Gå til innhold

Mobilt frislipp i luften


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan Singapore Airlines ordne med 'air marshals' som juler opp passasjerer dersom de ikke skrur på stille modus da?

 

Flyreiser er ukomfortable nok som de er og det eneste plusset er vel kanskje at man slipper at det plinger og dinger og spilles ringetoner rundt omkring en i et konstant volum.

Lenke til kommentar

Morsomt at de aller fleste innenriks og charter-turer (i alle fall de jeg har vært med på de siste årene) informerer flere ganger før take-off om at flymodus ikke er tillatt (noe som selvfølgelig bare er tull).

 

Hvis en mp3 spiller skal kunne brukes under en flytur, så er det da ingen forskjell på det, og en mobiltelefon med sendere avslått. Sånn sett kan jeg ikke se problemet med påslåtte sendere heller.

Lenke til kommentar

Morsomt at de aller fleste innenriks og charter-turer (i alle fall de jeg har vært med på de siste årene) informerer flere ganger før take-off om at flymodus ikke er tillatt (noe som selvfølgelig bare er tull).

 

Hvis en mp3 spiller skal kunne brukes under en flytur, så er det da ingen forskjell på det, og en mobiltelefon med sendere avslått. Sånn sett kan jeg ikke se problemet med påslåtte sendere heller.

 

Flymodus er lov å bruke på telefonen i flyet, men ikke ved opp- og nedstigning, da er det heller ikke lov med noen andre elektroniske apprater som mp3-spillere o.l.

Lenke til kommentar

Flymodus er lov å bruke på telefonen i flyet, men ikke ved opp- og nedstigning, da er det heller ikke lov med noen andre elektroniske apprater som mp3-spillere o.l.

 

Ryanair har for lenge siden forbudt bruk av mobiltelefoner i flymodus. Begrunnelsen er at mange har "trodd" at de hadde telefonen i flymodus uten at den var det. Ryanair benyttet forresten ogsaa OnAir for en tid tilbake, og hvis man fikk tildelt plass paa pikocellen fungerte det ganske bra. Problemet var at det var svärt begrenset med plass (antal slots) og "first come, first serve" betydde til slutt at folk hadde mobilene paa för de fikk tillatelse for aa faa tildelt slot saa fort som mulig. Men jo, det fungerte ellers bra, baade tale, sms og svärt enkel surfing.

 

Paa de 20-25 turene jeg flöy mens RA hadde dette i gang var det forresten aldri noe problem at folk pratet i telefonen, det förte ikke til noe mer stöy enn familiene som ellers pratet sammen.

Endret av DOD
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...