Gå til innhold

Tips for Hotmail-trøbbel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hardrock_ram... why so angreh!? Dine kommandoer kommer neppe til å stoppe medienes store konspirasjon om å ødelegge det norske skriftspråk!

Lær dere = Arsæll (1tall Bstemmt[]) ?


Jeg fikk selv en ganske ny kontoen hacket(?) for en stund tilbake, og etter et mylder av linker fant jeg omsider en plass jeg kunne kontakte for å bevise mitt eierskap. Jeg hadde heldigvis skrevet ned all info jeg oppga ved dannelsen av kontoen, men support mente det ikke stemmte. Nå er det gmail på hele linja....


erfaringen tilsier altså at det må være den sadistiske support avdelingen som driver sprell!

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Jeg opplever nå (etter 12 år med hotmail)at noen misbruker min konto. Det sendes ut mail fra min mailadresse, uten at det ligger noe i utboksen.

Det spesielle er at jeg ikke får lov å endre mitt passord.

Jeg logger meg inn og ber om å endre passord, men passordbytte vil ikke skje.

 

Jeg opplevde det samme, men jeg fikk faktisk endret passord. Etter passordbyttet ble alt bra igjen. Dog jeg tok virussøk på alle 5 datamaskinene i huset her i tilfelle.

Lenke til kommentar

Je klarte til slutt å bytte passord til min hotmail. Jeg måtte gå fram som om jeg hadde glemt mitt passord.

 

Microsoft kunne tatt to svært enkle grep for å sikre tryggheten til hotmailbrukere.

 

1. Fjerne at det alltid står som standard med en hake i boksen husk meg, så man slipper å markere vek denne haken hver gang.

 

2. Ikke tillate mer enn en pålogging om gangen, eller at man må velge i instillinger å tillate at samme konto er åpen på flere maskiner samtidig.

 

4. Varsle når det oppdages ip adresser som ikke står i tidssamsvar med bruk. -At det varsles når samme konto logges fra ulike deler av verden innen en så kort tid i mellom, at det er umulig å ha klart å reise denne distansen. Dvs. varsle når samme bruker logger seg på i Norge og så i Afrika og så i Norge med bare få timer i mellom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...