Gå til innhold

W3C tester HTML5-støtte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, synd. Hadde gjerne litt tro på at ildreven skulle kuppe denne.

Men, men.. Ildreven synes jeg sliter litt mye for tiden*, så det er vel bare å melde overgang til lillebill igjen.

 

*Javakrasj¨, heng, treg, mye addon krasj/inkompatibilitet (win7 starter / netbook 2gb ram / ff3.6.12)

 

¨Java skulle, etter min mening, *ALDRI* vært oppfunnet :mad: Jævla møkk, har aldri noensinne fungert, hverken i nettleser/internett, bil, blu-ray eller telefon.

Lenke til kommentar

Opera har jo 10.7 i beta og 11.0 i alpha, så dem gjør det jo ganske bra.

 

Opera 10.7 kommer ikke til å bli final, den er erstattet av Opera 11.

 

Synes at de burde teste siste versjon av alle nettleserene, det blir tull å sammenligne noe som ikke en gang er siste final fra Opera med andre sine beta-utgaver.

Lenke til kommentar

Opera har jo 10.7 i beta og 11.0 i alpha, så dem gjør det jo ganske bra.

 

Opera 10.7 kommer ikke til å bli final, den er erstattet av Opera 11.

 

Synes at de burde teste siste versjon av alle nettleserene, det blir tull å sammenligne noe som ikke en gang er siste final fra Opera med andre sine beta-utgaver.

 

Hvorfor?. 10.7 var jo i beta når jeg oppdaterte til 11.0 i alpha?, uansett :) tror den har bedre støtte.

Lenke til kommentar

Opera har jo 10.7 i beta og 11.0 i alpha, så dem gjør det jo ganske bra.

 

Opera 10.7 kommer ikke til å bli final, den er erstattet av Opera 11.

 

Synes at de burde teste siste versjon av alle nettleserene, det blir tull å sammenligne noe som ikke en gang er siste final fra Opera med andre sine beta-utgaver.

 

Hvorfor?. 10.7 var jo i beta når jeg oppdaterte til 11.0 i alpha?, uansett :) tror den har bedre støtte.

 

Hvorfor kan jeg ikke svare på, vet bare at det er hva Olli sier: "The upcoming Opera 11 alpha will be based on the current Opera 10.70 builds, which also means we will not ship a 10.70 final."

Lenke til kommentar

Kan ikke akkurat ta dette for god fisk. Ja, IE har fått inn mange attributes etc. men visningen av elementer som gradient og box-shadow er latterlig. Absolutt ingen brukelig nettleser atm. Krysser fingra for at den blir bedre

 

Så har heller ikkje box-shadow og gradients noko med HTML5 å gjere. Det er del av CSS3, som er ein veldig uferdig spesifikasjon som blir utvikla uavhengig av HTML5.

Lenke til kommentar

¨Java skulle, etter min mening, *ALDRI* vært oppfunnet :mad: Jævla møkk, har aldri noensinne fungert, hverken i nettleser/internett, bil, blu-ray eller telefon.

 

Finnes vel kanskje andre alternativer i dag, men Java har jo hatt en påvirkning til at vi er der vi er i dag? F.eks utvikles apps på Android med en litt spesiell versjon av Java.

 

 

 

Pussig at de ikke bruker nyeste versjon av Opera, men beta av Firefox 4.

 

 

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Flott å se at de oppdaterte til å bruke Opera 11, men fremdeles litt rart de ikke prøver Chromium 8.

 

Simen, du kunne ikke sett på hvordan Opera 11 gjorde det totalt sammenlikna med de andre nettleserene? Ellers flott at noen tar på seg jobben artikkelforfatter burde gjort ...

Lenke til kommentar

Java skulle, etter min mening, *ALDRI* vært oppfunnet :mad: Jævla møkk, har aldri noensinne fungert, hverken i nettleser/internett, bil, blu-ray eller telefon.

Jeg tror vi alle kan være glade for at java fungerer, og fungerer så godt som det gjør. Serverside java brukes fantastisk mange steder og til så mange ulike ting at jeg tror verden hadde stanset om java plutselig sluttet å eksistere.

 

Men som med all annen kode finnes det gode og dårlige programmer, spesielt applets har et litt shady rykte på seg for å kræsje eller oppleves som trege..

Lenke til kommentar
W3C har lagt ut testresultater som skal vise hvor godt nettlesere støtter HTML5.

 

<a href="http://www.hardware.no/artikler/w3c_tester_html5-stotte/79190" title="W3C tester HTML5-støtte">Les mer</a>

Det har de da aldeles ikke. Testen er ikke i nærheten av å vise dette engang. Det er kun snakk om en håndfull tester, der Microsoft står for de fleste.

 

Microsoft har altså laget en liten gruppe tester, sørget for at IE9 klarer dem, og så sendt dem til W3C, som har godkjent dem og gjort dem til en del av testsystemet sitt.

 

Men dette er kanskje mindre enn 1% av testene som ville vært nødvendig for å teste størstedelen av HTML5.

 

Så det Microsoft har gjort er å skaffe seg god PR ved å rushe ut en minitest. Mozilla, f.eks., jobber vel på en mye større gruppe tester, som selvsagt tar lenger tid å gjøre ferdig.

 

Les mer om hvordan testen er manipulert av Microsoft her:

 

IE9 Leads Pack in HTML5 Support? Not Exactly

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...