Gå til innhold

Får ikke oppdatert produktene sine ofte nok (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herregud for et propaganda. Tipper han ble kraftig betalt for å si dette.

 

Jeg har alle konsollene, og når en utvikkler går ut med slikt idiotisk kommentar mister jeg all respekt.

 

Alle slike sammlet løysninger sliter med forsinket oppdateringer pga de må omkodes for å tilpasse deres system.

 

Ironisk at en Valve ansatt kommer ut og sier dette. Særlig når Steam er JÆVLA treige på oppdateringer!

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Herregud for et propaganda. Tipper han ble kraftig betalt for å si dette.

 

Jeg har alle konsollene, og når en utvikkler går ut med slikt idiotisk kommentar mister jeg all respekt.

 

Alle slike sammlet løysninger sliter med forsinket oppdateringer pga de må omkodes for å tilpasse deres system.

 

Ironisk at en Valve ansatt kommer ut og sier dette. Særlig når Steam er JÆVLA treige på oppdateringer!

Gabe Newell kraftig betalt? Er vel ikke akkurat sånn at han mangler penger, og dessuten er han i den posisjonen at han kan si hva han vil.

Lenke til kommentar

Haha, er så opplagt hvordan Sony har puttet et en del millioner opp i ræva på han fyren her. Etter å ikke gjort annet enn å prate møkk om PS3 i flere år har han plutselig gjort helomvending og begynt å kritisere MS.

 

Forvent et samarbeid mellom Steam og Sony i fremtiden, er garantert noe slik på gang.

 

edit, så ikke at det allerede var bekreftet men det er det visst.

 

Sier jo det meste.

Endret av Trondenils
Lenke til kommentar

Morsomme konspirasjonsteorier dere kommer med. Her er realiteten.

 

Sony har overhodet ikke noen millioner til overs for bestikke Newell.

Newell er steinrik som founder av Valve. Han har penger nok. Newell vil ha sin del av konsollkaka, derfor ønsker han Steam på 360 og PS3. MS vil ikke gi Newell kake(derfor er Newell er sint på MS og langer ut). Sony taper konsollkrigen, og Valves prestisje i spillindustrien gir dem mye makt. Derfor har Valve og Sony gjort en byttehandel. Sony får Portal 2 og fremtidige prosjekter til PS3. Valve får sin del av konsollkaka ved at Steam kommer til PS3.

 

tl;dr: Gabe vil ha makt i industrien, ikke penger fra Sony.

Endret av Only Chaos
Lenke til kommentar

Mannen har et godt poeng.

 

Jeg har mye kontakt med utviklerne av NHL-serien hos EA Sports, og de sier akkurat det samme. MS er vrange når det gjelder oppdateringer, og i tillegg til at de må testes hos utviklerne, testes de i en uke hos MS.

 

 

Det er flott at han kommer med dette utspillet, og jeg håper MS forandrer polisen deres angående oppdateringer.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Hmm, minte meg litt om denne artikkelen som jeg leste for en time siden over hos The Escapist. Den tar ikke for seg det samme argumentet som her, men det med at MS er "vrien" når det gjelder online tjenesten deres er ikke til å komme unna.

 

Jeg har heller troen på at Gabe snakker nærmest rett ut om det som faller inn i hodet hans (man legger merke til det i intervjuer med han ihvertfall). Valve gutta er jo opprinnelig PC-baserte utviklere, og de driver jo Steam, så man ser jo hvor disse tankene/argumentene angående en lukket online tjeneste stammer ifra...

Endret av CosmoK
Lenke til kommentar

PS3 er vanskeligere å programmere for enn PC, husk at alle spill til konsoll i utgangspunktet utvikles på PC, men det kan jo tenkes at Sony har bedret dette betraktelig. Den uttalelsen er jo hundgammel. Dessuten har utviklere hatt mer tid til å sette seg inn i SDK.

 

Bare se på utviklingen av spill til PC og hvordan DX9 spill ser ut i dag kontra for to-tre år siden da det var helt nytt. Er det ikke nærliggende å tro at det samme er tilfelle for konsollutvikling?

Lenke til kommentar

PS3 er vanskeligere å programmere for enn PC, husk at alle spill til konsoll i utgangspunktet utvikles på PC, men det kan jo tenkes at Sony har bedret dette betraktelig. Den uttalelsen er jo hundgammel. Dessuten har utviklere hatt mer tid til å sette seg inn i SDK.

 

Bare se på utviklingen av spill til PC og hvordan DX9 spill ser ut i dag kontra for to-tre år siden da det var helt nytt. Er det ikke nærliggende å tro at det samme er tilfelle for konsollutvikling?

Nå er vel ikke saken at selve programmeringen er noe vanskeligere, det har bare med hvordan koden kjører på forskjellig arkitektur å gjøre. Hvis et spill utvikles eksklusivt til PS3 er ikke det noe vanskeligere å skrive kode enn å skrive kode for et spill som utvikles eksklusivt til 360. Når man lager en multiplattform, derimot, blir det vanskelig å få samme kode til å kjøre på begge konsoller, og da kan man ofte ende opp med et spill som kjører dårligere på den ene konsollen.

Lenke til kommentar

Valves Gabe Newell er lite begeistret for Microsofts online-tjeneste.

 

Klart han er, han får ikke tjent nok penger men har gått til sengs med Sony for å åpne for Steam på deres plattform og det att han er bekymret for oppdateringer via Live tjeneste så burde han kanskje feie for egen dør før han åpner kjeften for det er som andre sier att oppdatering med steam er mangelvare,

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...