Gå til innhold

Praktisk perserprins


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husker jeg så den på kino og følelsen jeg satte med da var at jeg ville ha pengene tilbake. Jeg synes den var regel rett og slett dårlig, alt for dårlig med slike premisser.

 

Først og fremst, skuespiller prestasjonene til Jack Gyllenhall er mildt sagt klisje betunget og dårlig utført. Hele sulamitten med "rebell som faller for prinsesse" er oppbrukt nok i seg selv, men i filmen har de ikke engang gjort forsøk på å gjemme klisjeene, neida, de står mye heller i kø, ene værre enn den andre. Postens kølapp system brukt der i gården.

 

Historien er vel og bra den, helt OK (er ikke nok at man truer enkeltindivider lengere, her går det på hele verden nå for tida) men ikke noe spektakulært.

 

Det som for meg derimot ødela filmen var den forbanna dolken som ikke gjør seg som film element. Den ødela all spenning fordi man viste hele tiden at helten bare trengte å bruke denne forbaska dolken så var alt i orden. Den er drevet av mystisk sand som der ikke finnes mye av, men jaggu ta får du mye mil for pengene med den medfølgende sanda i dolken.

 

Alt i alt, enda en spill til film konversjon som lovte store bragder men falt totalt feil. Legger denne ved siden av Hitman og Max Payne jeg....

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det ser jo ut fra artikkelen ihvertfall at det er lite persiske skuespillere i filmen. Ansiktene ser vestlige ut. :!:

Riktig. Det var en av tingene som plagde meg mest. Skal det være så vanskelig å finne skuespillere med opprinnelse fra Midt-Østen?

Og for all del, hvorfor britisk aksent på hovedpersonene? Det høres så idiotisk ut når historien finner sted i Persia.

 

Kurant spillfilm, men ellers bedrøvelig skjit.

Lenke til kommentar

Vel, hvis man forventer et Oscardryssende epos av en film som opprinnelig var et dataspill, så blir man nok skuffet..

 

Jeg hadde ikke store forventninger til filmen, så jeg ble positivt overrasket! Synes den var bra, men ikke glimrende. Har ikke noe problem med å anbefale den til noen som trenger å slå ihjel et par timer en ettermiddag.

Lenke til kommentar

Så denne på leiefilm forrige helg. Skal ikke kommentere filmen så mye utover at det var en helt ok film å hvile øynene på...

 

Men teknisk var det noe rart. Lyden ble mer og mer ute av sync. Sikkert et halvt sekund utpå slutten av filmen. Var først irriterende, men etter hvert var det jo ganske moro. Satt en liten piff på filmen(sier vel litt om filmen det). ;)

 

Noen som har opplevd det samme? Har aldri hadd slike problemer før.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...