Gå til innhold

Hva har Microsoft på gang?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere holder oss oppdatert...men stort sett 1 - 2 dager etter ALLE andre sider her på nettet.

 

Er det ingen som arbeider hos dere?

 

Jepp. For min del så er det null grunn for at jeg skal lese artiklene her, da jeg allerede har lest dem et par dager før. Men nå tipper jeg at dere i Amobil er fullt klar over dette, og jeg håper at dere gjør noe med det. Gi oss god journalisme og ikke copy-google translate-paste artikler, men gi oss selvprodusert materiale, og ikke gå i ITavisen-fellen. Dere har svært gode tester, og jeg skulle ønske dere kunne holdt et like høyt nivå på resten av stoffet.

 

Men nå skal jeg slutte å klage. Dere er fullt klar over dette selv - i hope.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal de endre stil når det virker? De har blitt norges største mobilside ved å følge akkurat denne oppskriften, og det ser ikke ut til at det vil endre seg med det første.

 

Verden går fremover, ting endres. Selv om Amobil er størst betyr ikke at de er best. De var bedre før de ble kjøpt opp og flyttet til Oslo. Jeg føler at de var mer entusiastiske og interessante før, mens nå virker det som om de kun vil få dagene til å gå, og de sier seg fornøyde hvis de klarer å produsere en halvinteressant artikkel om LGs markedsandeler i Peru.

 

Jeg ønsker å se den lille "gnisten" og entusiasmen som fikk meg til å begynne å besøke Amobil for mange år siden. Jeg ønsker å se hjemmelaget materiale, og ikke noe hermetisk herk fra en pressemelding.

 

I disse dager så er det ingen norske mobilsider som har en unik identitet. Alle er like, og alle pumper ut samme pressemeldinger dag inn, og dag ut. Ser vi utover landegrensene så ser vi et annet mønster. De nettsidene jeg har lest mest og blitt mest kjent med det siste året er Gizmodo, Engadget og Lifehacker. Hvorfor?

 

Vel, de har noe som får meg til å besøke dem opptil ti ganger per dag; Sinnsyk oppdateringsfrekvens, interessante artikler, egenkomponerte artikler og en dose humor. Nå er det umulig for Amobil å matche disse, siden de ikke har ressurser, men jeg skulle ønske at de i det minste prøvde å gjøre det interessant for oss lesere. Det eneste som holder meg her i området er forumet. Bortsett fra det, så får jeg ferske nyheter og guider fra de nevnte sidene døgnet rundt - året rundt.

Lenke til kommentar

Men best, hva skal man måle det etter? Jeg er ganske sikker på at de er best til å tjene penger av Norges mobilsider, og det teller sannsynligvis ganske mye for eierne. At de er best til å få lesere er nok ikke uvesentlig heller.

 

Du har dine ønsker, og selv ønsker jeg en mobilside med gravende journalistikk, dyptgående analyser av markedet og utvikling, en vaktbikkje-holdning ovenfor operatører og forhandlere og mye mer, utover hva Amobil tilbyr per i dag, som i mine øyne er gode tester og et greit forum. Men det er ganske åpenbart at det er klokere av meg å lete etter andre nettsteder, fremfor å forsøke å få Amobil til å endre på en formel som absolutt virker for dem.

 

Som sagt en del ganger før synes jeg Amobil kort sagt er mobilverdens VG, og det er utvilsomt mer positivt enn negativt.

Endret av genser
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...