Gå til innhold

Panasonic skal lage Lumix-telefon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Denne skal kunne spise andre kameratelefoner til frokost, ifølge pressemeldingen, og den skal være på vei til Europa.

Nøkkelordet er "i følge pressemeldingen". Jeg har langt større tro på at Panasonic får til et mye bedre kamera av flere grunner.

- Tykkelsen på 17 mm indikerer at det er stor bildebrikke og stor optikk. Det lover meget bra.

- Erfaringen som kameraprodusent med fokus på kvalitet og kompakthet (LX-, GH, GF-seriene) og samarbeidet med Leica på optikksiden lover svært bra.

- 13 Megapiksler lover derimot ikke så bra, men med tanke på tykkelse og tiltro til merket tror jeg at de kan slå alle andre mobiltelefoner på kamerasiden.

- Jeg er også skeptisk til er telefondelen av telefonen. Håper de kjøper et nesten fiks ferdig pakkesystem med vanlig prosessor, Android, vanlig funksjonalitet, vanlig GUI og vanlige tilkoblinger og andre vanlige egenskaper.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Jeg har sett over oversettelsen igjen, samt originalen og det virker som antallet megapiksler er feil. Det står 13,2 en plass i oversettelsen og 3,2 i både originalen og et annet sted i oversettelsen. Videre står det også 2048x1536, som "tilfeldigvis" er omtrent 3,2 megapiksler. Jeg tror derfor ett-tallet i 13,2 er en oversettelsefeil.

 

Da begynner argumentene om bildekvalitet og bruk av Lumix-navnet å gi mening.

 

"Men vakre, mørke, lyse, kan du ta bilder." tror jeg betyr god kvalitet i både mørke og lyse områder. Noe som betyr fysisk store piksler. (få megapiksler fordelt på en stor brikke)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...