Gå til innhold

Artikkel: Slik kan du fjerne IE9 beta


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kvifor i heile tatt bruke IE? har jo aldri vert i bruk hos meg, og kommer nok neppe til å bruke det heller.

 

Opera og FF har jo alltid vert kjappere og betre, så kvifor ta seg bryet med å installere update til noke en ikkje bruker? Og eit anna interesant spørsmål: Kor mange bruker faktisk IE som nettleser? vist en ser vekk ifra de som er tvunget igjenom jobb / skole.

Lenke til kommentar

Opera og FF har jo alltid vert kjappere og betre, så kvifor ta seg bryet med å installere update til noke en ikkje bruker?

 

Mange tredjeparts programvare utviklet for Windows bruker IE til web rendering ettersom det finnes standard komponenter for dette. Finnes det sårbarheter i IE, vil det selvsagt være mulig at en del av disse sårbarhetene også gjelder programmer som bruker dll-komponenter fra IE.

 

Det bør heller ikke være sånn at når tante kommer på besøk og åpner IE så er maskinen din automatisk infisert med virus fordi MSN Today er blitt hacket og IE full av sårbarheter.

 

Når det er sagt så er jeg enig med deg. Tror de fleste leserne til hardware.no har et såpass reflektert syn på nettlesere at de styrer unna IE eller har gjort IE som et bevisst valg. Har man kompetanse til å finne IE9 Beta har man også kompetanse til finne ut hvordan man avinstallerer det.

Lenke til kommentar

Kvifor i heile tatt bruke IE? har jo aldri vert i bruk hos meg, og kommer nok neppe til å bruke det heller.

 

Opera og FF har jo alltid vert kjappere og betre, så kvifor ta seg bryet med å installere update til noke en ikkje bruker? Og eit anna interesant spørsmål: Kor mange bruker faktisk IE som nettleser? vist en ser vekk ifra de som er tvunget igjenom jobb / skole.

 

Vittig kommentar når du tydeligvis ikke har prøvd Internet Explorer 9?

Jeg har holdt meg til Google Chrome Dev i litt over 1år nå og har vært strålende fornøyd, gikk over da jeg følte at Firefox har blitt mer og mer bloat siden v3.0, føles tregere sammenlignet med Chrome, liker grensesnittet dårligere og Firefox krasjer rett og slett oftere.

 

Hadde ingen større forventninger til Internet Explorer 9 BETA da jeg stort sett aldri har likt Internet Explorer, men jeg har faktisk noen få nettsider som utelukkende fungerer med Internet Explorer så hva skader det å prøve v9?

 

 

Og til min store overraskelse så virker det å være minst like rask som Chrome når det kommer til å åpne nettsider! Internet Explorer 9 virker å ha stort potensiale, grensesnittet har fått seg en drastisk overhaling og minner nå veldig om Chrome (noe som jeg mener er utelukkende positivt) og nå som ytelsen virker å være helt på nivå med andre nettleser og tidvis utrolig nok faktisk bedre så er jeg rett og slett imponert, virker som for første gang så er faktisk Internet Explorer blitt en mer enn brukanes nettleser!

 

 

Det er riktignok en tidlig BETA utgave, så noen nettsider oppfører seg litt merkelig osv.. Men dette virker veldig veldig lovende hvertfall og er et gigantisk sprang i riktig retning for Internet Explorer som nettleser.

 

 

Eneste negative er at på min bærbare med Windows7 64bit så krasjer den så fort som jeg åpner den, har forsøkt å re-installere haugevis av ganger.. Men går ikke? Samme problemet hver eneste gang, at når så forts om jeg starter opp Internet Explorer 9 så krasjer den med en eneste gang. Mens på mine to stasjonære maskiner med identisk Windows 7 64bit installasjon så fungerer alt knirkefritt? Merkelig..

Lenke til kommentar

At IE9 beta må avinstalleres spesielt viser vel bare det som ord ikke strekker til for å forklare.

*snip*

 

Det viser at du ikke har peil på hva IE er for noe, hva den benyttes til, og hvorledes den er integrert i windows sitt os, og hvorfor.

 

Samtidig så vil jeg påstå at du ikke vet hva "beta" er for noe.

 

Hvorfor er du på hw.no sine sider? For å lære? For å kverulere?

 

IE er en integrert del av windows. Hjelpefilene er for eksempel "kompilerte html/css sider", og naturlig nok så benyttes IE til å vise innholdet. Det finnes flere eksempler.

Hvorfor gjøre slik? Det har mer med MS sin filosofi å gjøre.

 

MS mente i sin tid at "alt skulle være mulig, og vi stoler på at utvikleren gjør en god jobb og at brukeren ikke gjør dumme ting". Derfor tenkte de at noen utviklere sikkert ville bruke html/css til mer enn å bare lage websider på en webserver.

Apple sin filosofi er mer "ikke alt er mulig, og vi stoler ikke på utvikler eller bruker".

MS har etterhvert gått mer i retning av apple siden det ble så mye kødd, men ikke alt er fikset.

 

Beta betyr at denne versjonen er en test-versjon. Produktet er ikke ferdig. Det er ikke ment å brukes som om den var ferdig. Du må regne med faenskap. Du bruker dette på eget ansvar. Maskinen din kan bli herpet og det er DIN FEIL.

En testversjon slippes for å få de brukerne som ønsker det til å teste den. Luke ut feil som er vanskelig å finne i et kunstig testmiljø. Så syting om installering/avinstallering henger derfor ikke på greip. Det er totalt useriøst.

 

Du er ikke tvunget til å installere IE9 beta. Du gjør det svært frivillig. Du blir advart.

 

Selvfølgelig vil IE9 beta oppføre seg om ferdigversjonen, nemlig erstatte tidligere versjon av IE. Det er noe hw.no visste men som de nå later som var en dum ting for å slippe å skrive en seriøs artikkel istedet.

 

Artikelen er ikke utformet som en informativ artikel, men føyer seg inn i "vi hater ting MS lager uansett hvor bra det er. Vi liker å klage".

Lenke til kommentar

Nye IE versjoner har alltid erstattet den gamle versjonen. Ihvertfall siden IE6 så dette ser jeg ikke på som hverken nyhet eller noe problem. Hvorfor skal man sitte med to versjoner av IE? Er man webutvikler så har man vel uansett virtuelle maskiner med forskjellige oppsett om så er.

Dessuten kan IE9 renderere sider som om den var IE7 og IE8 hvis man trykker F12 for utviklerverktøy.

 

Og ja IE9 er desidert brukbar nå. Ihvertfall like brukbar som Chrome og Opera er.

 

Mozilla har det tøft med Firefox om dagen. De gjør jo alt de kan for å nå igjen Chrome på brukervennlighet og fart. Og ender opp med spagettikode (bare sjekk bugtrackern dems i det siste).

Lenke til kommentar

når det er neon som er så freidig å spør hvorfor man i det hele tatt bruker IE så må de også ha fått med seg en del propaganda.

 

saken er at det forsatt finnes sider på nettet så bare fungerer i den nettleseren .

det som er det største problemet er nå andre nettlesere kneler så er IE god å tydet til.

 

jeg har selv måtte bruke IE når Firefox feiler på noen nettsider.

 

de nye utgaven av IE skal ikke være så tett integrert som tidligere versjoner

 

 

PCworld skryter av hvor tett integrertinternett exploer er med Windows 7

Lenke til kommentar
Nye IE versjoner har alltid erstattet den gamle versjonen. Ihvertfall siden IE6 så dette ser jeg ikke på som hverken nyhet eller noe problem. Hvorfor skal man sitte med to versjoner av IE? Er man webutvikler så har man vel uansett virtuelle maskiner med forskjellige oppsett om så er.

Dessuten kan IE9 renderere sider som om den var IE7 og IE8 hvis man trykker F12 for utviklerverktøy.

 

Og ja IE9 er desidert brukbar nå. Ihvertfall like brukbar som Chrome og Opera er.

 

Mozilla har det tøft med Firefox om dagen. De gjør jo alt de kan for å nå igjen Chrome på brukervennlighet og fart. Og ender opp med spagettikode (bare sjekk bugtrackern dems i det siste).

Nye IE-versjoner har erstattet den gamle, men dette er en beta.

 

Jeg tror nok du vil få deg en overraskelse hvis du sjekker bugs for Chrome også. Firefox er ikke noe spesiell på den måten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...