Gå til innhold

Intervju: Hovedutvikleren bak PC-BSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk litt lyst å teste det ut, men noen som vet hvordan det er å bruke dualboot sammen med Windows og han nevner støtte for drivere som ett problem. Nå har jeg problem med trådløst i Linux og regner med at jeg vil få det i BSD også (Er det teit?):(

 

Ok sjekket siden deres, virker som god hardware støtte, og fant det for nettverkskortet mitt :)

 

http://www.freebsd.org/releases/8.1R/hardware.html

Endret av abze
Lenke til kommentar

Fikk litt lyst å teste det ut, men noen som vet hvordan det er å bruke dualboot sammen med Windows og han nevner støtte for drivere som ett problem. Nå har jeg problem med trådløst i Linux og regner med at jeg vil få det i BSD også (Er det teit?):(

 

Ok sjekket siden deres, virker som god hardware støtte, og fant det for nettverkskortet mitt :)

 

http://www.freebsd.org/releases/8.1R/hardware.html

Ellers har du alltids VirtualBox hvis du ikke vil risikere noe.

Lenke til kommentar

Veldig interessant artikkel - må nok teste ut PC-BSD, bare håper wlan-kortet mitt er støtta...

 

Forøvrig har jeg et sterkt håp om at Skinney bruker ett minutt eller to på å lære seg forskjellen mellom "et" og "ett":

"Ett" er tallord og "et" er ubestemt artikkel. "Ett" skal man bare bruke når det er snakk om et tallforhold (ett i stedet for to).

(fra korrekturavdelingen.no)

Lenke til kommentar

Veldig interessant artikkel - må nok teste ut PC-BSD, bare håper wlan-kortet mitt er støtta...

 

Forøvrig har jeg et sterkt håp om at Skinney bruker ett minutt eller to på å lære seg forskjellen mellom "et" og "ett":

"Ett" er tallord og "et" er ubestemt artikkel. "Ett" skal man bare bruke når det er snakk om et tallforhold (ett i stedet for to).

(fra korrekturavdelingen.no)

 

Hmm... dette vet jeg jo egentlig... må slutte å skrive om natta :p

Lenke til kommentar

Fin artikkel. Tenkte å prøve PCBSD i VB for et par uker siden, men det booter ikke etter installasjon. Et eller annet som ikke mountes korrekt. Får prøve å finne en gammel PC å kjøre det på eventuelt en annen VB installasjon. Bruker VB på Ubuntu 9.10 i dag (32bit og AMD Athlon II cpu).

 

Forøvrig er det veldig mye interessant som skjer for FreeBSD i kommende versjon 9.0 for oss som er slike teknopuristnerder... I motsetning til Linux hvor jeg synes alt for ofte at holdningen er "more is better" så vil FreeBSD 9.0 kunne kjøres uten IPv4 støtte og uten GCC, men LLVM i steden som gir god alignment med OpenCL som gjerne også benytter LLVM.

 

Mye mer her:

http://ivoras.sharanet.org/freebsd/freebsd9.html

(oppdateres kontinuerlig)

Endret av Anders Jensen
Lenke til kommentar

Hvorfor mener alle at alt skal være pek og klikk for å være brukervenlig? Ikke NOE er så brukervenlig som et bash shell!

Hva som er brukervennlig er ulikt etter hva slags bruker man er, men for de fleste er ordet "brukervennlig" ensbetydende med noe som brukes for "folk flest". UNIX shell har eksister i 30-40 år, men PC-bruken eksploderte etter at man fikk innført mus og GUI. Det er bare å innse at de fleste ønsker å bruke minst mulig tid på å lære å få ting gjort, selv om det på sikt ikke er lønnsomt.

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...