Gå til innhold

Facebook-chat integreres i Messenger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jøss, Microsoft oppgraderer fra støtte for 1 protokoll til 2. Andre IM-klienter har i årevis støttet en drøss protokoller samtidig. Jeg får bare ønske velkommen etter.

 

Det er vel et ordtak som heter "If you can't beat them, join them".

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

MS er vel ikke akkurat kjent for å være nytenkende, men denne varianten her fungerer kjempe flott. Litt synd at Facebook tar over hverdagen så ekstremt på mobiler msn og alt føler at jeg er avhengig av det om dagen til synk på mobilen og alt.

Synd? Du mener praktisk...

 

Nye MSN fungerer greit, borsett fra at Betaen ikke klarer å holde seg innlogget. Håper de patcher den snart. :\ (åja, beta 2 er ute. Jeg bruker det som sikkert er beta 1... hvor er auto patchen. Meh).

Endret av Zappy
Lenke til kommentar

Facebook chat har jeg allerede integrert i trillian :) Det er absolutt et program jeg vil anbefale. Der har jeg skype, msn, google talk og facebook chat i ett :)

 

 

 

Men du det er vell fremdeles ingen webkamera / videosamtale over MSN / Live Messenger protokollen med Trillian?

Noe som gjør det heller meningsløst for mitt vedkommende dessverre..

Lenke til kommentar

Så med dette betyr det at jeg må kjempe enda mer bare for å få en ren live messenger klient? :(

 

Det har blitt så mye møkk microsoft sender med som jeg ikke trenger.. Og ja jeg har prøvd mange av alternativene, men gir aldri samme opplevelsen når jeg skriver.

De nye versjonene av Messenger blitt mye bedre på dette enn de eldre versjonene. Du har også bedre muligheter til å endre det til det du ønsker. Det har jo kommet en forbedringer til selve chat vinduet i nyere versjoner og (enkle ting som time stamp og grupperte meldinger etc). Eneste du sitter igjen med er en liten reklame banner på bunnen, men det klarer du nok å leve med.

Endret av Zappy
Lenke til kommentar

Bloat eller ikke bloat, finnes det noen reelle alternativer til Live Messenger da?

For de av oss som for det meste har venner og bekjente som utelukkende bruker Live Messenger protokollen, samt noen via Facebook og faktisk er avhengige av webkamera / videosamtale som fungerer "prikkfritt" over Live Messenger protokollen?

 

 

Hjelper fint lite om det finnes "lettere" og "bedre" alternativer, om de i utgangspunkt ikke klarer å utføre det jeg krever / ønsker? Tar da heller litt bloatware som støtter videosamtaler, kontra noe "ikke bloat" som ikke klarer det.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Nei, alternativene sliter ofte med spesialsmiley, videosamtaler og lydsamtaler over MSN-protokollen. Problemet er at protokollen er lukket slik at det ikke er mulig å utvikle programmer til MSN-protokollen. Jeg skjønner at folk driter i grunnen og bare observerer at WLM er det som fungerer best med deres venneliste til tross for bloat. Poenget mitt er at folk selv er skyld i at WLM har blitt bloat fordi de har latt det skje uten å bytte IM-klient og protokoll. Facebook chat ser ut til å ha overtatt en del av rollen WLM hadde, blant annet fordi folk har alle vennene sine på den vennelista også. Sannsynligvis også i større grad enn på WLM. Det er nok derfor MS velger å joine FB Chat.

 

Embrace, extend and extinguish er forsåvidt også et ordtak som har gått igjen hos Microsoft.

 

Jeg har ikke giddet å bruke MSN-protokollen på en god stund og savner den egentlig ikke. Facebook og Skype har tatt over med hver sine styrker.

 

Pidgin, Google Talk og aMSN har også vært innom maskinene mine.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Det er ein god, gammal tråd, dette her, men eg prøvar meg no likevel. :)

 

Eg forstår det slik at Facebook-chat enno ikkje er implementert i Windows Live Messenger i meir enn nokon få land (USA, Storbritannia, Frankrike, Brasil, Tyskland og Russland ut frå det eg klarar å finne ut). Eg har leita rundt ei god stund no for å prøve å finne ut når dette eventuelt kan ventast hit til Noreg, men eg har ikkje funne noko så langt.

 

Er det nokon her som veit noko meir om dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...