnt :p

 

Lagbasert? Ja, ja, ja! :D Du glemmer at både Resident Evil: Zero og Resident Evil: Outbreak var lagbaserte. Riktignok hadde Zero bare to personer, men det kan fint oppgraderes til flere. Outbreak hadde tre personer om gangen, og det hadde gått helt fint med flere. Alle tre (Zero, Outbreak, Outbreak File #2) er noen av de beste i serien, nesten helt opp med Resi 2. :)

 

:)

 

Glemmer det gjør eg ikkje :) I disse spillene hadde RE spillene ihvertfall zombier og andre herlig monstre, samt en ekkel stemning. Dette gjelder spesielt Zero, som var ett utolig godt spil!! Outbreak spillene fallt dog ei i smak hos meg.

 

 

Dersom dette spillet skal foregå i Racoon City er zombiene dømt til å vende tilbake, og det liker vi :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg vil si Zero er et av de beste i serien, og helt klart en verdig slutt på serien. Er mer usikker på Code: Veronica, men det duger også som en liten epilog.

 

Det er fort gjort å forhåndsdømme det neste spillet fordi det er lagbasert, men husk at Chris Redfield møtte Rebecca Chambers allerede i det første spillet og lot henne følge ham gjennom en stor del av spillet. Med andre ord har det vært lagbasert fra første stund. Det har blitt mer og mer action etterhvert, men fordi det neste foregår i Racoon City tyder det på at de går tilbake til røttene igjen. La oss bare si det er en grunn til hvorfor de ikke har vært der på en stund. ;)

 

 

I den episke slutten i Resident Evil 3 ble Racoon City fullstendig ødelagt.

 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...