Gå til innhold

Skriv ut hvor som helst fra telefonen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Forestill deg at du sitter på bussen på vei til jobb. Eller kanskje sitter du på banen eller toget. Kvelden før har du jobbet med et slagkraftig dokument som du har tenkt å dele ut på morgenmøtet. Halvveis slår det deg at du har glemt å skrive det ut, og du har ingen sjanse til å rekke det før møtet starter. Nå er gode råd dyre.

For en utrolig konstruert problemstilling. Jeg kan ikke huske én eneste gang jeg har hatt behov for noe sånt.

 

Dessuten krever det nok støtte på en lokal PC. I praksis admin-rettigheter til en PC som kjører 24/7 i nettverket på jobben/skolen. Antallet rutere og skrivere med innebygget støtte for google cloud print (som vist på skissen) er sikkert så lavt at man kan se bort i fra det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er allerede mulig dersom du har en av HP sine nye skrivere med ePrint.

Send dokumentet som vedlegg til skriverens ePrint-adresse, og et lite øyeblikk etterpå begynner den å skrive av hjertens lyst :)

 

 

Edit: Jeg forutsetter her at du har dokumentet lagret på nevnte smarttelefon, eller et sted hvor du kan nå det fra denne.

 

Edit2: En mer aktuell problemstilling er nok at du er gjesteforeleser et sted, pcen din er ikke en del av domenet skriverne er koblet til, og du må få skrevet ut notater eller handouts asap.

Endret av Llandari
Lenke til kommentar
Kan jo være positivt og negativt med dette her. Ser vel en del nettverksadministratorer som kan bli trollet ganske godt med dette her eller?

Jeg regner med den funksjonen blir like obligatorisk å stenge i bedriftsnettverk som netsend-kommandoen ble i sin tid. Netsend-trolling var jo gøy så lenge det varte.

 

redigert: HP ePrint har vel som standardinnstilling at den er slått av. I tillegg regner jeg med at det er umulig å gjøre noen som helst styring av printeren. F.eks valg av papirmagasin, papirstørrelse, stifting, dobbeltsidig, 2 sider per side osv.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Kan jo være positivt og negativt med dette her. Ser vel en del nettverksadministratorer som kan bli trollet ganske godt med dette her eller?

Jeg regner med den funksjonen blir like obligatorisk å stenge i bedriftsnettverk som netsend-kommandoen ble i sin tid. Netsend-trolling var jo gøy så lenge det varte.

Hehe, ja det var tider det :D
Lenke til kommentar
Forestill deg at du sitter på bussen på vei til jobb. Eller kanskje sitter du på banen eller toget. Kvelden før har du jobbet med et slagkraftig dokument som du har tenkt å dele ut på morgenmøtet. Halvveis slår det deg at du har glemt å skrive det ut, og du har ingen sjanse til å rekke det før møtet starter. Nå er gode råd dyre.

For en utrolig konstruert problemstilling. Jeg kan ikke huske én eneste gang jeg har hatt behov for noe sånt.

 

Dessuten krever det nok støtte på en lokal PC. I praksis admin-rettigheter til en PC som kjører 24/7 i nettverket på jobben/skolen. Antallet rutere og skrivere med innebygget støtte for google cloud print (som vist på skissen) er sikkert så lavt at man kan se bort i fra det.

 

Synes dette er en KJEMPE idè! Her hjemme har vi ikke klart å finne en trådløs router som er stabil ved bruk av DHCP. Og uten DHCP er det ca 50% sjangse for at pcene/enhetene(telefoner) finner hverandre på det lokale nettverket, det betyr å dele husets printer over lokalt nett er helt umulig. Å sende gjennom clouden hadde vært fantastisk!

 

Cloud-Aware printere hadde vært en genial idè. Så slipper man å instalere den driveren/plugge i ledning/søke på trådløst nett(etter printer). Tenk på ARM baserte nettbrett som kjører lette operativsystemer, tenk hvor flott det hadde vært å printe fra hvilket som helst nettbrett/ultrportabel, uten å måtte være på et spesielt lokalt nettverk(og Ja, det må finnes brukervennlige måter å hindre uønsket bruk av printer).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...