Gå til innhold

Gir deg gratis XP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Seriøst? Disse filene har vært tilgjengelig i minst tre år og de har blitt oppdatert omtrent hvert kvartal siden den tid.

 

I den allerede utdaterte duplikatartikelen fra 2008 ble det hvertfall skrevet at MS oppdatert filene og ikke fremmet som om dette var noe nytt.

http://www.hardware.no/artikler/last_ned_windows_fra_microsoft/55378

 

Microsoft har lagt ut nye virtuelle harddisker med Windows XP og Vista.
Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Microsoft har lagt ut gratis tidsbegrensede virtuelle kopier (engelsk språkversjon) av Windows XP SP3 og Vista SP1
Skjønte nesten at det var for godt til å være sant allerede da jeg så overskriften :nei:

 

Dette er som tidligere nevnt ikke gratis, men faller i samme kategori som shareware. Ja - overskriften skulle ha vært:

Gir deg tidsbegrenset XP

Men det fenger jo ikke :hrm:

Lenke til kommentar

Jeg lastet for moroskyld VMware vCenter Convert som forøvrig er gratis. Grunnen er at jeg er VMware Workstation bruker, og jeg ønsket å se om det var mulig å konvertere fra Windows sitt virtualiseringsformat til en VMware-virtuell disk.

 

Noe programvaren hevder den er i stand til. For etter utpakkingen satt en jo med en stor .VHD-fil (Microsofts virtualiseringdisk).

 

Det var to typer installasjon av VMware vCenter Convert og jeg valgte lokal installerte greier (altså default installasjon). Den andre måten å installere på har jeg ikke testet, og jeg tror ikke jeg gidder, for så morro var dette egentlig ikke. Testet mest for nysgjerrighetens skyld.

 

Men, når jeg skulle hente inn filen .VHD til konverteringsprogrammet, så er ikke .VHD ett kjent filformat. Nå klør jeg meg i hode.

 

Broad support for source physical machines and image formats.

 

* Source physical machines running 64-bit Windows XP/2003, Windows XP, Windows 2003, Windows Server 2008, and Linux (RHEL, SUSE and Ubuntu)

* Source third party images: Microsoft Hyper-V, Microsoft Virtual Server, Microsoft Virtual PC, Parallels Desktop, Symantec Backup Exec System Recovery (formerly called Live State Recovery), Norton Ghost, Acronis, and StorageCraft

* Source/Destination virtual machines: VMware Workstation, VMware GSX Server, VMware Player, VMware Server, VMware Fusion, VMware ESX (Managed by VMware VirtualCenter 2.x)

 

Jeg ga opp i denne omgang. Det var med versjon 4.3.0 jeg testet av VMware vCenter Converter, så er det nevnt. Kansje dette endrer seg når versjonsnummer får vokst seg litt. Men det var merkelige greier at programvaren ikke en gang vil åpne filformatet, når den på den andre siden hevder den skal være i stand til det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

sudan2k: Poenget med disse bildene er å teste helt rene nettlesere. XP-modus gir deg ikke IE6 (som jeg tror 90% av bruken av disse er) og å resette en nettleser i XP-modus tror jeg ikke er lett. Med disse bildene bare sletter du den virtuelle maskinen og pakker ut en ny.

om grunnen er å teste iexplorer, så ville jeg brukt IETester til det formålet.

Resette xpmode er å slette 3 filer i lokal profil, så begynner man på nytt igjen...

Lenke til kommentar
om grunnen er å teste iexplorer, så ville jeg brukt IETester til det formålet.

Den erstatter nok mye testingbehov ja, så for mange er nok det er bedre valg.

 

Men:

- VHD-bildene er tre år gamle, på den tiden var det ikke lett å teste IE.

- I VHD-bildene er det lettere å teste med forskjellige plugin-versjoner. F.eks Flash 8/9/10.

- IE-tester krever Windows. I bedriften jeg jobber i bruker ingen Windows, 50% bruker GNU/Linux og 50% Mac.

- VMWare server kan settes opp sentralt på en kraftig maskin og så kan alle utviklerne bruker VMWare Server Client eller browserplugin for testing. Vi hadde en quad-core jeg satt opp med omtrent ti virtuelle maskiner hvor de fleste var forskjellige variasjoner av Windows og IE.

 

Nå i 2010 har jeg derimot valgt å ikke bry meg om IE, så hele tesingbehovet har falt bort. Opera, Chromium og Firefox bruker jeg daglig til utvikling, og fungerer det i alle de skal det fungere i alle andre moderne browsere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...