Gå til innhold

Refleksjon: It's Hip to be Square (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For det første: Siri - Du er utrolig flink til å ordlegge deg skriftlig. Dette er den andre artikkelen på spillverket i nyere tid hvor jeg har tenkt "Dette var bra, lurer på hvem som har skrevet det...", for så å gå til toppen og se navnet "SIRI HOMMELSGÅRD"

 

For det andre: Helt enig med budskapet i artikkelen. Det størtste lokkemiddelet til spillet er kanskje enkelheten, og muligheten til å grave i noen minutter for å avslutte spillet, og allikevel ha en god spillopplevelse. Det er riktignok ikke ofte du klarer å slutte etter så kort tid, men allikevel en viktig egenskap i et så enkelt spill.

 

Har forøvrig lest utallige artikler om spillet, og det har sjelden vært noe nytt å spennende å lese siden populariteten tok av for noen måneder siden. Denne artikkelen er et hederlig unntak. Forfriskende lesing :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spillet krever endel CPU kraft siden det kjører i Java (?). Trur ikke den er så bra med flerkjerner heller siden jeg lagger med amd's 6 kjerner :p

 

Det er en del ytelsesproblemer som utvikleren er klar over. Det er litt tilfeldig hva slags system som får bra ytelse. Min fem år gamle PC med AMD X2 drar spillet lett, mens min ett år gamle laptop med en raskere CPU hakker så mye at det er uspillbart. Forhåpentligvis er dette forbedret i mega-uber oppdateringen som kommer 30. november.

Lenke til kommentar

Oppfølger spørsmål (i forhold til hardware):

 

Hvordan vil spillet fungere (spillbarhet både i forhold til grafikk og oversiktelighet) på små 10' Asus Eee (1.66 atom, 1GB ram) notepads?

 

Takk for alle svar :)

 

det fungererr helt greit om du setter grafikken til Fast og fog til short eller tiny. du må kjøre med full cpu kapasitet.

 

Har spilt det en del i Ubuntu Lucid og det er ikke noe problem. har ikke prøvd noe multiplayer.

Lenke til kommentar

Minekraft er som Lego. Gøy å bygge. Men blir kjedelig etter hvert for det mangler mål og mening. Skulle ønske man kunne bygge mer ting å teste ut. Singleplayer kunne godt hatt noe du skulle gjøre eller løse. En story uten at det blir et lineært spill.

 

Som flerspillerspill er det sikkert gøy på et sosialt plan. Som MUD i gamle dager. Kunne vært morsomt å kunne krige mot andre også.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...