Gå til innhold

Chrome med innebygd PDF-leser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Åpne chrome://plugins/ og deaktiver Chrome PDF Viewer så kan du bruke akkurat hvilken PDF-leser/-plugin du vil.

 

Jeg synes det er flott at de har integrert dette. Leseren er rask og ser så langt ut til å rendere PDF-er bra.

 

Har tidligere brukt gPDF extension som redirecter PDF-linker til Google Docs Viewer, men den har ikke alltid fungert like bra. Nå slipper jeg å bruke den.

Lenke til kommentar

Blir vel litt smør på flesk, dersom man ikke kan åpne å vise lokale pdf-filer i Chrome med forventet funksjonalitet da. Gjør meg ingenting å slippe et ekstra program inne på maskinen, men ser ikke helt nytten hvis man også må ha en pdf-leser for lokale filer...

 

Det gjør meg ikke så mye å ha to PDF-program dersom den i nettleseren er liten/rask/enkel, så kan man ha et program med flere fasiliteter for lokale filer som man gjerne vil kommentere i eller bruke mer avansert.

Lenke til kommentar

Blir vel litt smør på flesk, dersom man ikke kan åpne å vise lokale pdf-filer i Chrome med forventet funksjonalitet da. Gjør meg ingenting å slippe et ekstra program inne på maskinen, men ser ikke helt nytten hvis man også må ha en pdf-leser for lokale filer...

 

Lokale filer kan fint åpnes i Chrome, enten via "file:///filbane/filnavn.pdf" eller ved å høgreklikke på PDF-en og velge Open with -> Google Chrome. Da kan du også velge at det skal være default app for PDF-er. Nå spørs vel det hva du legger i "forventet funksjonalitet".

 

(Det betyr ikke at en egen applikasjon som Sumatra PDF nok sikkert er enklere til lokale filer, men det går altså an).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...