Gå til innhold

Test: Philips Brilliance 225PL2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et TN-panel med god innsynsvinkel tror jeg fint lite på om jeg ikke får se bilder av resultatene; og selv da skulle jeg ikke kunne tro mine egne øyne. Om dere ikke legger merke til gamma- og fargeskiftet som oppstår, selv i beskjedne innsynsvinkler, så burde dere sammenligne med et ok IPS-panel på stedet.

 

Nå er ikke jeg så interessert i kontorskjermer (regner med at den er markedsført i dette segmentet, m.t.p. 16:10-resolusjon i denne prisklassen), men jeg skulle likevel gjerne se at dere viste til faste tall på fargeavvik, slik at dere bedre kan underbygge den subjektive synsingen. Det er tross alt halve vitsen med skjermkalibrering. Skjermtestene hadde blitt mye mer informative om dette ble innført i testrutinen.

 

Jeg vil også anbefale at dere bytter kalibrator, da Spyder3 er kjent for å variere for meget resultatmessig. Dere skulle ikke gå galt med noe fra X-rite i alle fall, men dette er selvfølgelig et spørsmål om hvor dedikert dere ønsker å være i denne kategorien. Nå har dere ikke publisert så mange skjermtester til sammen, og i tillegg rost Dell-skjermer litt mer enn hva som er politisk korrekt, men det er en annen sak.

 

sprakende

Nå er dette strengt tatt et minus, spesielt om skjermen er beregnet for kontorarbeid. Mulig noen liker det i spill og film, men generelt sett er det et minus. Mulig du mente å noe annet, jeg oversetter "sprakende" til "sparkle". Fort gjort å brenne seg når en skal være kreativ med adjektivene.

Endret av Su&!
Lenke til kommentar

En PC-monitor klarer vel normalt sett høyere enn HD-oppløsning, så da synes jeg det er naturlig at de tilrettelegger for både HD-oppløsning og HDMI-kontakt. Skjermkortet klarer vel fint alskens merkelige oppløsninger likevel.

 

Jeg synes det er fint at vi har litt valg angående farge på rammer. Her kommer Philips med ihvertfall en alternativ farge til alle de andre sorte rammene. Kunne godt tenkt meg sort ramme selv, likevel.

 

Denne skjermen plasseres direkte i "skammekroken" av meg, når den ikke tilbyr HD-oppløsning og HDMI-kontakt. Med andre ord, helt uaktuell i vår "oktober 2010-tid".

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...