Gå til innhold

Catalyst 10.10 er ute


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Catalyst 10.10 beta har jeg testet ca en uke. Den er særdeles rask til Battlefield BC2 for 5870 crossfire.

 

Lastet ned 10.10 whql i går og det ser ut som det er den samme som betaen. Testet litt denne nye driveren i bc2 i går, og ytelsen er upåklagelig  :thumbup:

 

 

 

 

Som dere kanskje skjønner, så spiller jeg bare Battlefield Bc2 :p

 

 

 

Som vanlig unnlater HW å ta med de største nyhetene ved driveren, nemlig "støtte" for OpenGL 4.1 og OpenCL 1.1 (krever hotfix).

Ikkje vær så negativ på en mandags morgen da   :D

 

 

 

Lenke til kommentar
Oktoberutgaven av Catalyst 10.10 er ute, men støtte for siste skrik innen skjermkort.

Hadde dette vært en engelsk HW side hadde min respons vært:

 

English_Motherfucker_Do_You_Speak_It.jpg?1244270603

Men siden det ikke er vil jeg bare poengtere at en så grov gramatisk/skrive feil som ikke blir fanget opp før publisering er tragisk. Den er til og med en del av overskriften, og i den ene settningen som er på forsiden.

Lenke til kommentar

Du nizzen.. hva er det du gjør som får denne drivern til å funke fjell? Mista ytelse og fikk litt CTD etter en stund (begynner å bli en liten (u)vane med Ati driverne). Kjører driver sweeper og full pinne, så drivern skal komme til rent bord når den skal installeres. Får vel bare prøve en ny runde ikveld med litt driveropplegg.. Men om du har en god oppskrift til hvordan det skal funke, så del det gjerne :)

Lenke til kommentar

Du nizzen.. hva er det du gjør som får denne drivern til å funke fjell? Mista ytelse og fikk litt CTD etter en stund (begynner å bli en liten (u)vane med Ati driverne). Kjører driver sweeper og full pinne, så drivern skal komme til rent bord når den skal installeres. Får vel bare prøve en ny runde ikveld med litt driveropplegg.. Men om du har en god oppskrift til hvordan det skal funke, så del det gjerne :)

Lenke til kommentar

Du nizzen.. hva er det du gjør som får denne drivern til å funke fjell? Mista ytelse og fikk litt CTD etter en stund (begynner å bli en liten (u)vane med Ati driverne). Kjører driver sweeper og full pinne, så drivern skal komme til rent bord når den skal installeres. Får vel bare prøve en ny runde ikveld med litt driveropplegg.. Men om du har en god oppskrift til hvordan det skal funke, så del det gjerne :)

Det er tydeligvis ikkje noen regel når det gjelder skjermkortdrivere. Folk kan ha nesten samme oppsett, men en av dem kan få problemer. Sykt men sant. Jeg tester så godt som alle drivere, både beta og offisielle. Noen med hell og andre med meget gode resultater.

 

 

 

 

 

Kan anbefale Catalyst modified drivere fra guru3d forumet. http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=322616

 

 

 

 

Her er det mange forskjellige versjoner av ATI drivere til forskjellige behov. 

 

 

Lenke til kommentar

Var inne å testa v4.23b for noen uker siden, og ingenting å si på ytelsen, men fikk selvsagt CTDer i BC2 etter kun kort tid med denne drivern også. En anelse frustrerende må jeg si. Så det gikk tilbake til den evig 10.5 drivern, som har funka veldig bra. Men etter at 10.10 drivern ble lagt inn, og grundig fjernet med en tur innom safemode og driver sweeper, for så å gå til 10.5 drivern igjen, så har ikke ytelsen vært det den skulle. Lurte litt på om det kan ha noe å si at jeg satt opp en skjerm til (totalt 2 stk nå). Normalt på atacama så ligger man med low på 80-90, og high på rundt 160 fps. Igår var det low på 40, og high på rundt 130. Noko e ikke som det skal. Men skal fanden meg ha det til å funke før jeg gir meg. Kan det ha noe med at jeg testa å legge inn 10.10 drivern som hadde slengt inn den nye anti aliasingen til 6000 serien? Kan det ha skapt rot i sysakene mon tro?

Lenke til kommentar

Hvordan er det med Eyefinity-støtte i Linux?

 

Hva skal du med eyefinitystøtte i linux til? :p

 

 

 

 

 

Fra cat 7 så har linux hatt støtte for eyefinity. Mener å huske det :)

For ATI og linux er det her plassen er å spørre :

 

 

 

 

 

http://www.phoronix.com/forums/forumdisplay.php?f=19

 

 

 

 

Kan jo også fortelle at det ligger ute en beta 10.10 for linux som kom for ca 3 uker siden.

 

 

 

 

http://www.phoronix....ead.php?t=26549

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...