Gå til innhold

Vil markedsføre Android mot kvinner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke det har så mye å gjøre med hvilke bevisste ønsker man har. Jeg tror det har mer å gjøre med at menn i større grad enn kvinner er opptatt av tekniske ting og dermed vet mer hva Android er og hva alternativene er. Kategorien "vet ikke" er nok mye større for kvinner.

 

Spør man kvinner og menn om hvilke barnevognmerker de foretrekker så vil nok flere kvinner enn menn svare at de foretrekker Emmaljunga, rett og slett fordi de i større grad er opptatt av sånne ting og dermed vet mer om det. Kategorien "vet ikke" er nok mye større for menn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Simen1: Det du skriver her gjenspeiles faktisk ganske godt på mobilforumet vårt. De fleste som er innom der som er enkelt identifisert som kvinner poster gjerne et innlegg eller to for å få hjelp til et problem, eller lære seg hvordan den nye mobilen deres fungerer, og forsvinner deretter ut i natten. De som blir og krangler om tekniske detaljer, lurer på hvordan ting fungerer og viser en genuin interesse for mobilen deres utover en prate/melding/chat-maskin er, i de tilfeller hvor det er enkelt å identifisere, stort sett menn.

 

sikotryne: Fins mer enn nok menn som skal ha iPhone fordi den er «så fin» og «alle» har den også da.

 

(Jeg så forøvrig to veninner på vei til universitetet på t-banen her forleden. Ene jenta hadde HTC Desire, andre hadde iPhone. De satte seg ned ved siden av meg og jeg falt nesten for fristelsen til å gratulere jenta med Desire for å ha gjort et fornuftig valg ;) )

Endret av cyclo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette med at "Android er for menn" er noe liksom-macho bullshit :D. Selv menn vil av og til ha ting som bare funker og som de ikke må bruke masse av sin tid på for å få til å fungere som de ønsker. Hvor mange mannfolk står å skrur på bilen i garasjen i dag? høh.

 

Ergo kjøper mange "macho macho man" også iPhone 4.

 

Android er for folk som liker å bruke tiden sin til å fikle med alt av tekniske duppedingser de har rundt seg. Eller rett og slett bare ha en fikletelefon de kan tilpasse som de selv ønsker. Når det er sagt tror jeg en del kjøper Android telefoner "fordi det er en kul tekno-ting å eie", uten å være klar over at det krever litt mer fikling enn andre gode telefoner.

 

Men "image" greia kommer man vel aldri unna, desverre.

 

Personlig gikk jeg for iPhone 4 fordi bla. Android 2.1 var for dårlig og froyo (2.2) som fikset noe av manglene lot vente på seg. Når gingerbread telefonene kommer (3.0) vil jeg kanskje vurdere en Android telefon igjen. Jeg fulgte med på Android telefoner i 8 måneder før jeg så meg nødt til å velge noe annet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jepp, og for kvinner er en mobiltelefon en mobiltelefon. Skal de ha en smarttelefon så velger de stort sett iPhone for den er så fin og alle har den. ;)

 

Og fordi at den er intuitiv. Klikk på funksjon < aktiver funksjon.

Jeg er forsiktig med å strekke definisjoner, siden jeg bare har prøvd sense 2.1 over en tidsperiode, men sense 2.1 var IKKE intuitivt.

Lenke til kommentar

Alle er like bra til slitt bruk, det må bli hva man ønsker av telefonen når man kjøper den :) Jeg kan dog forstå at Android kan virke avskrekkende på en del kvinner, selv om det ikke er noe dyptgående grunn til at den skal være det slik sett.

 

Personlig forstår jeg også at en del folk fortsatt kjøper Classic telefoner. Jeg har selv en slik som da jeg rett og slett Classic som nr2 fordi jeg ikke tør dra med den dyre telefonen ut på tur i fjell og dal, på stranda, i robåten, i alpinbakken eller skiløypa osv.

 

Jeg synes de alle har et veldig begrenset bruksområde slik sett.

 

Men nå har jeg tenkt til å bruke iPhonen som jeg normalt sett ville brukt en telefon om vinteren ute. Den skal frem hver gang jeg ellers ville tatt frem en classic og alle andre ganger den kan hjelpe meg mer enn en classic. Det må den jo tåle.

 

Og holder den ikke mål eller får skvanker av det så blir det reklamasjon. Ellers får de markedsføre alle disse dyre smarttelefonene som en "sitt hjemme" telefon. Et image som kanskje ikke selger så godt igjen.

 

Derimot på stranda tør jeg ikke helt ennå både pga. tyverier og at sand gjør seg dårlig på finishen. "Varierende sandslipt iPhone 4 selges billig".

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg tror mye kunne blitt gjort på markedsføringa hvis Android ikke hadde hatt et stempel som "teknisk fiklemobil." iPhone sitt stempel som et designikon/moteikon tror jeg er et stempel som kvinner foretrekker i mye større grad. Hvis F. eks HTC Sense hadde hatt en utgave med lyse fine farger tror jeg mye kunne vært gjort. Sort og grønn tror jeg ikke er kvinners fremste valg av farger hvis man kunne velge.

Lenke til kommentar

Og derfor selger en sort iPhone så godt til kvinner? Vel :hmm:

 

Men du har vel rett i at Android markedsføres som "geekens valg" og iPhone markedsføres ofte som noe totalt overfladisk jeg ikke står inne for. Man får bare håpe at de fleste klarer å se gjennom image våset og velger produktet som gir dem hva de ønsker (utenom det påklistrede imaget).

 

Og hvis vi ser bort fra farger er nok desverre dette med motefaktoren noe som gjør at mange kvinner velger iPhone. Jeg derimot presiserer at jeg ikke valgte iPhone 4 av de årsakene. I et tilfelle opplevde jeg det som flaut å si at jeg hadde valgt iPhone 4, noe jeg ristet fort av meg.

 

For meg ble alikevel valget av iPhone 4 et kompromiss og jeg hadde aldri valgt en av de tidligere modellene. Jeg støtter heller ikke ideologien til Apple i alt og et bare fordi jeg liker noen av produktene deres.

 

iPhone 4 er stilig å se på det kan nesten ingen benekte og den føles som en gullbarre i hånden. Tung og Ekslusiv fremfor andre man er redd for å miste uten å merke det med sin litt flimzy leketøy feel. Men på tross av dette flashy designet har jeg altså tredd på en Pixelskin HD sort silikonsak fordi jeg aldri følte jeg hadde et godt grep om den. Mange vil nok si at jeg har tilgriset designet, men funksjon er viktigere enn vakker design.

 

Med "våtdrakta" på er den derimot perfekt og den har rett motstand i grepet og kan støttes og stå av seg selv uten å skli og falle over hele tiden.

Men dette ble veldig OT. Greia er vel at jeg ønsket SGS og endte opp med iP4, noe jeg ikke ville trodd for 3-4 måneder siden, men mener at funksjon må råde over resten.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hvis vi skal diskutere design, så er etter min mening faktisk HTCs design på mange måter mer tiltalende enn Apples. Ikke at iPhone har noe dårlig design, men liker "proffølelsen" som en HTC gir meg. Ordentlig materialer, fin vekt, kjenner at det er bra teknologi du holder i hånda, og slik ser den også ut.Føler ikke at iPhone kan settes i den katogorien. Men det er nå min smak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og derfor selger en sort iPhone så godt til kvinner? Vel :hmm:

 

Men du har vel rett i at Android markedsføres som "geekens valg" og iPhone markedsføres ofte som noe totalt overfladisk jeg ikke står inne for. Man får bare håpe at de fleste klarer å se gjennom image våset og velger produktet som gir dem hva de ønsker (utenom det påklistrede imaget).

 

Og hvis vi ser bort fra farger er nok desverre dette med motefaktoren noe som gjør at mange kvinner velger iPhone. Jeg derimot presiserer at jeg ikke valgte iPhone 4 av de årsakene. I et tilfelle opplevde jeg det som flaut å si at jeg hadde valgt iPhone 4, noe jeg ristet fort av meg.

 

For meg ble alikevel valget av iPhone 4 et kompromiss og jeg hadde aldri valgt en av de tidligere modellene. Jeg støtter heller ikke ideologien til Apple i alt og et bare fordi jeg liker noen av produktene deres.

 

iPhone 4 er stilig å se på det kan nesten ingen benekte og den føles som en gullbarre i hånden. Tung og Ekslusiv fremfor andre man er redd for å miste uten å merke det med sin litt flimzy leketøy feel. Men på tross av dette flashy designet har jeg altså tredd på en Pixelskin HD sort silikonsak fordi jeg aldri følte jeg hadde et godt grep om den. Mange vil nok si at jeg har tilgriset designet, men funksjon er viktigere enn vakker design.

 

Med "våtdrakta" på er den derimot perfekt og den har rett motstand i grepet og kan støttes og stå av seg selv uten å skli og falle over hele tiden.

Men dette ble veldig OT. Greia er vel at jeg ønsket SGS og endte opp med iP4, noe jeg ikke ville trodd for 3-4 måneder siden, men mener at funksjon må råde over resten.

Ja, nå var det mer kombinasjonen sort og grønt jeg siktet til, men ser hva du mener :) Selv om mange mener at iPhone 4 er et moteikon og blabla, så er det også en smarttelefon vi snakker om. Den har mange enkle gode funskjoner som mange også setter pris på, uavhengig av Apple som bedrift og iPhone som et moteikon. Apple sitt operativsystem er for mange intuitivt, og velges ofte av mange pga dette.

 

Og du har holdt i en magnesium,alu,gorillaglass iPhone4?

Nå har riktignok ikke iPhone 4 gorillaglass ifølge Cornings sin hjemmeside :)http://www.corning.c...ss/devices.aspx

iPhone sin skjerm er laget av aluminiumssilikat. Dette skal også være sterkt, men det er ikke Gorillaglass.

Lenke til kommentar

Nå har riktignok ikke iPhone 4 gorillaglass ifølge Cornings sin hjemmeside :)http://www.corning.c...ss/devices.aspx

Feil.

"Corning’s Gorilla glass has been designed into more than 225 models by 22 major brands. Due to space limitations and partnership agreements, the following list is only a sampling."

 

iPhone sin skjerm er laget av aluminiumssilikat. Dette skal også være sterkt, men det er ikke Gorillaglass.

Ikke helt riktig, aluminosilikat og aliminiumsilikat er ikke det samme. Ifølge Apple så er glasset i iPhone 4 laget av aluminosilicate, som "tilfeldigvis" også er det Gorilla Glass er laget av...

"Corning’s Gorilla® Glass is an environmentally friendly alkali-aluminosilicate thin sheet glass"

Mye tyder altså på at iPhone 4 bruker Gorilla Glass.

Lenke til kommentar

Neppe all markedsføring vel da det jeg leste rett før kjøpet nevnte gorilla glass spesifikt. Men det kan godt være det var partnere, forhandlere osv. jeg leste det hos og neppe Apples eget markedsføringsmateriale.

 

Slik sett motsier jeg deg ikke :) Heller feil av meg å skrive "hele tiden" selv om det var inntrykket jeg fikk siste ukene før kjøpet.

 

Men jeg mener da rimelig sikkert det ble sagt at den ikke har samme glasset foran og bak :hmm:.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Feil.

"Corning's Gorilla glass has been designed into more than 225 models by 22 major brands. Due to space limitations and partnership agreements, the following list is only a sampling."

Syns det er rart at de heller promoterer Meizu sin M8 som er en iPhone ripoff istedet for den ekte iPhone 4... Uansett så var jeg usikker på dette selv, og sendte en mail til Corning for å få 100% klarhet i dette :)

 

Ikke helt riktig, aluminosilikat og aliminiumsilikat er ikke det samme. Ifølge Apple så er glasset i iPhone 4 laget av aluminosilicate, som "tilfeldigvis" også er det Gorilla Glass er laget av...

"Corning's Gorilla® Glass is an environmentally friendly alkali-aluminosilicate thin sheet glass"

Mye tyder altså på at iPhone 4 bruker Gorilla Glass

 

Dette skjermbildet fra apple.no sier til meg at det heter aluminiumssilikat, men det kan jo hende det er oversatt feil.

 

post-126682-1287364800,1466_thumb.jpg

Link: http://www.apple.com/no/iphone/design/

 

Det er nå rart at ikke Apple sier at de bruker Gorillaglass. Det er jo et godt salgsargument. Får håpe jeg får svar fra Corning angående mailen, er greit å få klarhet i dette :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...