Gå til innhold

Sniktitt: HTC Desire HD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Deilig...! Og ikke minst deilig å høre at dere er positive til denne telefonen, uten å måtte dra ut sammenligninger til iPhone hele tiden :)

 

Gleder meg virkelig til å holde denne i hånda og kjenne på den. Og uten plastikk så lover jo dette bra!

 

Samtidig vil jeg påpeke at dette ikke er den største telefonen med skjerm og Android, fordi man enkelt kan si at Dell Streak er den største med sine 5", selv om ikke alle er enig i at den kun er en telefon, men altså en blanding av fjøl og telefon. 5" for meg er telefon! :p

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar

Hvordan da tenker du? Og hvorfor må alt gjøres til en *insert phone here* vs iPhone kamp? Jeg ser utallige argumenter både for og imot iPhone 4 og iOS mot HTC Desire HD.

 

 

For det første så er ikke en 4.3" stor mobiltelefon for alle og enhver, personlig så går smertegrensen min på toppen 4", større er rett og slett upraktisk å drasse med seg i lomma, da kan jeg like gjerne ha med meg en Tablet i sekken og bruke den, for "on-the-fly" surfing osv så holder det lenge med noe som er litt mer hendy og praktisk for lommene iform av 3.2 - 4.0".

 

Det er jo forøvrig noe som gjelder såpass store mobiltelefoner generelt, og er ikke noe spesifikk HTC Desire HD vs iPhone 4 argument.

 

 

 

Men kan jo dra frem noen ting som jeg personlig mener favoriserer iPhone 4 fremfor HTC Desire HD, det første er jo skjermen hvor jeg med mitt syn (mine øyne) tar en 3.5" telefon med 960x640 oppløsning fremfor en 4.3" med 800x480.. Akkurat som jeg tar en 22" PC-skjerm med 1920x1080 oppløsning fremfor en på 24" med samme oppløsning, jeg sliter ikke med synet så jo bedre og høyere piksesltetthet jo bedre sier jeg nå hvertfall jeg, derfor sitter jeg på en bærbar med 17" og 1920x1200 og en stasjonær med 27" på 2560x1440.

 

 

Argumentene rundt vekt og størrelse har jeg allerede kort oppsummert ovenfor, men det er jo også gjeldene for mitt vedkommende når det kommer til Desire HD oppimot iPhone 4 også.

 

 

Ellers så er vell maskinvarekraften noe ala det samme, Desire HD har fordelen av "på papiret" litt kraftigere maskinvare, mens iPhone 4 tar dette igjen med bedre optimalisert programvare. Nå har jeg aldri fått testet denne andre generasjons Snapdragon prosessoren, men hadde i en lengre periode en Google Nexus One med første generasjon Snapdragon kombinert med både Android 2.1 og 2.2 og det føltes aldri like "smooth" som iOS 4.1 og iPhone 4, til tross for sin 800MHz A4 prosessor.

 

 

Batteri levetiden vil vell mest sannsynlig også være noe dårligere på Desire HD, om da ikke den nye Snapdragon prosessoren er langt mer strømeffektiv? Er det noe som har irritert meg med mobiltelefoner med Snapdragon prosessor så er det elendig batteri levetid, iPhone 4 er på ingen måter et vidunder den heller men varer nå gjerne 2-3x så lenge som de Snapdragon baserte telefonene jeg har vært borti.

 

 

 

Kamera og bildekvaliteten blir vell noe ala det samme vil jeg tro, likså med lydkvaliteten vil jeg tro.

 

 

Så de tekniske forskjellene er jo ikke allverden, her går det vell mer på om du vil ha en stor skjerm med lavere oppløsning, eller en mindre skjerm med høyere oppløsning?

 

 

 

Hva programvare angår så er jo Android 2.2 vs iOS 4.1 ren smakssak, noen foretrekker åpenheten til Android, andre foretrekker den litt mer sperret med gjerne mer optimaliserte iOS.

 

Smaken er som baken, så her blir det jo opp til hver enkelte og erfare hva de liker og foretrekker.

 

 

Og sist men ikke minst så har fremdeles iOS en stor fordel når det kommer til AppStore og applikasjoner, det finnes flere, det finnes et større utvalg av gode applikasjoner, det finnes flere spill og spillene er stort sett visuelt bedre på grunn av utviklere til Android må tilrettelegge for flere og svakere telefoner som kjører Android.

 

Ja jeg vet at Android market øker kraftig, men inntil vi ser paid-apps i Norge og markedet faktisk har økt såpass at det er i nærheten av AppStore så er dette et stort pluss for iOS. Skal jo også nevnes at det knapt finnes restriksjoner for utvikling til Android, så det er langt mer juggel på Android market enn på AppStore, mener nå hvert fall jeg basert på egne erfaringer.

 

 

 

Det er stort sett tre grunner for at jeg endte opp med iPhone 4 og iOS fremfor en mobiltelefon med Android 2.2.. Det første er skjermoppløsningen på iPhone 4 (som sagt så elsker jeg høy pikseltetthet!), andre er batteri levetiden som på min Nexus One var håpløs! Og sist men ikke minst utvalget på AppStore, hvor jeg langt oftere finner gode spill og applikasjoner enn jeg var i nærheten av å finne på Android market.

 

I bunn og grunn liker jeg Android som operativsystem bedre enn iOS, jeg liker valgfrihet og uante muligheter som Apple sperrer i iOS (men takk gudene så har vi hvertfall jailbreak) men den store forskjellen på AppStore og Android market ble rett og slett så stor at jeg endte opp med iOS når alt kom til alt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Slik jeg har det så står jeg ikke imellom et valg...jeg kommer aldri til å velge iPhone, fordi jeg har hatt den og laget mine meninger ut ifra den opplevelsen.

 

Jeg fokuserer nå på hva andre gir ut og hva de kan gi meg. Jeg elsker konkurransen, fordi det gir oss forbrukere så utrolig mye bra å velge imellom! Men jeg trenger ikke sammenligne den med iPhone personlig, men det er jo en artig ting å gjøre det, selv om hva enn forskjellen mellom den og iPhone er ikke spiller inn på valget mitt av telefon på noen som helst måte.

Lenke til kommentar

Jeg har et relativt enkelt spørsmål:

 

Kan man med hender i normal størrelse manøvrere telefonen med én hånd? Jeg pleier å holde telefonen i hånda og gjøre alt med tommelen. Mistenker at det blir veldig langt å strekke den for å komme til det motsatte hjørnet på en 4.3"?

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Kan ikke alle som har iPhone 4 være fornøyd med det, og slutte å spamme slike forum med eplepropaganda. Det er ikke mulig å ikke vite om hva iPhone 4 har å tilby. Så man trenger ikke å nevne det hele tiden.

 

HTC Desire HD er en stor variant av HTC Desire. Så om man ikke liker størrelsen, kan man gjene heller gå for en Desire. Eller noe midt mellom, som Galaxy S. om man er på jakt etter Android.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis ikke jeg tar veldig feil så støtter ikke Android-telefonene HTTPS? Her må det vel ryke en hel drøss med såkalte proffbrukere. Selv vet jeg om store organisasjoner som har droppet Android i sine løsninger grunnet nettopp dette. Hvorfor i alle dager har det ikke blitt gjort noe med dette?

 

What? Jeg sikker ATM å sjekker min nettbank via HTTPS på Desire.

Lenke til kommentar

@ahpadt: Joa, det er ikke noe problem. Jeg tror ikke at mine tomler er spesielt bevegelige eller følsomme, men de rekker over hele skjermen på min HD2.

 

Noe som bringer meg over på neste spørsmål: Tro om det går an å flashe HD2 til å bli en undercover Desire HD?

 

Du kan kjøre Android Froyo på HD2 nå. Så det er kun snakk om tid før Desire HDs Sense ROM kan kjøres. Utifra de utallige benchmarkene jeg har sett fra HD2 som kjører Android, så kjører Android bedre på HD2 enn Nexus One. Så HD2 er fortsatt aktuell.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...