Gå til innhold

Test: Asus ROG Ares


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Datan min kostet 10k inkl. 24" skjerm g110 tastatur og mx518 mus. Og jeg har ikke funnet et einaste spill som jeg ikke kan spille maxed out.

 

Sikkert kom det spill som kreve en slik grafikkort, men da vil det også finnes bedre og billigere. Er vel bare noe for folk med for mye penger

Lenke til kommentar
Vi holder også oversikt over temperaturen under hele testperioden. Viftehastigheten er satt til automatisk.

Litt teit å nevne temp og klokking med auto på vifta.

For gpu er 125C maks og 112C er vanligvis redlight over tid.

Dvs 95C for en core er ikke varmt på noe vis og da kan man heller prioritere støy ved å programere auto til å kjøre så sakte som mulig.

Da blir det vel litt teit å nevne temp i hele tatt.

Fan på 100% fixed er vel tingen om man skal sammenligne/nevne temp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

"+Suveren ytelse på ett PCB-kort"

 

Vil bare si at det er lenge siden dere testet gtx 480 og ytelsen er økt betraktlig pga driver oppdateringer. Så de 1203 poengene Ares kortet leder med ifølge deres resultat er neppe der nå, tipper gtx 480 er bedre/raskere og det er også laget på kun ett PCB-kort :)

 

En ting til, det å si at Ares paserer 5970 med GOD margin er jo bare tull ^^ 1000 poeng utgjør ikke så store forsjellen.

Lenke til kommentar

Datan min kostet 10k inkl. 24" skjerm g110 tastatur og mx518 mus. Og jeg har ikke funnet et einaste spill som jeg ikke kan spille maxed out.

 

Sikkert kom det spill som kreve en slik grafikkort, men da vil det også finnes bedre og billigere. Er vel bare noe for folk med for mye penger

 

Så du har ikke funnet et eneste spill du ikke kan spille "maxed out" med ett enkelt HD5850 kort? Jeg skjønner veldig godt poenget ditt, men du bommer nok litt.

Lenke til kommentar

Nå har skjermkort gått ned i pris da.

Jeg ga 11500kr for 2x 295 i 2009 , men før det så ga folk gladelig 7-8K for 8800ultra.

 

4k for highend er noe bortskjemte greier vi har fått i finanskrisa.

 

 

"maxed out" med ett enkelt HD5850 kort?

Kommer vel fort an på oppløsningen det.

Tipper det er snakk om xxxx * 1080 isteden for 1200 osv.

Endret av War
Lenke til kommentar

Nå har skjermkort gått ned i pris da.

Jeg ga 11500kr for 2x 295 i 2009 , men før det så ga folk gladelig 7-8K for 8800ultra.

 

4k for highend er noe bortskjemte greier vi har fått i finanskrisa.

 

 

"maxed out" med ett enkelt HD5850 kort?

Kommer vel fort an på oppløsningen det.

Tipper det er snakk om xxxx * 1080 isteden for 1200 osv.

 

Husker jeg kjøpte 8800gts 1-2mnd etter release for ca 3750, mener at 8800gtx kostet ca 4500-5000 da.

 

Forskjellen mellom da og nå er at Geforce 460 (1gb) koster ca 1600kr og gir svært mye for pengene i forhold til hva kortet under 8800gts gjorde...

Lenke til kommentar

Dette er dyr moro, men samtidig uten tvil det raskeste skjermkortet

 

Les mer

 

Hvilken driverversjon er brukt i denne testen? Har dere brukt den samme gamle driveren på alle ATI kortene?

 

Med oppdatert driver scorer dette kortet uklokket 30 000+ i GPU score i Vantage med en [email protected], nå har jeg aldri testet HD5970 med samme klokk og uklokket 920, men ville bli temmelig sjokkert om det skilte 6600 GPU poeng bare på prosessorklokken... Ville bli skuffet om dere tester et nytt kort med gamle drivere, og driverversjon brukt hører hjemme under testoppsett...

 

 

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Datan min kostet 10k inkl. 24" skjerm g110 tastatur og mx518 mus. Og jeg har ikke funnet et einaste spill som jeg ikke kan spille maxed out.

 

Sikkert kom det spill som kreve en slik grafikkort, men da vil det også finnes bedre og billigere. Er vel bare noe for folk med for mye penger

 

Det er fordi du enten ikke har prøvd noe annet enn Quake 1 og Doom 2, eller fordi du synes det er helt grei at minimum bilderate faller ned i under 10 bilder per sekund.

 

Skal dette være en spøk? Trenger jeg virkelig si mer enn CRYENGINE 2? Vet du hva det er?

Prøv å start opp Crysis du, i 1920x1200, med full AA, full AF, og VERY HIGH. Se om du får over 60 FPS i minimum med denne PCen din. Fremdeles fornøyd? Javel, da er det som sagt fordi du er fornøyd med latterlig lav bilderate.

Lenke til kommentar

Skal dette være en spøk? Trenger jeg virkelig si mer enn CRYENGINE 2? Vet du hva det er?

Prøv å start opp Crysis du, i 1920x1200, med full AA, full AF, og VERY HIGH. Se om du får over 60 FPS i minimum med denne PCen din. Fremdeles fornøyd? Javel, da er det som sagt fordi du er fornøyd med latterlig lav bilderate.

Er du så teit? Du skjønner godt hva poenget hans er. At forskjellen i ytelse ikke gjør opp for prisen. CryEngine er vel untaket som ikke spiller godt noen steder, så om det er hovedargumentet, argumenter du for en jævlig teit sak.

HAr sikkert ikke tatt med AA eller AF heller :wee: .

 

Når det er sagt. Om noen kan kjøpe bil for 2-3 millioner, så er ikke 10.000 på et skjermkort store greia. Entusiaster tenker da ikke pris i samme grad.

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Skal dette være en spøk? Trenger jeg virkelig si mer enn CRYENGINE 2? Vet du hva det er?

Prøv å start opp Crysis du, i 1920x1200, med full AA, full AF, og VERY HIGH. Se om du får over 60 FPS i minimum med denne PCen din. Fremdeles fornøyd? Javel, da er det som sagt fordi du er fornøyd med latterlig lav bilderate.

Er du så teit? Du skjønner godt hva poenget hans er. At forskjellen i ytelse ikke gjør opp for prisen. CryEngine er vel untaket som ikke spiller godt noen steder, så om det er hovedargumentet, argumenter du for en jævlig teit sak.

HAr sikkert ikke tatt med AA eller AF heller :wee: .

 

Når det er sagt. Om noen kan kjøpe bil for 2-3 millioner, så er ikke 10.000 på et skjermkort store greia. Entusiaster tenker da ikke pris i samme grad.

 

Hvordan kan jeg skjønne et "poeng" som ikke eksisterer? Er det et "poeng" at det aller beste produktet innen en vilkårlig produkttype ikke gir like mye valuta for pengene som budsjett-klassen? Hmmm, er ikke dette noe absolutt alle vet, og som gjelder for alle typer produkter? Ja, mitt spørsmål er retorisk.

 

Om det finnes noe poeng her i det heletatt, så er det det at han mener et slikt kort er unødvendig, noe som er fullstendig feil.

 

Hovedargumentet mitt er at han ikke har noe poeng, det har ikke du heller.

Det finnes MANGE spill du ikke kan spille i 1920x1200 med full AA og full AF med maksimalt på absolutt alle mulige settings, på en maskin til 10 000 kroner, som inkluderer skjerm og tilbehør.

Folk flest er så utrolig bortskjemt med lave priser på maskinvare at det er blitt helt latterlig, jeg synes ikke 10 000 kroner er dyrt i det heletatt for et skjermkort, og for (kanskje) verdens beste skjermkort?

Det finnes hundrevis av produkter som er latterlig overpriset, særlig i Norge, skal du klage på prisen på noe så er IKKE datautstyr et bra valg, selv ikke engang for ekstreme produkter for entusiaster.

 

1: Det er ikke dyrt.

2: Det er veldig fint at slikt lages, det driver utviklingen fremover, både for maskinvare ellers, spill og programmer.

3: Det finnes allerede mange spill som ikke går fint (>= minimum 60 FPS) på en maskin av ovennevnte type, på mest krevende konfigurasjon.

4: Dere tar feil.

 

Jeg er teit? Hvis hovedargumentet ditt er et personlig angrep tror jeg ikke du burde ha skrevet noe som helst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...