Gå til innhold

Soldrevet tastatur


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mitt tastatur fra pakken "cordless wave pro" har hatt samme batteriet i over ett år nå, og strømmåleren sier fremdeles "godt". Da ser jeg ikke helt vitsen med et slikt produkt. Når prisen av ett enkelt AAA-batteriet ligger laaangt under å få solceller integrert, regner jeg det mer som en gimmick.

 

Det finnes helt sikkert noen tastaturer som spiser batterier, men hva med å heller lage dem som wave pro da med tanke på strømgjerrighet.. Pene var de rødbrune solcellene heller ikke.

 

Miljøvennlig er cellene heller ikke hvis det brukes som argument. Ta det fra en som har jobbet i 5 år på REC og har sett hva som skal til av energi, syrer, tungmetaller, logistikk etc for å lage slikt.

Lenke til kommentar

Kanskje versjon 2 blir billigere. Kan jo håpe. For det å vente på at et dataprodukt skal falle for mye i pris er av og til håpløst. Det er mange ganger jeg har sett at nyere versjoner av ting prises lavere, dersom den eldre versjonen fortsettes å selges.

 

Er det Lithium-ion teknologi i batteridelen?

Lenke til kommentar

Håper vi en gang kommer så langt at vi kan bruke et solcellepanel til å forsyne hele laptopen med strøm ... Uendelig batteritid, anyone?

 

Ellers tipper jeg, at som nevnt over, en eller flere dynamoer ville vært mer effektivt, tipper det ville vært tilstrekkelig bare å ha en under space-knappen (kanskje w for noen ...).

Lenke til kommentar

For ett møterom er vel dette kurant om det slipper inn sol der.

Virker helt fint med vanlig rombelysning, regner også med at det er et bateri her så den vil virke i mørket, egentlig ganske genialt syntes jeg. bateriet svikter altid når du har mest bruk for det.

Ja bateriet gir fortsatt såpass at du får indikator lys men ikke overføring :)

Elsker de forklarende feilmeldingen når du skal conecte trådløse keyboards. Ja det er selvsagt mye greiere på et kontor der du har flere typer basestasjoner for trådløse tastaturer men ingen måte å finne ut hvilken base som hører til hvilken tastatur.

Lenke til kommentar

hvor miljøvennlig det blir kan alltids diskuteres.

Det man må tenke på er at når det er lyse dagen blir det ladde opp av sollyset ( så fremst man har et vindu i nærheten) .

Når det er mørkt har uansett på et eller flere lys. å si at de brukes til å ladde opp tastaturet blir bare delvis riktig.

 

 

nå er det bare å vente til den sol-oppadbare musen kommer.

 

en tin man bør tenke litt på.

først var man ikke helt fornøyd med data musen med hale , men den ble bedre etter vært

så kom de trådløse.

man fant også ut at man kunne lage tastaturene trådløse.

likevel var ikke alle fornøyd.

mange var blir lit lei av å ha batterier tilgjengelig hele tiden og ønsket seg noe bedre.

da kom de som var oppadbare.

likevel så er ikke alt helt perfekt enda .

 

disse oppadbare tingen har den tendensen å ville trenge oppladning når det passer dårlig.

dessuten mister batteriene kapasitet over tid ( ca 3-4 år).

selv om jeg bare har hatt min oppadbare mus siden august i fjor (1,5 år) så er det ikke lenge mulig å få tak i reserve batteri til den som jeg vet er beregnet til den.

det kan likevel hende at man kan bruke batterier til en annen mus.

Derfor har jeg den fornemmelsen av at når batteriene til dette tastaturet er utslitt så må man kjøpe et nytt et i stedet for å kunne bytte batteriene.

 

det dumme er at man ofte må kjøpe mus og tastatur i en pakke så hvis musen eller tastaturet må byttes ut så må man da kjøpe begge delene. som oftest kommer musen samme med tastaturet.

 

selv om nettbutikkene selger mus og tastatur både hver for seg og i felles pakke så er det ikke alltid at man har tid til å vente på forsendelsen når man trenger nytt tastatur eller mus.

 

Nå venter jeg på at enda fler data komponenter blir solcelle oppgraderbare

f.eks:

- mus

- fjernkontroll

- Lapptopp

Lenke til kommentar

det er ikke så vanskelig å finne ut .

 

Når det gjelder musen så kan hele dekslet inkludert knappen inneholde solcelle panelet.

Da har man lit å gå på bår man tar hensyn til plasseringen av handen over musen.

Normal blir ikke hele musen dekket av handen.

Det er det området som kan brukes

 

 

en bærbar pc kan ha solceller plasseres i loket ( baksiden av skjermen)

og muligens på den flaten som ellers ikke brukes til noe.

 

Det burde være mulig også å få til solceller på pekeflaten.

 

 

Når det gjelder fjernkontrollen så blir det nok i hovedsak på sidene.

ellers så burde de en gang i tiden få til små solceller som kan plasseres mellom knappene

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...