Gå til innhold

Ny video av Bioshock Infinite neste uke (PC/PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er dette et nytt spill i bioshock serien eller hva? :S

 

Ja, det er et nytt spill satt til Bioshock universet. Det er finner sted før begivenhetene i det originale Bioshock, men vil ikke fungere som en prolog til det spillet, og historien vil være isolert. Men vi kan sikkert forvente en referanse eller to til Rapture.

Endret av sthusby
Lenke til kommentar

2'ern var jo awesome!

*Ser brukernavn* :roll:

 

Neida, 2'ern er et meget bra spill, men satt opp mot originalen mangler det rett og slett bare noe... som er vanskelig å beskrive med ord. Normalt bruker jeg ikke ordet magi, men her ser jeg ingen annen utvei.

 

Kan ha med at et annet studio med en annen director lagde 2'ern. Infinite, derimot, er Levine som står bak. Det betyr selvfølgelig ikke at spillet automatisk blir bra, men han er tross alt en av de mest anerkjente personene i industrien.

Lenke til kommentar

Neida, 2'ern er et meget bra spill, men satt opp mot originalen mangler det rett og slett bare noe... som er vanskelig å beskrive med ord.

 

Originalen var originalt, fresht, nytt, annerledes, unikt... ja, velg et ord fra buffeten. 2'ern var mer av det samme. Ikke noe lovbrudd det, men opplevelsen i "mer av det samme" vil aldri kunne måle seg med "noe nytt" til tross for viss teknisk tweaking. Enkel logikk egentlig.

Endret av KjemikerJon
Lenke til kommentar

Bioshock i lufta, ingen synes det høres rart ut. Hvordan skal man få Bioshock i luften?. Bioshock among the Birds!!. Hvorfor ikke AirShock.

 

Hmm diskutert det litt, og mulig de tenker på genemanipuleringen når de mener BioShock, blir litt missvisendet navn for min del. Biology er i utgangspunktet studering av levendet organismer.

 

Forøvrig en spillserie som ikke har gjort annet en og kjede meg, nr 1 synes jeg lignet altfor mye på gamle Doom oppskriften, og ikke bare spillestilen de har også arvet stiv animimasjon og alt ser veldig Plastikk ut. Ser ikke ut til å være unntak her ang det siste.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Bare for å være litt gledesdreper så ser det fortsatt ut som det samme spillet, samme Doom brettdesign, samme plastikk aktige Doom grafikk, muligens samme elendige fysikk også (bioshock haddet horiiiible fysikk, ser ut som det samme her). For meg er feks HL2 mye bedre da dybden og ikke minst fysikken er et Haaaav bedre.

Tror ikke du skjønner poenget med BioShock, dessverre. Alt handler ikke bare om fysikk og grafikk.

Lenke til kommentar

Må ikke akkurat være lyn intelligent for å få med seg handlingen her (om ikke du har informasjon om en dypere forståelse av spilllet?), og i mine øyne er det et meget viktig element når man først spiller FPS da det stort sett er dette man ser på mens man spiller det. Så selvsagt er Grafikk og fysikk veldig viktig i et FPS spill.

 

 

Haddet du argumentert feks for et Strategi spill haddet vi vært helt på linje.

 

Videre har de nå brukt vanlige Doom oppskriften, skyt et nivå helt rent, fin enkelte hemligheter og flytt deg til neste. Utrolig få som nevner den uslålige likheten med Doom 3 hele veien, men for meg så oser det Doom 3 av hele bioshock prosjektet (som jeg ser det er det ikke noe mindre dyp handling i Doom 3 heller)

Lenke til kommentar

Må ikke akkurat være lyn intelligent for å få med seg handlingen her (om ikke du har informasjon om en dypere forståelse av spilllet?), og i mine øyne er det et meget viktig element når man først spiller FPS da det stort sett er dette man ser på mens man spiller det. Så selvsagt er Grafikk og fysikk veldig viktig i et FPS spill.

 

 

Haddet du argumentert feks for et Strategi spill haddet vi vært helt på linje.

 

Videre har de nå brukt vanlige Doom oppskriften, skyt et nivå helt rent, fin enkelte hemligheter og flytt deg til neste. Utrolig få som nevner den uslålige likheten med Doom 3 hele veien, men for meg så oser det Doom 3 av hele bioshock prosjektet (som jeg ser det er det ikke noe mindre dyp handling i Doom 3 heller)

Lurer egentlig på om du har spilt BioShock i det hele tatt, men det kan jo hende du rett og slett bare har bestemt deg for å ikke like det, ikke vet jeg. BioShock er riktignok et FP spill, men noe typisk FPS vil jeg ikke si det er. Det er en del rollespillelementer som øker dybden betraktelig, og det finnes massevis av forskjellige måter å komme seg gjennom brettene på, avhengig av om man rusher, eller tar det med ro og hacker seg gjennom. Dessuten finnes det utallige måter for å kombinere skytevåpen, plasmider og miljøet på, bare fantasien setter grenser.

 

BioShock er jo også kjent for den spesielle atmosfæren, som faktisk ble så populær at anmelderne i 08 og 09 kalte for eksempel Dead Space og Batman: AA for "The BioShock of 2008/2009".

 

Dessuten har vi jo historien da, ikke særlig bra i seg selv, men mesterlig fortalt og med et politisk budskap. Det siste er det ikke mange spill som har, og mange vil kanskje kalle det unødvendig, men selv syns jeg det er en interessant utvikling.

 

Uansett, min argumentasjon burde vel egentlig være unødvendig, BioShock fikk faktisk VGA-prisen for årets spill i 2007, og massevis av andre priser fra forskjellige publikasjoner.

Lenke til kommentar

Noe som trolig er like fortjent som all hypen Oblivon fikk i sin tid.

 

I mine øyne er HL2 (for å sammeligne med et FPS spill og historie jeg virkelig liker) bedre på alle måter og fortjener hypen da i forhold til Bioshock som jeg mener ikke gjør det (oldstyle 50s steampunk stilen de bruker er ikke akkurat noe de fant på\laget heller). Jeg har runnet spill nr 1 å det er da strengt tatt ikke stort mer avangsert en at man springer fra brett til brett og kværker big daddys, at lvl systemet er veldig avangsert er jeg heller ikke helt enig i, men trolig en av grunnene til at jeg gadd å spille så langt\lenge.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

I mine øyne er HL2 (for å sammeligne med et FPS spill og historie jeg virkelig liker) bedre på alle måter og fortjener hypen da i forhold til Bioshock som jeg mener ikke gjør det

 

Hype er for viljesvake sjeler, og det er også litt slemt å la Bioshock kappete med HL2. Sammenlign heller spillet med alt det generiske søppelet actionsjangeren produserer istedet.

Lenke til kommentar

I mine øyne er HL2 (for å sammeligne med et FPS spill og historie jeg virkelig liker) bedre på alle måter og fortjener hypen da i forhold til Bioshock som jeg mener ikke gjør det

 

Hype er for viljesvake sjeler, og det er også litt slemt å la Bioshock kappete med HL2. Sammenlign heller spillet med alt det generiske søppelet actionsjangeren produserer istedet.

Generisk søppel? List gjerne opp eksempler, men jeg er allerede forberedt på å klaske håndflaten i panna.

 

Angående hype, så det vel ikke akkurat noe BioShock fikk så veldig mye av siden det ble lansert samme høst som Halo 3, CoD 4, The Orange Box, Super Mario Galaxy og Mass Effect.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...