Gå til innhold

– Acer satser metallisk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liquidmetal® er et registrert varemerke som eies av Liquidmetal Technologies. Acer har dermed ingen mulighet for å "ta ut patent" på sitt "Liquid Metal" navn, siden det er så godt som identisk med et allerede beskyttet navn. Blir omtrent som å søke beskyttelse av et navn som "Micro soft" for et datafirma eller softwareprodukt - det går ikke, fordi faren for forveksling er soleklar.

 

Varemerket "Liquidmetal" er altså lovmessig beskyttet når det gjelder bruk i bl.a mobiltelefoner og mp3-spillere. Apple Inc. har en avtale om eksklusiv rett til å bruke Liquidmetal innenfor sine produktsegment. Så Acer er nok på temmelig tynn is her, og vil nok få høre fra advokatene til Liquidmetal Technologies og/eller Apple, ja... ;)

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Liquidmetal® er et registrert varemerke som eies av Liquidmetal Technologies. Dell har dermed ingen mulighet for å "ta ut patent" på sitt "Liquid Metal" navn, siden det er så godt som identisk med et allerede beskyttet navn. Blir omtrent som å søke beskyttelse av et navn som "Micro soft" for et datafirma eller softwareprodukt - det går ikke, fordi faren for forveksling er soleklar.

 

Varemerket "Liquidmetal" er altså lovmessig beskyttet når det gjelder bruk i bl.a mobiltelefoner og mp3-spillere. Apple Inc. har en avtale om eksklusiv rett til å bruke Liquidmetal innenfor sine produktsegment. Så Dell er nok på temmelig tynn is her, og vil nok få høre fra advokatene til Liquidmetal Technologies og/eller Apple, ja... ;)

Dell? Hvorfor driver du og snakker om Dell?

Lenke til kommentar

Fantastisk, enda en mobiloperatør i et presset marked. Litt konkurranse er greit for oss forbrukere, men 75739801188924 leverandører av samme jævla plastskjerm med tre knapper under bidrar bare til forvirring.

 

Hva? Acer har vært på mobilmarkedet i en god stund nå! Jeg vil gjerne ha et svar på hvorfor disse "plastskjerm-produsentene" skulle være negativt, mobiler er ikke hellige.

Lenke til kommentar

Hva? Acer har vært på mobilmarkedet i en god stund nå! Jeg vil gjerne ha et svar på hvorfor disse "plastskjerm-produsentene" skulle være negativt, mobiler er ikke hellige.

 

Er et helvete for utviklere å måtte forholde seg til nten lisenser og standarder, for ikke å snakke om at alle på død og liv skal ha sitt eget OS om dagen.

Skjønt, hvorfor jeg kaster bort tiden min med å produsere argumenter mot en prepubertal nisse som sannsynligvis har en RSS satt opp mot brukernavnet mitt her på forumet lurer jeg også på.

Lenke til kommentar

Morsom du! Men hvorfor i all verden skal flere OS bety noe? Først og fremst er jo dette en Android-mobil, og ikke minst heter det standarder fordi produsentene følger dem.

 

Apropos standarder så kan du prøve å gjette hvilken produsent som liker å lage nye her.

 

Flere OS betyr ikke at noe blir verre, de dårlige faller ut og de gode reises opp, det er slik kapitalismen fungerer.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...