Gå til innhold

Test: Asus NX90Jq


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til den prisen burde virkelig skjermen være bra, f.eks s-ips som apple bruker.

 

Det er heller ikke rart at en så utrolig tykk maskin holder seg stille og kjølig, noe annet hadde vært direkte dårlig design.

 

Jeg har vansker å se for meg hvor denne pcen flyter inn.

Den er alt for dyr for de som kun trenger den innimellom, lyden kan aldri matche et ordentlig par høytalere om man tenker på den som stueunderholdning, og skjermen er alt for dårlig for å kunne spre glede med film eller bilder.

 

Så det eneste man egentlig sitter igjen med er en spillmaskin for en person, som kan være portabel jukeboks for en kort tur i parken.

 

Med en bedre skjerm hadde jeg fort sett den som et potensielt designer møbel for de som liker å ha underholdning fra pcen tilgjengelig i stua. Men sånn som det er nå prøver den på mer enn den klarer. Og eneste salgsargumentet som passer alle kjøpere er en gimmick (to museflater) og et stødig design (som i mine øyne er ganske pent).

 

Men uansett hvilket bruksområde det er snakk om, så finnes det billigere og langt bedre alternativer.

 

Dvs, om ikke målet er et komplett B&O hjem, der alt design skal matche, så for all del. Men jeg pga skjermen syns jeg ikke den når opp til det eksklusive og velfungerende/appelerende B&O imaget.

 

EDIT: Til de jeg kan forestille meg at maskinen er siktet mot, så må jeg bare si at en 17" Macbookpro er bedre på alle fronter unntatt lyden.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar
skeivhendte

Nei, keivhendte!

 

Skjermen er for lyssvak for utendørs bruk og har smal innsynsvinkel, det blir fort flekker på de store blanke flatene, den har dårlig tastatur og vi synes to pekerflater er veldig unødvendig.

Som desktop-erstatter er vel ikke utendørs bruk satt i høysetet. Men det burde likevel vært en bedre skjerm.

Lenke til kommentar

Var vel ikke akkurat noen pen laptop det der :!:

B&O gikk ut på dato for ca 15 år siden, så det blir det vel ikke spesielt mye salg å hente på denne utrolig fæle klumpen av et uhyre dyrt makkverk. :D

 

Ja, virker som den matcher bra med resten av B&Os produkter, en sak der du betaler for langt mer enn du får, snart må danskene skjønne at folk ikke betaler hva som helst for designen deres.

 

AtW

Lenke til kommentar

Forstår godt at museflaten er flyttet. På laptopen som broren min nå har arvet var det og er sikkert fremdeles en sterk tendens til at pekeren hopper hit og dit mens man skriver bare man er borti flaten. Enten det eller en 1300W knallblå LED-lampe som skal indikere at flaten er av, kjempegøy i halvmørke på LAN, mer enn nok til at andre irriterer seg. Eneste løsning var en bit gaffateip. Og fattern har gått til det steg å fjerne driverne på sin laptop og bruker den lille knotten på tastaturet i stedet.

 

Men ærlig talt så er vel museflaten snart klar til å bli byttet ut?

Lenke til kommentar

Til den prisen burde virkelig skjermen være bra, f.eks s-ips som apple bruker.

 

Nå bruker jo ikke Apple IPS-panel på sine bærbare maskiner lenger?

Husker ikke når de sluttet med det, men min MacBook Pro 17" anno 2010 har tilsynelatende ikke IPS-panel, da må det i så fall være et skuffende dårlig ett for det føles helt klart som et TN-panel.

Lenke til kommentar

Nå sklir vi kanskje en smule ut her, men hvilke MacBook Pro 15" har IPS paneler?

Ifølge "Macrumors" forumet så har ingen MacBook Pro (13, 15 eller 17") anno 2010 IPS paneler, alle har TN-paneler?

 

Så hvor har du det ifra at MacBook Pro 15" har IPS?

Er jo ingen tvil om at min MacBook Pro 17" Core i5 med 1920x1200 er TN når vi ser på innsynvinkel, skal ikke bevege så alt for mye på hode før fargene vaskes ut, skjermen ville vell også blitt en smule tykkere om det var IPS vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...