Gå til innhold

Test: Logitech G510


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det første undertegnede legger merke til er den lange vandringen på tastene, når man er vant til Logitech Ultra X og tilsvarende med kort vandring er det en overgang med G510. Vi skal på ingen måter trekke for dette

04September_Saturday_46ekga.jpg

 

Hmmm :)

 

Har selv G19 med fargedisplay. Er det noen grunn for at de ikke valgte samme skjerm på det nye tastaturet? Skjermen er kanskje litt for stor på G19 til det tastaturet? Ellers var det veldig likt :)

Lenke til kommentar

altså ikke noe for oss med utskyvbart tastaturbrett på skrivebordet vårt.

 

jeg vil ha mer kompakte tastatur som også er skreddersydd for gaming. Kan ikke noen lage det til meg vær så snill,.

 

 

60 cm er det jeg har å gå på for plass til tastatur og mus.

så kan ikke ha for stort tastatur, ellers går det utover vandringsrommet til musa.

Endret av saivert
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor Logitech (og en del andre) på død og liv skal vinkle Ctrl knappen nedover (og de andre nederste knappene), spesielt ikke hvorfor de gjør det på et gamer tastatur. Spiller man et spill med WSAD oppsett så brukes som oftest CTRL til å crouche, og shift kanskje til noe sånt som gå sakte. Når man har lillefingeren på shift og skal bruke CTRL samtidig er det veldig upraktisk at den er lavere.

 

Savner et godt gammel Keytronic tastatur, synd de ikke produserer annet enn Amerikanske tastaturer og har gitt opp alle andre marked.

Lenke til kommentar

Stort, klumpete og upraktisk. Holder meg til Logitech Ultra X jeg :)

Det går ikke an å sammenligne et hverdags-tastatur med et gaming tastatur. Det tastaturet du viser til har heller ikke display, egne makrotaster eller belyste taster. Tastaturet er målrettet mot spillentusiaster som har plass på skrivebordet og som ønsker å justere tastaturet etter sine behov (les makrofunksjon og flerfarget belysning av taster, samt display).

Lenke til kommentar

altså ikke noe for oss med utskyvbart tastaturbrett på skrivebordet vårt.

 

jeg vil ha mer kompakte tastatur som også er skreddersydd for gaming. Kan ikke noen lage det til meg vær så snill,.

 

 

60 cm er det jeg har å gå på for plass til tastatur og mus.

så kan ikke ha for stort tastatur, ellers går det utover vandringsrommet til musa.

http://www.roccat.org/Products/Gaming-Keyboards/ROCCAT-Arvo/

 

Kompakt tastatur :thumbup:

Lenke til kommentar
Prismessig synes vi kanskje at G510 er hakket stivt priset, i hvert fall enn så lenge med sine 750 kroner.

Sammenlignet med G19 så er ikke dette så dyrt. Mindre enn halvparten av veiledende pris på G19 og nesten alt av funksjonalitet. Hadde jeg vært på utkikk etter tastatur i dag, så hadde jeg nok gått for dette.

 

Det kan forresten være greit å binde makroknappen øverst til venstre (G1) til Esc. Jeg har brukt G19 i ti måneder nå, og likevel skjer det iblant at jeg instinktivt trykker på knappen øverst til venstre når jeg egentlig skal trykke på Esc.

Lenke til kommentar

ROCCAT Arvo ser bra ut men lurer på om den Num pad/game mode knappen kommer til å bli lite brukt. Bruker ikke de ordinære piltastene når jeg spille uansett (der er det WASD+Mus som gjelder).

men smart funksjon uansett.

 

foreløpig bruker jeg Logitech Ultra Flat men det har begynt å bli litt sliten i tastene etter langvarig bruk og mye støv og skitt som har samlet seg.

Endret av saivert
Lenke til kommentar

Synnes egentlig dette var relativt lite valuta for pengene.

Når det gjelder selve artikkelen nevnes det ikke :

 

*Om tastaturet tåler litt søl (Anti spill) , definitivt relevant om man spiller og drikker feks cola...

*Lcd skjermen er i mine øyne nå gammeldags og kjedelig, skal man først pakke på en skjerm så bør den gjøre noe mer enn kun være "kul".

*Hvorfor blir ikke den integrerte Usb Audio funksjonaliteten nevnt?

 

Sånn sett så er desverre denne testen ufullstendig og den bør revurderes.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

hvorfor er slik tastatur så høy ?

selv om jeg ikke har bruk for det samt at det høyden jeg har tilgjengelig på den uttrekkbare hylen er under 60 MM så forstår jeg ikke hvorfor slik tastatur ikke legges flate når de ikke er i bruk.

 

det mangler muligheter til å kunne legge ned lcd skjermen.

( jeg tror ikke der er så bra med en flat og innfelt lcd skjerm) som de gjør det med harmony fjernkontrollene

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...