Gå til innhold

Sniktitt: Windows Phone 7-telefonene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her har du en ny mobil med Windows Phone 7 operativsystemet ooog..

her har du en annen mobil med Windows Phone 7 som nesten er helt lik ooooog...

her har du en tredje mobil, fra en annen produsent, med Windows Phone 7, som er nesten helt lik som de to andre...

 

 

 

 

Spennende fantasi på disse mobilprodusentene.

Lenke til kommentar

720p videoopptak er vel samme svada som antall megapixler.

:D Nei, det er en standard for video, og har vanligvis lite med antall pixler å gjøre, bare du har nok. Men er litt enig, det er rom for store kvalitetsvariasjoner selv om videioen er 720p.

720p = 1280×720 = 921600 > 0.92 Megapiksler. Uansett, poenget er at selv om det står 720p, så sier det lite annet om kvaliteten på videoen enn hva oppløsningen er.
Lenke til kommentar

Hei, og takk for tilbakemeldinger.

 

Jeg har fjernet tre innlegg som ikke tilføyer noe av verdi til diskusjonen. To av dem går på språkbruk, og her svarer jeg på det:

 

Til den som er uenig i skrivemåten Iphone/iPhone: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1237959&st=0&p=15821258entry15821258

 

Strømming/streaming av video: Det engelske substantivet "stream" er historisk sett det samme som det norske "strøm". Dermed er "videostrøm" en grei løsning, og brukes av mange. Fagrådet for terminologi og fagspråk under Språkrådet har visstnok diskutert problemstillingen, men jeg vet ikke hva de kom fram til. Det kan sjekkes opp. Vi bruker i mellomtiden "videostrøm", "å strømme video".

Endret av EinarEriksen
Lenke til kommentar

windows phone ser helt rått ut! Windows mobile har fått ufortjent mye pepper i det siste. Har både windows mobile telefoner og android telefoner og HD2 er den beste telefonen av dem alle! Android vil jeg si har fått ufortjent mye ros. Windows mobile med HTC sense slår Android med HTC sense på absolutt alle punkter. Galaxy S er bare en dårligere utgave av iphone. osv. Android ligger bak på alle punkter, likevel blir det rost opp i skyene.

 

Blir spennende å få noe nytt for en gangs skyld!

Lenke til kommentar

Ja, jo, så jo ikke så verst ut det her. Leit hele greia blir tilnærmet lik meningsløs i og med at ikke xbox live vil funke i Norge og ei heller marketplace, som vel inneholder noe som 13 ubrukelige apps til flere hundre kroner allikevel, men

 

Akk ungommen nå til dags kan ta så feil :whistle:

 

Microsoft har bekreftet at ved (amerikansk) lansering som er 8. November vil det eksistere over 2000 apps på Windows Phone Marketplace, og applikasjonene får "stander" AppStore priser som $0,99 og $6,99

 

Googles GoVoice er også å finne på marketplace til $2,99 :thumbup:

Lenke til kommentar

HD2 er den beste telefonen av dem alle! Android vil jeg si har fått ufortjent mye ros. Windows mobile med HTC sense slår Android med HTC sense på absolutt alle punkter.

 

 

Har du tatt på def feil hjerne i dag? Har selv sittet med mange Windows mobiler og har hatt HD2 i et år. Den ble aldri bra før android mulighetene kom. Like greit min gikk i bakken og i tusen biter.

Lenke til kommentar

Det ser ihvertfall snappy og fint ut. Kommer nok neppe til å kjøpe en siden WP7 tydeligvis(?) ikke har samme mulighetne for customization som Android har. Skulle dog vært interessant å sett hvordan market place så ut på telefonen, hvor apps du lastet ned ble liggende, og hva slags apps som var tilgjengelige. Innebygd augmented reality app på LG sin var jo en ganske nice feat. i mine øyne.

Lenke til kommentar

Jeg føler meg sensurert. :(

Innlegget kunne i det minste ha blitt redigert om noen følte seg så tråkket på tærne.

 

Dermed er "videostrøm" en grei løsning, og brukes av mange.

 

Den setningen tror jeg ikke er riktig før du setter ordene grei løsning og mange i hermetegn:

 

Dermed er "videostrøm" en "grei løsning", og brukes av "mange".

 

 

Så ser man at det umulig kan være seriøst ment. ;)

 

 

EDIT: Når jeg tenker meg om er jo forsåvidt "videostrøm" et brukbart og beskrivende ord. Men "å "strømme noe" er vel ikke helt OK?

 

Strømmer elven vann? Eller strømmer vannet i elven?

Endret av Moskus
Lenke til kommentar

windows phone ser helt rått ut! Windows mobile har fått ufortjent mye pepper i det siste. Har både windows mobile telefoner og android telefoner og HD2 er den beste telefonen av dem alle! Android vil jeg si har fått ufortjent mye ros. Windows mobile med HTC sense slår Android med HTC sense på absolutt alle punkter. Galaxy S er bare en dårligere utgave av iphone. osv. Android ligger bak på alle punkter, likevel blir det rost opp i skyene.

 

Blir spennende å få noe nytt for en gangs skyld!

 

Er enig at Windows Mobile har fått ufortjent mye hat opp gjennom tidene. Men i disse dager er det ingen tvil at Windows Mobile er fullstendig utdatert, tregt og tungt. At du mener Windows Mobile med HTC Sense slår Android med Sense på alle punkter er dog useriøst spør du meg.

 

Android Market vs Windows Mobile marketplace?

Android sin desktop med widgets og ikoner vs Windows Mobile (med Sense) sin faneløsning?

Hastighet og respons i Android vs Windows Mobile generelt?

 

 

Ellers er jeg litt betenkt med tanke på batterilevetid i Windows Phone 7 generelt. Sammenliknet HTC Desire Z (I form av T-Mobile G2) med HTC 7 Pro. HTC 7 Pro har et 1500mAh batteri med stiller dog med nesten 100 færre timer standby enn Desire Z som har et batteri på 1300mAh. Ellers er spesifikasjonene ganske like selv om HTC 7 Pro har noe mindre skjerm men en prosessor med høyere frekvens.

Lenke til kommentar

Syntes det er helt greit at dere oversetter ord som "streaming" til norsk. Finnes vel ikke noe mer irriterende en "Jan Thomas" norsk/engelsk svada språk, som tar bort fra det norske språkets integritet.

 

 

Det sagt, syntes Win mob 7 faller til kort, akkurat som iOS gjør; ingen personifisering av UI. Er det en ting folk blir lei, så er det grensesnittet. Kan du endre hva du vil(som i android) blir du aldri lei. Syntes dette ble altfor minimalistisk, og animasjoner blir veeeeldig fort kjedelig. Etter all hypen til MS, er jo dette fryktelig kjedelig, og skuffende. Android FTW.

 

Til den som sa "Windows mobile med HTC sense slår Android med HTC sense på absolutt alle punkter" .... antakelig det dummeste jeg har lest på mange år.

Lenke til kommentar

Jeg ser at det mange plasser det nevnes at WP7 er helt ufullstendig uten Zune, Xbox Live, Marketplace og Bing.

 

Men Bing er vel som Bing på nett? Google, bare dårligere? Ingen tap, og ikke verdt å nevne, med mindre det er noe ekstra funksjoner der som ikke kommer fram?

 

Xbox Live, hva er dette? Jeg gjetter at det er fullstendig uinteressant for oss som ikke har en Xbox?

 

Zune, er dette noe á la Spotify Premium, hvis jeg har forstått riktig? Eller blir dette i praksis å integrere alt ved Zune inn i mobilen?

 

Marketplace kan jeg svært godt forstå, though... Det er jo noe mange har blitt vant med å ha, i form av Android Market og lignende. Men resten er jo funksjoner man ikke har på andre telefoner i utgangspunktet? Så hvorfor skulle det være et så sinnsykt stort problem om man kjøper en telefon som ikke har disse funksjonene?

 

Personlig ser jeg svært fram til tester, og jeg skal ikke ha ny mobil før Android 3.0 kommer i hvert fall.

Da blir det en vurderingssak om jeg velger WP7 eller Android :-) Og jeg venter på en skikkelig kraftmobil :-)

Antar at jeg kan se fram til å kjøpe en ny mobil like etter årsskifte, eller noe slikt :-)

Lenke til kommentar

Leifen18 - Alle de tingene kommer jo også til Norge.

 

Bing - Mye det samme som google ja, men måten det er integrert på i WP7 er bra, derfor er det et tap å ikke ha det. Det integrerer mot flere av hubbene på en bra måte, men bing er jo med ved launch?

 

Xboxlive - Spillhub, holder styr på alt av achievments o.l... nei du trenger ikke xbox, men har du xbox vil du få koblet inn profilen du bruker på xboxen. Det er litt det samme som apple prøver å få til i nyeste iOS oppdatering. Kjekt å ha for oss som liker å spille, uansett om du har xbox eller ikke :)

 

Zune - Kombinasjon av iTunes og Spotify Premium. Måten det er integrert i OS gjør at det er mer smooth å bruke zune enn feks en egen applikasjon for spotify.

 

Marketplace: Som du sier.. dette MÅ en bare ha. Men no worries, det kommer.. kjenner flere som har laget norske apps allerede, miljøet i norge vokser og vokser :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...