Gå til innhold

Kontorpakke for barn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror denne pakken vil bli et reelt alternativ for en stor gruppe voksne hjemmebrukere også.

 

Etter å ha sett veldig mange streve med forskjellige office-versjoner hvor bare en brøkdel av funksjonene er nødvendige for å skrive et brev vil en lettutgave være velkommen.

 

 

Denne skal lastes ned snarest!

Lenke til kommentar

prøver standhaftig og få ungene til og bruke openofice i skolesammen heng, men det er langt fra enkelt. Ungene har ikke så store problemer men lærere derimot...

Jeg har fått kommentarer fra lærere som påstår det er skandaløst at ungene mine ikke får microsoft. En annen har sågar kalt meg uansvarlig.

Den ene begynte nå på videregående. Der forlangte de microsoft.

Lenke til kommentar

huttetu: Huttetu! Hvor tar de disse lærerne fra? Du får forklare dem et og annet om frihet og greier.

 

Olav Dahlum: Jeg vil gjerne være med. Grublet så sent som i natt på et enklere presentasjonsprogram. Om du trenger en brukervennlighetsfanatiker så bare si ifra.

 

Edit: Du har GNU/Linux-versjon av programmet også, aight? Ser kun for Win32 der.

Endret av Jonta
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg har fått kommentarer fra lærere som påstår det er skandaløst at ungene mine ikke får microsoft. En annen har sågar kalt meg uansvarlig.

En del lærere er tydeligvis skandaløst uansvarlige.

 

Du får replisere at enhver skole burde ha verktøy som kan behandle ISO/IEC 26300:2006 dokumenter og at det dessuten burde ligge et større personlig anvar hos enhver oppegående person å medvirke til at verktøy som håndterer åpne formater stadig bedres. Dette gjelder særlig verktøy som kan benyttes uten økonomisk merbelastning.

Lenke til kommentar

De burde droppet "4Kids" og funnet på et annet navn. Eventuelt komme med en pakke med samme innhold under annet navn. Denne pakken må jo også være bra for mange voksne som sliter med vanlige kontorpakker, for dem vil "kids" i navnet virke stigmatiserende.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Bedre at ungene lærer ligninger med bokstaver helt fra første klasse, de får heller få hjelp.

 

</sarkasme>

 

Nei, det er bedre å starte i det små med ting som er enkelt og bygge på etter hvert som kunnskapen og ferdighetene utvikler seg. Og som nevnt av flere her er det voksne som ikke trenger all verdens knapper og funksjoner, men vil ha noe enkelt og oversiktlig. Å dytte på dem noe mer avansert blir bare unødvendig komplisert og lite brukervennlig.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Kjempebra tiltak. Grusomt navn. "Light", "Basic" eller lignende måtte da vært bedre..

 

Hehe, vel, navnet skjemmer ingen. Legg merke til at vi allerede har en versjon som heter OOoLight. Tja, kanskje et navneskifte på OOo4Kids ikke vil være så dumt i fremtiden, men akkurat nå er det uaktuelt.

 

Bedre at ungene lærer vanlig Office eller Openoffice helt i starten, de får heller få hjelp :thumbup:

 

Tror du har glemt at de fleste lærere mangler de mest grunnleggende kunnskapene, så en forenklet versjon gagner også dem. :tease:

Lenke til kommentar

prøver standhaftig og få ungene til og bruke openofice i skolesammen heng, men det er langt fra enkelt. Ungene har ikke så store problemer men lærere derimot...

Jeg har fått kommentarer fra lærere som påstår det er skandaløst at ungene mine ikke får microsoft. En annen har sågar kalt meg uansvarlig.

Den ene begynte nå på videregående. Der forlangte de microsoft.

 

Vel, er det nå jeg skal le eller gråte?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...