Gå til innhold

Ingen USB 3.0 på Mac


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om disse uttalelsene stemmer så minner det meg litt om Bill Gates berømte "640K ought to be enough for anybody. "

Her sier jo egentlig Steve Jobs at de ikke har noe hastverk siden USB 3.0 ikke er populært enda... Facepalm!

"640K ought to be enough for anybody" skal visstnok være en feilsitering. Bill Gates selv påstår han aldri har sagt det.Kilde.

 

Ellers er jeg enig i at det er idiotisk å vente på at USB3 skal bli mer populært da det virkelig er i ferd med å ta av for tiden. Jeg tror Herr Jobs bare skyter seg selv i foten med dette.

Lenke til kommentar

Stemmer heller for fremskyving av lightpeak, både på windows og mac-plattformen.

 

I såfall må du vente minst 6 måneder til 2 år...

 

Sånn jeg forstår det så holder intel fortsatt på med å løse problemene med strøm overføringene via kablene og jobber med å få til en kobberløsning som gir nok strøm til å kunne være brukbart.

 

Usb 3.0 derimot er allerede tilgjengelig på flere hovedkort og bærbare.

Lenke til kommentar

Dette er en typisk klipp-og-lim-nyhet hvor hovedgrunnen til at Apple ikke støtter USB 3.0 ikke har kommet med. Årsaken til at Apple ikke støtter USB 3.0, er fordi Apple benytter seg av Intel chipset, og Intel har ingen chipset ute enda som støtter USB 3.0. Apple ønsker ikke å bruke nVidia chipset pga en rettslig tvist mellom Intel og nVidia.

 

Mailen fra Jobs som HP siterer er som følgende:

We don’t see USB 3 taking off at this time. No support from Intel' date=' for example.[/quote']

Altså, "Vi ser ikke at USB 3 tar av for øyeblikket. For eksempel er det ingen støtte fra Intel."

 

Get your facts straight!

Lenke til kommentar

tror dem komme nok og krypende til korset. Kan jo ikke sitte i timevis og flytte på data fra usb2. Mac er vel kjent for photo og videoredigering, så litt greit og ha usb 3 da på hardisker ?

 

Kan du ikke lese hele tråden før du poster noe? Det er Apples leverandør av chipset som er treg, Intel med andre ord. Er ikke opp til Apple når dem skal levere maskiner med USB 3.0, dessverre.

Lenke til kommentar

tror dem komme nok og krypende til korset. Kan jo ikke sitte i timevis og flytte på data fra usb2. Mac er vel kjent for photo og videoredigering, så litt greit og ha usb 3 da på hardisker ?

 

Kan du ikke lese hele tråden før du poster noe? Det er Apples leverandør av chipset som er treg, Intel med andre ord. Er ikke opp til Apple når dem skal levere maskiner med USB 3.0, dessverre.

Vel det kan ikke være så innmari vanskelig å henge på en USB 3.0 kontroller på PCIe bussen slik alle andre gjør. Problemet er vel at disse gjerne er av ellendig kvalitet de første par åra slik at Apple ikke vil besudle maskinene sine med dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...