Gå til innhold

Linux-baserte telefoner gjør rent bord


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

yess jeg gjorde et riktig valg når jeg kjøpte SE xperia x10 mini, som ble kårets til årets mobiltelefon, så kan de som kjøpte iphone sitte der med skjegget i postkassen :) og gremmes over det ekstremt dårlige valget de gjorde.

 

Haha jeg ville ikke sagt at Iphone kjøpere har gjort et dårlig valg :whistle: Den ligger i en helt annen kategori enn x10 mini og det er jeg glad for. Har selv tuklet litt med en x10 mini og skjermen er veldig liten. Og når jeg sier veldig liten, da mener jeg veldig liten. Men for all del, hvis du har lyst på en x10 mini og kjøper en Iphone 4 så ser jeg poenget ditt :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg fikk låne en X10 Mini en ukes tid av Sony Ericsson, og jeg må si jeg ble mektig imponert. Den er smart, lommevennlig, ganske kjapp, og løsningen med menysystemet er som sagt rimelig elegant. Jeg kunne imidlertid ikke tenkt meg den som fast telefon. Skjermen er altfor lavoppløst, til tross for den lille størrelsen, i tillegg til at den blir treg fra tid til annen.

 

jeg er også ganske lite imponert servicetallene. Av den mengden jeg har solgt til nå har så mange som ca 20% (fire telefoner) kommet tilbake som DOA. Det er et guffent høyt tall.

Lenke til kommentar

Dendrik: Man opplever fra tid til annen mye DOA på enkeltmodeller, men husk på at sannsynligheten er stor for at grossisten kan ha tatt inn store mengder av én produksjon, og at det dermed kan være store variasjoner i DOA-mengde fra butikk til butikk, avhengig av hvilken grossist som er brukt og hvilket vareparti man får telefoner fra.

 

Dersom tallet er det samme over hele linja og holder også for store volum er derimot 20% et svært høyt tall.

 

Da jeg solgte mobiler foretrakk jeg uansett høy DOA-prosent over mye problemer rett etter DOA-perioden. Langt enklere å hjelpe kundene, og mye enklere prosess opp mot Mcare/Sony Ericsson.

 

NorOdin: Små 3G-mobiler virker å ofte ha ganske høye strålingstall, har jeg inntrykk av. Likevel er det bedring å spore. For tre år siden var Sony Ericsson T650 verstingen med 1,8W/kg, så det er på vei nedover. Grensen for hva som er tillatt i Europa er såvidt jeg husker på 2 W/kg.

Endret av fjarle
Lenke til kommentar

Flimzes: Det er Einar som har best peil på mobilstråling i redaksjonen. Likevel, såvidt jeg forstår er måltallet W/kg snakk om absorbsjon av energi per kilo kroppsmasse.

 

Dette vet jeg imidlertid ikke nok om til at jeg kan si noe voldsomt konkrete saker. Det er bare mitt generelle inntrykk at de store telefonene sjelden er de aller verste, og at det ofte er bittesmå telefoner som stråler mest.

Lenke til kommentar

Det er som absorberes i kroppen ser jeg ja.

 

Kan jo også nevne at grensen er satt pga at man fant skadevirkninger på øyne og potensiale for utvikling av grå stær når man ble utsatt for 100W/kg over lenger tid, og for sikkerhetsskyld så satte man grensen 50 ganger lavere.

 

Sier jo en del om hvor mye disse verdiene betyr i virkeligheten, så lenge de er innenfor spec.

Lenke til kommentar

Må innrømme at jeg er meget glad i min X10 Mini. Til og med mer fornøyd med den enn da jeg først fikk en T39 :) . Synes den er meget responsiv og brukervennlig. Man får rett og slett latterlig mye for pengene. Den kunne fint ha kostet en tusenlapp eller to ekstra uten å gjøre en dårlig figur mot mobilene i den prisklassen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...