Gå til innhold

Første Crysis 2-beta kun på Xbox 360 (PC/PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

i 3D. Sweet :D

 

Men, er det jeg som har misforstått eller.. trodde det var Kun PS3 som kunne kjøre 3D jeg, av konsollene, med tanke på 3D oppdateringen, er denne oppdateringen en "bløff" ?

 

Er klar for og kjøre det i 3D, får vel se hvilken konsoll det ender på, hvis kvaliten på 3D'en er like bra på begge, blir det vel 360, hvis ikke, ps3.

 

Noen som kan si litt mere om 360 og 3D ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

360 vil trolig støtte 3d med høst oppdateringen, har hørt om flere spill som vil støtte 360 med 3d.

 

3d er ikke blu-ray betinget. nedlastbare leiefilmer på 360 nettet vil nok etterhvert få 3d filmer i 1080p. 1080p filmer har vært en stund allerede på xbox 360.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

For at en konsoll skal støtte 3D, må skjermkortet kunne fore ut minst 120 bilder i sekundet, da det er denne bildefrekvensen "3D"-tver bruker. I tillegg må selvsagt driveren i konsollen oppdateres for støtte av 3D. Spørsmålet dog er jo hvor mye disse 3D-effektene går ut over det visuelle. Man må tenke på at skjermkortet må tegne opp dobbelt så mange frames som før! Ergo må datamengden som skal behandles halveres. Litt avhengig av den teknikken som brukes for å lage 3D-effekten selvsagt.

 

Rent personlig synes jeg 3D-hysteriet er rimelig oppskrytt. Det kan muligens gi en økt følelse av tlstedeværelse i spillverdenen, og noe bedre dybeoppfattelse. Til gjengjeld er 3D-effekten ganske lav for mange, spesielt dem som sliter med samsynet eller har generelt dårlig syn. Mange får også hodepine av 3D-effektene. Jeg har ikke 120hz pc-skjermer og får da naturligvis ikke testet 3D-effekten i Crysis 2. Jeg har derimot 3-skjermoppsett og får da til gjengjeld spillverdenen i periferisynet i tillegg til hovedsynet. Tror bred bredskjerm-oppsett vil gjøre mer for opplevelsen enn 3D-effekter for mange. Skjønt, en kombinasjon av disse ville jo være enda bedre. ^^

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...