Gå til innhold

Lover bot og bedring (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet at jeg tøyer strikken med å sammenligne med Civ 5, men here it goes.

 

Civ-serien er episk. Det er en klassiker innen PC-verdenen.

 

Total War-serien ligger langt oppe på den statistikken. Begge er strategi-spill.

 

Det jeg gjorde, var å forhåndsbestille Civ5 direkte fra Steam. Selve installeringen gikk bra, og jeg kunne spille på lanseringsdagen, ingen problem. Problemet lå i at jeg spilte en beta-utgave av Civ5 og var utrolig skuffet. Jeg fant senere ut at Mafia 2 var også "rushed" og også laget av 2K Games, samme med Civ 5.

 

Jeg har også kjøpt og spilt Total War: Empire (laget av Creative Assmebly, sant? Ellers feiler jeg stygt nå), og folk sier at AIen er svak. Jeg har bare 40-50 timer der, så jeg har ikke lagt merke til det. Men først ett år etter kom en patch som retta opp i det. Ett år! Lykke til til oss alle som håper på en patch til Civ5.

 

Jeg spilte aldri Shogun, jeg. Men vet at det var veldig godt likt i sin tid. Nå ønsker jeg å spille Shogun 2, men jeg vil være sikker på at jeg ikke opplever det samme som jeg opplevde med Civ5. Jeg ønsker ikke å betale for betautgaver som skal i utgangspunktet være Gold! Jeg ønsker ikke å betale for DLC som skulle ha vært en patch.

 

Dette er en gal utvikling, og jeg ønsker ikke å støtte opp om det.

 

Så når Creative Assembly går ut og sier det de sier, så gir det meg et håp :)

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke Creative Assembly på at de skal ta AI'en seriøst denne gangen før jeg ser det i spillet. De har fått kritikk for AI på alle spillene i Total War serien og har alltid lovd revolusjon ved neste spill i serien uten at det har skjedd.

 

Jeg kommer ikke til å stole på noen spillomtaler av det heller. Anmeldere har gang på gang vist seg lett blendet av størrelsen på slagene og grafikken i Total War spillene uten å skrive en døyt om AI'en. Det at Spillverket ga Empire Total War 9/10(klassisk) er en vits. Grafikken var imponerende, slagene kule og sjøslagene episke, i noen få timer før det hele ble dønn repetitivt (for å ikke nevne at det var buggy som f).

 

Total War spillene kunne hatt så utrolig mer spilletid for meg om AI'en var helt horribel. Jeg blir trist av å tenke på hvor mye sløst potensiale spillene innehar.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...