Gå til innhold

Rage er i finpussingsstadiet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var i tvil om jeg skulle bruke "bilder" eller "rammer" per sekund, slo meg til slutt ned på sistnevnte. Er godt mulig du har rett, det er vanskelig å oversette slike faguttrykk av og til, spesielt når jeg ikke personlig er svært belest på emnet.

 

Ellers forstod jeg Matt Hooper slik at han snakket om gameplay, og ikke historien eller regien. Er uansett et svært vagt utsagn å oversette dette, det er ikke godt å vite nøyaktig hva fyren mente i dette spesifikke tilfellet. Poenget er at spillet er i finpuss-stadiet :)

 

@Amanita Muscaria

Det er selvsagt sant at ett år ikke er "snart" i vanlig tidsmålestokk ;)

Ingressen var mer et resultat av en forsiktig forhåpning om at hvis spillet ligger foran skjema så er det en (astronomisk) liten mulighet for at vi får spillet enda tidligere enn september neste år. Men så er jeg jo en evig optimist selv da ;)

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Det har vært noe frem og tilbake om hvorvidt Rage kommer til GNU/Linux, men det siste jeg har sett er at det skal komme. Jeg håper at id klarer å lage gode pakker for spillet så det blir enkelt å legge inn.

 

Jeg er mest interessert i dette spillet pga. tekniske finesser. Jeg er veldig spent på å se den nye generasjonen av megatexture i praksis, og jeg tror detaljene i terrenget skal bli ganske bra. Men jeg tror likevel at på sikt må de cache mer enn bare teksturer på denne måten, f.eks. displacement map og 3d-modeller. Hvis det viser seg at Rage ikke vil tilby stort mer for PC enn konsollene så blir jeg skuffet. Dagens kraftige skjermkort er i stand til å tegne flere millioner polygoner i 60 FPS (f.eks. mitt gamle HD 4870 klarer 8 mill polygon med tekstur, 1024x768 8xAA i 43 FPS med en dårlig Linux-driver), så med effektive LoD-algoritmer er det absolutt mulig å tegne fantastisk grafikk på f.eks. GTX 460 og oppover, en så effektiv algoritme har jeg ikke sett til nå. Men jeg gleder meg som sagt til å se Rage for å se hvor vellykket løsningen er, siden jeg jobber med min egen løsning på samme problem.

Lenke til kommentar

Jakoo: Rage er et av de spillene jeg bare sikler over, men at de har satt en dato er positivt og man kan håpe det kommer før :thumbup:

Min komentar til deg var litt spøkefull også, den kommer fra at jeg bruker og oppdatere samboern min med hva som kommer og bare hun hører 1 måned så vil hun ikke høre for det er lenge :!:

 

Og generelt spent på nye motoren og det jeg har sett hittil hvordan fiender beveger seg osv. Veldig lett forklart, men jeg håper de klarer målene sine og at pc-versjonen ikke bare blir en komsoll-port.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...