Gå til innhold

Antyder enda bedre 4G-dekning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje Netcom burde se på 3G dekningen sin før de går videre til 4G (som foreløpig ikke er støttet på så mange dingser).

3G dekningen suger skikkelig. Sikkert fin akkurat i Oslo sentrum, men man trenger ikke å reise så langt før det bryter opp. F.eks på jobben min rett vest for majorstua, eller på vei sørover mot Kolbotn. Går ikke an å høre på radio over 3G på buss eller tog uten at dekningen forsvinner med ujevne mellomrom. Helt ubrukelig.

Endret av Jon-d
Lenke til kommentar

Helt enig angående NetComs 3G-dekning. NetComs elendige 3G-dekning er hovedgrunnen til at jeg droppet NetCom og gikk over til Telenor tidligere i år etter nesten to sammenhengende år som NetCom-kunde, har ikke angret et sekund på den avgjørelsen.

 

Det som irriterer meg mest med NetCom er at dekningskartet viser 3G-dekning i områder hvor det ikke finnes noen slik dekning i det hele tatt, selv om jeg prøver med forskjellige typer mobiltelefoner.

 

NetComs dekningskart ser rett og slett ut til å være til de grader oppskrytt, henger ikke på greip i forhold til virkeligheten i det hele tatt.

 

Opplevde også ofte at NetComs mobilnett var overbelastet de gangene jeg faktisk HADDE 3G-dekning, gikk svært ofte ikke an å surfe med mobiltelefonen på det nettet i det hele tatt som følge av dette. Hos Telenor har jeg så langt ikke hatt noen problemer av denne typen.

 

Det er nok heller tvilsomt at jeg noensinne kommer til å bli NetCom-kunde igjen, samme hvor mye de måtte skryte av 4G-dekningen sin, eller andre former for mobildekning for den saks skyld. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Enig angående 3G dekning. Jeg bor i Drammen (ikke klin i sentrum riktignok), og her er det 3G dekning kanskje 10 minutter i timen. Og den er så svak at det i praksis ikke er mulig å ringe hverken ut eller inn.

 

Det skal sies at Telenor faktisk er enda verre. Jobbtelefonen har Telenor dekning, og den mister _all_ dekning flere ganger om dagen. Jeg mistenker at utbyggingen her i området har overrumplet de begge, og at det trenges flere tårn for å dekke behovet.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg en mini router fra Netcom da de kjører halv pris om dagen, greit det er billig, men er ikke så billig når den ikke blir brukt. Bor midt på Majorstua i Oslo, hvor det skal være god 3G dekning (ifølge deknings kartet) men routeren kjører omtrent altid kun på EDGE .. noe som ikke er brukbart til og være på nett i det heletatt. Med Telenor har jeg altid 3G dekning, og som regel god hastighet.

Lenke til kommentar

Håper de blir kvitt EDGE så mye som mulig, slik at en faller tilbake på 3G om 4g-dekningen skulle falle ut.

 

Kan teleoperatørene eventuellt sette en tidsforsinkelse på EDGE, slik at mobilmastene bestemmer litt mer om du skal falle tilbake på EDGE eller ikke, i ett forsøk på å skape mer stabilt 3G?

Lenke til kommentar

Netcom er intet mindre enn patetiske. Her ruller de ut det ene etter det andre uten å gjøre det ferdig. Bor i Oslo. Hadde det ikke vært for ubegrenset bruk gjennom jobben hadde jeg byttet tvert. Bare tull.

 

Jeg blir faktisk skikkelig provosert. Bor sør i Oslo og har nesten ikke dekning i det hele tatt. Mister masse telefoner. "Slå av 3G" sier de på kundeservice, "da blir det bedre siden den ikke prøver å koble seg på 3G hele tiden"

 

Hallo! Vil lever i 2010, og dere driver med 4G!! Har prøvd alle mobiler, og er det samme på alle.

 

Men Netcom gir en god faen i kundene sine.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...