Gå til innhold

Epson oppgraderer multifunksjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har Epson PX800FW, to generasjoner/år eldre, ellers veldig lik. Den har ikke muligheter for scanning av film. Jeg tror ikke den nye modeller heller har det. Skal du ha en alt-i-et med filmscanning er nok Canons toppmodeller bedre. Det stod mellom Epson og Canon da jeg kjøpte min, valgte Epson pga arkmateren og filmscanning var ikke viktig da jeg har en annen scanner for det. Skulle jeg kjøpt noe med tanke på filmscanning vil jeg uansett valgt en med hardware støvfjerning (ICE eller FARE).

 

Ellers er jeg rimelig fornøyd med min, har hatt den i over et år og den har fungert uten spesielle problemer. Blekket går vel raskt unna, men det er et problem i denne klassen hvor blekkpatronene er små. PX800FW har noen plastdeler som virker litt svake, men de har ikke gitt problemer så langt.

Lenke til kommentar

ja nå er det jo ingen i den klassen der som slår disse maskinene på fotokvalitet/utskriftskvalitet og holdbarhet på bildene da. Kan ikke si at de andre kan skilte seg med å si at de er i samme segmentet etter tester jeg har sett tidligere.

Ingen er i nærheten av samme kvalitet på bildene.

Endret av datagnom
Lenke til kommentar

ja nå er det jo ingen i den klassen der som slår disse maskinene på fotokvalitet/utskriftskvalitet og holdbarhet på bildene da. Kan ikke si at de andre kan skilte seg med å si at de er i samme segmentet etter tester jeg har sett tidligere.

Ingen er i nærheten av samme kvalitet på bildene.

 

Nå har jeg jo kjøpt Epson selv så jeg har ingen grunn til å kritisere dem, men som sagt valgte jeg ikke Epson fremfor Canon pga printkvalitet. Fotografi testet forøvrig de daværende modellene PX800 mot MP970 (tror jeg) og begge fikk veldig positiv omtale. Canons nyeste versjon MP990 har også fått bra omtaler, og Imaging Resources testet MP980 i fjor, også med bra resultat.

Lenke til kommentar

har samme utgave selv jeg, godt fornøyd. litt treig, ja. foto veldig bra. Når jeg kjøpte den vant PX700 best i fotokvalitet mot alle konkurrenter i mange land. SÅ det er jo akkurat det samme på PX800- De nye modellene er vell ikke dårligere men kanskje konkurrentene har begynt å nærme seg på fotokvalitet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...