Gå til innhold

Zynga er verdt mer enn EA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes at det understreker at det er lite sammenheng mellom aksjepris og portefølje.

 

Zyngas suksess skyldes utelukkende timing og satsning i et nyåpnet marked når det ikke fantes noen andre som satset der. Hvor sannsynlig er det at Zynga da klarer å følge opp denne suksessen, sammenlignet med EA som har drevet business over mange platformer i mange år? Det er tvilsomt at Zynga skal få fortsette å finne nye nisjer i framtiden, uten at EA eller noen andre også ser potensiale og går inn i konkurranse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette dreier seg om fiktive verdier og ikke reelle penger. Zynga lager spill (å kalle det spill er egentlig en hån mot spillmediet) som utnytter det faktum at folk er villige til å kjøpe seg fremgang (i spillene). Det hele dreier seg om hvor mange liksomvenner en person har og å klikke seg gjennom valg daglig. Jeg håper dette fjaset vil stagnere før eller siden.

Lenke til kommentar

Jeg synes at det understreker at det er lite sammenheng mellom aksjepris og portefølje.

 

Zyngas suksess skyldes utelukkende timing og satsning i et nyåpnet marked når det ikke fantes noen andre som satset der. Hvor sannsynlig er det at Zynga da klarer å følge opp denne suksessen, sammenlignet med EA som har drevet business over mange platformer i mange år? Det er tvilsomt at Zynga skal få fortsette å finne nye nisjer i framtiden, uten at EA eller noen andre også ser potensiale og går inn i konkurranse.

Ja samt måten akjemarkedet virker på, så lenge de fleste tror at Zyngas aksjen vil stige vil den stige siden folk kjøper. Om selskapet har reele verdier er uvesentlig siden alle har tenkt å selge snart igjen når kursen er høyere.

Sjansene for å følge den opp suksessen er liten da de neppe har et merkenavn, dvs de som spiller farmvile vet neppe hvem som har laget det og venter på neste spill fra dem.

Lenke til kommentar

Jeg synes at det understreker at det er lite sammenheng mellom aksjepris og portefølje.

Det kan du godt si, men det estimeres at Zynga får en omsetning opp mot 800 millioner dollar i 2010. På 'småspill'. Så de er faktisk et stort firma.

 

Og de har nok betydelig lavere utgifter pr. omsatte krone enn det EA (som har faktisk ligger an til dundrende underskudd) har.

 

Så spørsmålet er jo hva som er mest verdt; et selskap med 800 mill i omsetning og sannsynligvis heftig overskudd, eller et selskap (EA) som har 3500 mill i omsetning og over 600 mill i underskudd...

Endret av satchman
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...