Gå til innhold

MSI satser på vann


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott...;) Med skjermkort som blir ekstremt varme, som krever tilsvarende med strøm og som skal yte det lille ekstra, så trengs denne type løsningner. Personlig venter jeg med å oppgradere mitt eldre GTX kort til Nvidia kommer med 32nm eller har gjennomført andre tiltak for å redusere behovet for strøm. Fikser ikke leverandørene å lage enheter som bruker mindre strøm, så kan en snart kjøpe varmeovner som har lavere effekt en high end gpu komponenter.

Lenke til kommentar

Tja... Hvis man først kjøper et slikt kort kjøper man vanligvis et bra kabinett i tillegg.

Det gjør mye av jobben!

Jeg har et Antec P193 Advanced Midi Tower, GTX480 og en vannkjølt Intel i7 960.

Idle temperaturen min er 29 grader. Når jeg kjører krevende spill treffer den et tak på ca 50.

Jeg forstår virkelig ikke alle klagene folk kommer med.

De har sikkert kjøpt noe ræl av noen tette kabinetter uten god kjøling og forventer et

stille og kjølig kort... n00bs! :p

Den trekker en del strøm, men det bryr jeg meg ikke om når nVIDIA har bedre teknologi(PhysX) og mer stabile drivere enn ATi.

Ja, jeg har hatt flere kort fra begge produsentene, men jeg går ALDRI tilbake til ATi, med mindre de skjerper seg vedlig mye!

Lenke til kommentar

Ser ut som en Watercool Heatkiller X3, og det liker jeg!

 

gpu_x3_gtx480_3.jpg

 

NB! Kilde er på tysk!

http://www.watercool.de/_forum/wbb/index.php?page=Thread&threadID=4073

 

Flott at Watercool får en OEM-kontrakt med MSi, kanskje vannkjøling blir enda bedre utbredt etter en stund, samtidig som komponenter blir billigere. :)

 

Aktuell blokk (Watercool Heatkiller GPUX3 480) vs tilsvarende produkter fra andre produsenter:

 

GTX480_stock-gpu.png

 

GTX480_stock-vrm.png

 

GTX480_oc-gpu.png

 

Kilde for grafene (clicky).

 

Related content: http://www.youtube.com/user/SkinneeLabs#p/u/0/ASPhuXuSKas

 

- Ed.

Endret av EditeD
Lenke til kommentar

Regner nesten med at dette fører til tilnærmet lik lydløst skjermkort. DET er det ikke mange som kan skryte av :)

 

Teoretisk blir grafikkortet lydløst :) Det krever kun vifte på radiatoren, og ei pumpe. Det eneste som lager lyd da, er nettopp de viftene, pumpen og kanskje diskene dine :)

Lenke til kommentar

Regner nesten med at dette fører til tilnærmet lik lydløst skjermkort. DET er det ikke mange som kan skryte av :)

 

Teoretisk blir grafikkortet lydløst :) Det krever kun vifte på radiatoren, og ei pumpe. Det eneste som lager lyd da, er nettopp de viftene, pumpen og kanskje diskene dine :)

Med mindre du har 100% passiv vannkjøling, vil det alltid støye litt av viftene og pumpene.

Hvis du støydemper pumpa og viftene vil du ikke høre mye.

Lenke til kommentar

Vel, evga har jo får lenge siden sluppet ut både 470 og 480 med full cover block's, men er bra att flere levrandører satser på vannkjøling får tiden, blir dyrt skal eg først ha eit skjermkort og så en vannblokk i tileg, og blocker må ein utenlands får å skaffe til en ok pris og ha utvalg..

Lenke til kommentar

Liker dette :D

Har selv 2 x 8800gt vannkjølte, jeg bytter ikke ut skjermkort så ofte når vannblokkene er så extremt dyre. For meg er en stillegående maskin viktig, og er kun den isolerte vannpumpa som lager støy nå ;) (ssd's og passiv kjølt 36x36cm radiator)

Har sett at det er flere produsenter som har laget vannkjølte gfx kort, men ingen så vidt jeg har sett har funnet veien til norske web-shopper :(.

Lenke til kommentar

Skulle jeg noen gang bygge meg en pc igjen så skal den være totalt lydløs, samme f** om jeg blir nødt til å grave meg ned til permafrosten for å plassere radiatorer og pumper til eventuell vannkjøling. For noe hylende viftekjølt monster blir det aldri igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...