Gå til innhold

Mass Effect 2 når nytt publikum (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tragisk!!!... PS3-eiere får kanskje endelig et kvalitetsspill, men dem kommer ikke til å skjønne bær av dette siden dem ikke har fått med seg det første... Blir sikkert mange som sier at spillet er dårlig av den grunn...Tragisk!!!

 

Mass Effect spillene er veldig overvurdert av 360-gjengen, vil ikke engang kalle dem fullverdige rollespill verd 600 kr.

 

De er bra spill, men spillets gameplay, lengde og historie ligner mye mere på single-player-delen av ett action-adventure spill, enn ett rollespill.

Hadde begge spillene vært ett spill, kunne vi snakket.

 

Også en svakhet at eneren tvinger deg til å stoppe å spille, eller begynne helt på nytt så snart du går inn i siste solsystem, hvor siste oppdraget er. Heldigvis er dette ordnet i ME2, hvor du kan fortsette å gjøre sideoppdrag o.l. når du har fullført hovedhistorien. :)

 

Historien mellom ME1 og 2 er heller ikke særlig sammenhengende med tanke på at historiene overlapper hverandre, går helt greit å begynne på to'eren.

Eneren kan fint oppsumeres iløpet av to minutter i introen, før eksplosjonen av Normandy, som er ganske tydlig på at du begynner på nytt igjen. :-/

All annen relevant informasjon står i Encyclopediaet.

Du kan fint starte på toeren, akkuratt som fleste andre action-spill.

 

Du får mye mere bakgrunnsinformasjonen om alle karakterene i Mass Effect 2, enn eneren - også de karakterene du møtte i eneren, som du også kan velge å møte i toerene, fordi der skal du liksom bli bedre kjent med dem via side-oppdrag, som forteller mye mere om karakterene, som forøvrig var altfor lite utdypt i eneren, synes jeg.

 

Klart det hadde vært bra å få begge spillene, men ett er bedre enn ingen. :-/

Lenke til kommentar

Tragisk!!!... PS3-eiere får kanskje endelig et kvalitetsspill, men dem kommer ikke til å skjønne bær av dette siden dem ikke har fått med seg det første... Blir sikkert mange som sier at spillet er dårlig av den grunn...Tragisk!!!

 

Nå har PS3 bra med kvalitetsspill fra før ;) , men de får riktignok ett til med dette spillet.

 

Det beste hadde selvsagt vært om man spilte enern først, men ME2 er lagt opp til at man kan spille det fint uten. Spekulasjoner fra meg men kansje noe av det ekstra bonusinnholdet er for å fylle igjen "hull" i historien?

 

"I Biowares pressemelding forteller de at denne utgaven av spillet får flere timer med bonusinnhold i tillegg til selve spillet, som skal gjøre Playstation-versjonen den perfekte introduksjonen til romspillene."

Lenke til kommentar

Du kan fint starte på toeren, akkuratt som fleste andre action-spill.

 

Men den store gimmicken med ME, som er kontinuitet når det gjelder karakteren og valgene som er gjort i tidligere spill, blir plutselig borte. Det hjelper ikke da at man eventuelt kan fortsette ME2-saves i ME3 på PS3, når Biowares default-valg i ME2 alle er helt feile.

 

Jeg klarer ikke helt å tro på at de ikke skal ta med ME1 når de først gir ut franchisen på PS3; det kommer nok senere.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Tragisk!!!... PS3-eiere får kanskje endelig et kvalitetsspill, men dem kommer ikke til å skjønne bær av dette siden dem ikke har fått med seg det første... Blir sikkert mange som sier at spillet er dårlig av den grunn...Tragisk!!!

 

Mass Effect spillene er veldig overvurdert av 360-gjengen, vil ikke engang kalle dem fullverdige rollespill verd 600 kr.

 

De er bra spill, men spillets gameplay, lengde og historie ligner mye mere på single-player-delen av ett action-adventure spill, enn ett rollespill.

Hadde begge spillene vært ett spill, kunne vi snakket.

 

Også en svakhet at eneren tvinger deg til å stoppe å spille, eller begynne helt på nytt så snart du går inn i siste solsystem, hvor siste oppdraget er. Heldigvis er dette ordnet i ME2, hvor du kan fortsette å gjøre sideoppdrag o.l. når du har fullført hovedhistorien. :)

 

Historien mellom ME1 og 2 er heller ikke særlig sammenhengende med tanke på at historiene overlapper hverandre, går helt greit å begynne på to'eren.

Eneren kan fint oppsumeres iløpet av to minutter i introen, før eksplosjonen av Normandy, som er ganske tydlig på at du begynner på nytt igjen. :-/

All annen relevant informasjon står i Encyclopediaet.

Du kan fint starte på toeren, akkuratt som fleste andre action-spill.

 

Du får mye mere bakgrunnsinformasjonen om alle karakterene i Mass Effect 2, enn eneren - også de karakterene du møtte i eneren, som du også kan velge å møte i toerene, fordi der skal du liksom bli bedre kjent med dem via side-oppdrag, som forteller mye mere om karakterene, som forøvrig var altfor lite utdypt i eneren, synes jeg.

 

Klart det hadde vært bra å få begge spillene, men ett er bedre enn ingen. :-/

Vell, der er vi nok ikke enige, men greit du sier ifra :thumbup:

Lenke til kommentar

Du kan fint starte på toeren, akkuratt som fleste andre action-spill.

 

Men den store gimmicken med ME, som er kontinuitet når det gjelder karakteren og valgene som er gjort i tidligere spill, blir plutselig borte. Det hjelper ikke da at man eventuelt kan fortsette ME2-saves i ME3 på PS3, når Biowares default-valg i ME2 alle er helt feile.

 

Jeg klarer ikke helt å tro på at de ikke skal ta med ME1 når de først gir ut franchisen på PS3; det kommer nok senere.

 

Eneren kommer nok ikke i det hele tatt, når dem ikke gir ut den først. :-/

 

De aller fleste 'valgene' du gjorde i eneren forsvant allerede i introen av to'eren når Normandy eksploderte, og hoved-romstasjonen (Citadell) fra eneren ble totalt ødelagt under kampen med Reaper, og er derfor den er total-forandret i to'eren. :-/

Og du har blir genetisk rekonstruert i lang tid, og politiske styresmaktene på romstasjonen har derfor hatt annledning til å rote det godt til, uansett hva valg du gjorde i eneren.

 

Levellsystemet og lignende var helt annerledes i toerene, og karakterene fra det første spillet var også forandret, uansett hvordan du hadde trent opp i hacking og lignende, så var karakterene forskjellig i toeren. :-/

 

Og ikke kunne jeg gå inn i siste solsystemet fra eneren og utforske de siste missionene jeg manglet heller, fordi siste kampen ble trigget når jeg gikk inn i siste solsystem i eneren.

 

Så kjøper ikke helt det derre greiene at spillet blir mye dårligere fordi det mangler kontinuitet. :-/

Kontuiniteten er hovedsaklig borte uansett, etter min mening, eneste forskjell (nesten) at du lager karakteren en gang, istedenfor to ganger, dersom du tar vare på savegamet fra eneren. :-/

Lenke til kommentar

Du kan fint starte på toeren, akkuratt som fleste andre action-spill.

 

Men den store gimmicken med ME, som er kontinuitet når det gjelder karakteren og valgene som er gjort i tidligere spill, blir plutselig borte. Det hjelper ikke da at man eventuelt kan fortsette ME2-saves i ME3 på PS3, når Biowares default-valg i ME2 alle er helt feile.

 

Jeg klarer ikke helt å tro på at de ikke skal ta med ME1 når de først gir ut franchisen på PS3; det kommer nok senere.

 

Eneren kommer nok ikke i det hele tatt, når dem ikke gir ut den først. :-/

 

De aller fleste 'valgene' du gjorde i eneren forsvant allerede i introen av to'eren når Normandy eksploderte, og hoved-romstasjonen (Citadell) fra eneren ble totalt ødelagt under kampen med Reaper, og er derfor den er total-forandret i to'eren. :-/

Og du har blir genetisk rekonstruert i lang tid, og politiske styresmaktene på romstasjonen har derfor hatt annledning til å rote det godt til, uansett hva valg du gjorde i eneren.

 

Levellsystemet og lignende var helt annerledes i toerene, og karakterene fra det første spillet var også forandret, uansett hvordan du hadde trent opp i hacking og lignende, så var karakterene forskjellig i toeren. :-/

 

Og ikke kunne jeg gå inn i siste solsystemet fra eneren og utforske de siste missionene jeg manglet heller, fordi siste kampen ble trigget når jeg gikk inn i siste solsystem i eneren.

 

Så kjøper ikke helt det derre greiene at spillet blir mye dårligere fordi det mangler kontinuitet. :-/

Kontuiniteten er hovedsaklig borte uansett, etter min mening, eneste forskjell (nesten) at du lager karakteren en gang, istedenfor to ganger, dersom du tar vare på savegamet fra eneren. :-/

 

Jeg spillte gjennom en gang uten å starte med en lagring fra Mass Effect som grunnlag og to ganger hvor jeg brukte lagringer fra ME som utgangspunkt og ting føltes mer riktig andre gangen. Selv om det ikke gjør så mye at man ikke kan spille videre på karakteren fra eneren så spiller avgjørelsene man tok i ME inn på de tingene man opplever og de folkene man møter i ME2.

Lenke til kommentar

Ja, litt småting mangler nok, men det er ikke slik at toerens kontinuitet blir voldsomt mye mere ødelagt, og at spillet blir derfor mye dårligere av den grunn.

Mass Effect 2 er ett spill som står på egne ben historiemessig, men selvsagt ville det vært best med begge.

 

Jeg synes hoved-problemet til franchisen, er at spillene er alt for korte, hvis du sammenligner med hvilke som helst andre rollespill - men hvis du sammenligner med actionspill, som egentlig har mere av samme pacing som ME2, så er det grei skuring. :-/

 

Hvis du tror du vil like Mass Effect 2, så kan du fint begynne der på franchisen. :)

Det jeg mener, ikke at Mass Effect 1 er overflødig, om du skjønner.

Lenke til kommentar

Forsåvidt enig med Kongrudi her.

Mass Effect 2 var desverre en liten nedtur for meg personlig, jeg savnet :

 

*Større utvalg av våpen og drakter.

*Større visuelle forskjeller ved oppgraderinger av våpen.

*Litt mer levende verdener. I ME 1 føltes romstasjonen mer levende, i 2'ern føles det hele langt mer "plastikk fantastikk". Hadde håpet på noe Bladerunner følelse men akk nei :-(

*Generelt var det lite mentale utfordringer også , hadde satt pris på litt flere utfordringer akkurat her.

Lenke til kommentar

Ja, litt småting mangler nok, men det er ikke slik at toerens kontinuitet blir voldsomt mye mere ødelagt, og at spillet blir derfor mye dårligere av den grunn.

 

Tja, jeg har spilt gjennom ME2 både med ferske og importerte saver. Førstnevnte ga for min del en betydelig fattigere spillopplevelse - primært fordi viktige deler av settingen ikke stemte med det jeg hadde og ville gjort i ME1, men også fordi ME2 hopper over en del scener og hendelser med karakterer fra ME1 med mindre man spiller på en importert save.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...