Gå til innhold

Test: MSI Geforce GTX 460 Cyclone 768 MB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Typo på side 2: "3D-støtte er på plass omd u har en vid lommebok, sammenm ed muligheten for dual-SLI." Og avsnittet etter inneholder "førovrig", ikke for øvrig. Noe skriving som har gått litt fort for at forfatter skal komme seg hjem til helg ...? :)

Endret av Bl4cKnD
Lenke til kommentar

Dette kortet så absolutt interessant ut, ikke minst

at det var såpass støysvakt. Dog blir vel selv dette

kortet for "kraftig" (trekker for mye strøm) til at

jeg desverre kan bruke det. Selv om min Dell Studio

kom med nVidia GeForce 9800GTO (512mb ram), er ikke

PSU'en på mer enn 350watt. Og 350w blir vel for lite,

til å trekke et slikt GTX460 er jeg redd for....

Lenke til kommentar

Dette kortet så absolutt interessant ut, ikke minst

at det var såpass støysvakt. Dog blir vel selv dette

kortet for "kraftig" (trekker for mye strøm) til at

jeg desverre kan bruke det. Selv om min Dell Studio

kom med nVidia GeForce 9800GTO (512mb ram), er ikke

PSU'en på mer enn 350watt. Og 350w blir vel for lite,

til å trekke et slikt GTX460 er jeg redd for....

 

Du kan selv se hva kortet trekker under load i denne testen. Dette er for hele systemet, minus skjerm. 246W under load. Hvis du har 350W PSU så vil jeg si at det holder. Det kan selvfølgelig være at du ikke har nok tilgjengelig på +12v railen, eller at du ikke klarer å levere mange nok Ampere på +12 eller andre slike ting. Det kan jeg ikke si sikkert uten å vite nøyaktige spesifikasjoner på PSUen din. Men dette er ikke noe strømhungrig kort, så jeg tipper det går bra.

Lenke til kommentar

Prismessig legger dette kortet seg ganske bra i forhold til konkurrenten 5850 , men ytelsemessig hadde jeg helst sett at kortet hadde vært like bra som 5850 eller bedre.

Det er definitivt et kort som kan vurderes når man ikke benytter seg av oppløsninger over 1680x1050 men det vises også at i spill som har behov for mye grafikkminne så ser det ut som at det mangler den lille ekstra minnebiten som hadde kunnet gitt mer fps.

 

Føler at Nvidia denne gangen har levert litt for lite litt for sent...

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

GTX 460 1024 MB legger seg ytelsemessig omtrent på HD 5850. De som vurderer litt dyrere skjermkort bør gå opp til GTX 470 til 2300 kr som er et kjempegodt kjøp, som kan måles med HD 5870.

 

Alle Fermi-kort er egentlig veldig godt priset nå, og de fleste utenom GTX 480 skal også snart ned i pris.

 

Brukere av GNU/Linux eller BSD bør definitivt velge nVidia.

Lenke til kommentar
selv om vi nok en gang opplever at Nvidia-baserte kort i denne testen gir 30.000 ekstra poeng på prosessoren, sammenlignet med alle AMD-kort vi har testet. Skjønn det den som kan, for dette gir null utslag på totalsummen.

 

Mest sannsynlig på grunn av CUDA.

Greit å poengtere at det er der. Samtidig som det er korrekt å holde det utenfor totalsummen, siden all den ekstra prosesseringskraften har et nokså begrenset bruksområde enn så lenge.

Skulle nok vært bedre informasjon om det på resultatskjermen, dog :)

Lenke til kommentar

Resultatskjermen viser så langt jeg har fått med meg ikke CPU-score i hele tatt.. Så ser ikke helt problemet.

 

Jeg har dog to andre ting å sette fingeren på.

 

1) Hvorfor er ikke kortet overklokket?

2) Hvorfor nevnes mer minne (1024MB vs 768MB) som en fordel ved overklokking? Etter det jeg vet klokket f.eks. 1GB utgaven av HD4890 bedre enn 2GB versjonen f.eks. Og man ser til stadighet rekordforsøk som bruker minst mulig minne da det rett og slett er lettere å få stabilt på høye frekvenser enn masse minne.

 

Den eneste logiske forklaringen jeg kan se på dette er at et kort med mer minne vil på høyere frekvenser (altså når det er overklokket høyt) ha større mulighet til å bli begrenset av lite minne, enn et kort med lavere frekvenser, men dette kommer ikke klart fram i testen. Jeg er ganske sikker på at mindre minne vil være lettere å overklokke enn mye minne. Dog risikerer man som forklart over at man kan bli begrenset av mengden minne når man kjører på høye frekvenser og veldig høy oppløsning f.eks.

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar

effikan: HD 5850 knuser GTX 460 1024MB. kilde: http://www.techspot....800/page10.html

Det er bare tull og tøys, og kanskje du bør sjekke dine egne kilder også. http://www.techspot.com/review/299-palit-inno3d-geforce-gtx-460/

I flere av testene så slår GTX 460 til og med HD 5780. Uansett så kan ikke 1-3 FPS til eller fra kalles for "knusing". Alt under 5% må ivertfall kunne betegnes som uvesentlig. Samme hvordan du vender og vrir på det så er GTX 460 1024 MB et mye bedre kort med omtrentlig ytelse til HD 5850, muligens et hakk over. Og til prisen av HD 5850 får du et heftig overklokket GTX 460 som yter ennå bedre. Med så gode kjølere som du kan få både GTX 460 og andre Fermi-kort så ser jeg ingen god grunn til å kjøpe motstykkene fra AMD/ATI i dag.

 

Etter testen har det også kommet driveroppdateringer som videre forbedrer ytelsen bittelitt.

 

Og før du kaller meg en nVidia-fanboy så kan jeg si at min kraftigste arbeidsmaskin kjører et radeon-kort.

 

Hvordan er dette kortet i forhold til GTX285?

Akkurat slike ting er testene til Techpowerup ganske gode, som viser ytelsen til et kort sammenlignet med andre i prosent, og det er basert på ganske mange spilltester. eksempel Som du ser er GTX 285 kraftigere enn GTX 460, og selv om dette ikke er med nyeste drivere så er dette mellom to nVidia-kort, og ytelseforskjellen på nyeste driver er kanskje opptil 2% i favør av GTX 460 som gjør at de ligger likt. Jeg regner med at du bruker maskinen til spilling og da ser jeg ingen grunn til å oppgradere når du får samme ytelse, jeg mener det bør være minst 50% ytelseforbedring før det er noe poeng å kjøpe nytt.
Lenke til kommentar

Sjekk ut tomshardware, anandtech og guru3d The Stig. To GTX 460 i SLI slår singel GTX 480. Begge løsningene koster vel omtrentlig det samme, men de termiske egenskapene til GTX 460 er bedre, så samt som overklokkings egenskapene.

 

Og jeg lurer veldig på hvorfor dere ikke greier å kjøpe Bad Company 2? Har ikke sett noen andre reviewere som har sletet med det, eller nevnt problemer med det i det hele tatt. Mens det hos dere har skjedd to ganger nå. Setter kortet i et dårlig lys for alle som skal spille BC2 og vurderer dette kortet.

 

Kan forøvrig nevne at kortet legger seg litt under HD5850 i ytelse på BC2, men ikke nevneverdig. Og i prisforskjell så vil ikke jeg si det er verdt å gå opp til HD5850, mtp BC2 (men også generelt egentlig)

Snakker forøvrig om 1GB versjonen nå, og den klokket ligger seg rett oppå HD5850 i BC2. Snadder!

Endret av siindre
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...