Gå til innhold

PS3-hack som åpen kildekode


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spennende. Vil dette bety at vi kan kjøre feks Spotify på PS3?

 

Ikke helt uten videre. Men det betyr antagelig at noen kan kode en Spotify-klient til PS3 på sikt. Om programvareutviklingen virkelig kommer i gang tipper jeg de første store prosjektene handler nettopp om medieavspillere og lignende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spennende. Vil dette bety at vi kan kjøre feks Spotify på PS3?

 

Ikke helt uten videre. Men det betyr antagelig at noen kan kode en Spotify-klient til PS3 på sikt. Om programvareutviklingen virkelig kommer i gang tipper jeg de første store prosjektene handler nettopp om medieavspillere og lignende.

 

http://developer.spotify.com/en/libspotify/overview/

Lykke til med resten :p

Lenke til kommentar

Egentlig lurer jeg litt på hvorfor SONY nekter brukerne å gjøre hva de vil med sin PS3. Har man kjøpt en PS3 så eier man en PS3, man leaser ikke produktet fra produsenten.

 

Mitt poeng: Når jeg har kjøpt et produkt så gjør jeg hva jeg vil med det, jeg nekter å la produsentene ta kontroll over min eiendel. Jeg kan tilogmed gå med på at garantien forsvinner bare så lenge jeg får gjøre akkurat hva jeg vil.

Lenke til kommentar

Egentlig lurer jeg litt på hvorfor SONY nekter brukerne å gjøre hva de vil med sin PS3. Har man kjøpt en PS3 så eier man en PS3, man leaser ikke produktet fra produsenten.

 

Mitt poeng: Når jeg har kjøpt et produkt så gjør jeg hva jeg vil med det, jeg nekter å la produsentene ta kontroll over min eiendel. Jeg kan tilogmed gå med på at garantien forsvinner bare så lenge jeg får gjøre akkurat hva jeg vil.

 

Er eigentleg enig. Så fort det kjem ein spelekonsoll som også er eit fullverdig multimediasenter så kjem eg til å kjøpe den konsollen. Då heilt uavhengig av om det er Sony, Microsoft eller Nintendo som lever den.

Lenke til kommentar

Det blir spennende om dette åpner for like mange muligheter som det gjorde tilbake med originale XboX for eksempel. Det vil sikket kreve custom firmware og slikt - men det vil utvilsomt komme så lenge det er teknisk mulig å gjennomføre. Hvis det viser seg å bli slik så blir plutselig PS3 mange ganger mer interessant for min del siden man da potensiellt kan få veldig gode muligheter til å bruke den som mediacenter, surfemaskin, maskin til å kjøre emulatorer for gamle systemer som NES osv. på.

 

Det er synd for Sony, men for oss forbrukere egoistisk sett så er dette bare flott, selv om man ikke har noen intensjon om å piratkopiere ting.

 

Jeg lurer på om vi noen gang i fremtiden vil få et konsoll som ikke er totalt begrenset på alle mulige måter... kanskje en gang i fremtiden når vi har gått over til ren digital allways-online distribusjon vil det være gjennomførbart.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Mitt poeng: Når jeg har kjøpt et produkt så gjør jeg hva jeg vil med det, jeg nekter å la produsentene ta kontroll over min eiendel. Jeg kan tilogmed gå med på at garantien forsvinner bare så lenge jeg får gjøre akkurat hva jeg vil.

Er eigentleg enig

Dere kjære godtfolk, har et aspekt av hackerens mentalitet ;)

 

 

Jeg lurer på om vi noen gang i fremtiden vil få et konsoll som ikke er totalt begrenset på alle mulige måter... kanskje en gang i fremtiden når vi har gått over til ren digital allways-online distribusjon vil det være gjennomførbart.-Stigma
Bare å lage en konsoll for Steam det ;)
Lenke til kommentar

Egentlig lurer jeg litt på hvorfor SONY nekter brukerne å gjøre hva de vil med sin PS3. Har man kjøpt en PS3 så eier man en PS3, man leaser ikke produktet fra produsenten.

 

Mitt poeng: Når jeg har kjøpt et produkt så gjør jeg hva jeg vil med det, jeg nekter å la produsentene ta kontroll over min eiendel. Jeg kan tilogmed gå med på at garantien forsvinner bare så lenge jeg får gjøre akkurat hva jeg vil.

 

Det der høres sikkert vel og bra ut, men problemet er vel heller at Sony lever av å selge spill og ikke konsoller. Så da må de gjøre alt de kan for å stoppe metoder som lar seg spille piratvarer.

Lenke til kommentar

 

Jeg lurer på om vi noen gang i fremtiden vil få et konsoll som ikke er totalt begrenset på alle mulige måter... kanskje en gang i fremtiden når vi har gått over til ren digital allways-online distribusjon vil det være gjennomførbart.

 

-Stigma

 

Vi har det, det kalles PC :)

 

AtW

 

Dette er vel neppe aktuelt for de som vil spille online og lignende. Men for de som har maskinen kun offline er sikkert dette gode nyheter.

 

Er det så sikkert? Alt jeg har sett tyder på at man kan spille online med en x360 som er hacket feks (disclaimer, har ikke x360 selv).

 

Ellers er jo dette et fint framskritt, la oss håpe det varer.

 

AtW

Lenke til kommentar

Egentlig lurer jeg litt på hvorfor SONY nekter brukerne å gjøre hva de vil med sin PS3. Har man kjøpt en PS3 så eier man en PS3, man leaser ikke produktet fra produsenten.

 

Mitt poeng: Når jeg har kjøpt et produkt så gjør jeg hva jeg vil med det, jeg nekter å la produsentene ta kontroll over min eiendel. Jeg kan tilogmed gå med på at garantien forsvinner bare så lenge jeg får gjøre akkurat hva jeg vil.

 

Det der høres sikkert vel og bra ut, men problemet er vel heller at Sony lever av å selge spill og ikke konsoller. Så da må de gjøre alt de kan for å stoppe metoder som lar seg spille piratvarer.

 

Hva med online abbonementer som lar deg kjøpe spillet og bruke det? En må jo fremdeles ha konsollen til å spille på, jeg tror du misforstår litt. Det jeg mener er at jeg vil bruke min maskin til hva jeg vil, utenom spilling. Egentlig hører det 90 tallet til (og tidligere) å måtte ha en boks for hver ting en vil gjøre. Jeg vil ha en boks jeg kan gjøre alt med. Derfor har jeg en PC stående ved min TV i stua, ikke en PS3. Jeg kjøper ganske enkelt ikke et produkt før jeg får gjøre hva jeg vil med det. Ergo kommer jeg aldri til å ha en kryssboks, ps3 eller en iphone :)

Lenke til kommentar

PS3 kom jo med støtte for linux men når de ikke klarte å stoppe hackinga ble de nødt til å fjerne støtten for det, men jo jeg ser for meg nedlastingsbare spill, bare at vi ikke er der helt ennå. 50GB blir litt i overkant mye å nedlaste, dessuten er det mange som ser det på noe spesielt å ha boksene, og hva med spill som guitar hero?

Lenke til kommentar

 

sjekk ut DllBridge for spotify på PS3 via Ps3MediaServer, fungerer utmerket.

 

Problemet med denne løsningen er vel at det ikke funker i spill.

Tipper også at en av mulighetene med denne hacken kan være å streame spilla direkte fra pc over til ps3.

Lurer på om båndbredden blir stor nok til det eller om det blir litt for tregt i forhold til blu-ray drevet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...