Gå til innhold

Mus og tastatur fra Logitech


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var en gang.... da Logitech var det ultimate en kunne få fatt i av tastaturer og mus, men det begynner å bli lenge siden. Personlig syntes jeg de spesielt er blitt dårligere på mus. Og dette med trådløst og batterimaset, vet ikke helt, men jeg har droppet dette forlengs.

 

Kan dra en historie om min egen 10-åring som ønsket seg ny mus/tastatur til PCen sin. Jeg kom litt i tidsnød (for å nettshoppe) og stakk innom Elprice. Selgeren der nektet å selge meg dette og kom dragende med en Logitech trådløs pakke. Da jeg fortsatt ønsket "med ledning" bare ble jeg ignorert og ingen produkter ble hentet. Jeg endte dessverre opp med den trådløse pakken...

Dere skulle sett utrykket til pjokken da han oppdaget at det var trådløst.... Jepp, da kunne bare pappa angre. (og senere kjøpe med ledning :) )

Endret av morten_b
Lenke til kommentar

Det var en gang.... da Logitech var det ultimate en kunne få fatt i av tastaturer og mus, men det begynner å bli lenge siden. Personlig syntes jeg de spesielt er blitt dårligere på mus. Og dette med trådløst og batterimaset, vet ikke helt, men jeg har droppet dette forlengs.

 

Kan dra en historie om min egen 10-åring som ønsket seg ny mus/tastatur til PCen sin. Jeg kom litt i tidsnød (for å nettshoppe) og stakk innom Elprice. Selgeren der nektet å selge meg dette og kom dragende med en Logitech trådløs pakke. Da jeg fortsatt ønsket "med ledning" bare ble jeg ignorert og ingen produkter ble hentet. Jeg endte dessverre opp med den trådløse pakken...

Dere skulle sett utrykket til pjokken da han oppdaget at det var trådløst.... Jepp, da kunne bare pappa angre. (og senere kjøpe med ledning :) )

 

Godt å høre at du oppdrar han til å ta gode beslutninger. :thumbup:

Spilling kan man bare glemme med trådløs mus, og tastaturene klarer rett og slett ikke å få med seg alle tastetrykkene. Jeg holder meg til ledninger inntil noen klarer å lage noe som kan sammenlignes.

Lenke til kommentar

Spilling kan man bare glemme med trådløs mus, og tastaturene klarer rett og slett ikke å få med seg alle tastetrykkene. Jeg holder meg til ledninger inntil noen klarer å lage noe som kan sammenlignes.

Jeg bruker MS Sidewinder X8 trådløsmus. Den er minst like bra som Logitech G5 med kabel som jeg hadde før.

Lading av musen skjer ved å klikke på en magnet fra en USB-kabel. Dermed slipper man evt batteriproblemer.

 

Jeg er i utgangspunktet like skeptisk som dere over til trådløs, men dette produktet er i en klasse som gjør at trådløst fungerer vel så bra som kablet.

 

For det er vel ingen som egentlig ønsker at musen skal henge fast i noe?

Lenke til kommentar

Spilling kan man bare glemme med trådløs mus, og tastaturene klarer rett og slett ikke å få med seg alle tastetrykkene. Jeg holder meg til ledninger inntil noen klarer å lage noe som kan sammenlignes.

Jeg bruker MS Sidewinder X8 trådløsmus. Den er minst like bra som Logitech G5 med kabel som jeg hadde før.

Lading av musen skjer ved å klikke på en magnet fra en USB-kabel. Dermed slipper man evt batteriproblemer.

 

Jeg er i utgangspunktet like skeptisk som dere over til trådløs, men dette produktet er i en klasse som gjør at trådløst fungerer vel så bra som kablet.

 

For det er vel ingen som egentlig ønsker at musen skal henge fast i noe?

 

Ingen ønsker det, da kjøper man heller noe sånt for 10kr på clas ohlson eller nille:

sett at kabelen henger ganske fritt så den kan dras alle veier. det den gjør er å holde kabelen på samme plass hele tiden men lar ledningen fortsatt "gli igjennom".

 

 

post-131571-1281766889,7638_thumb.jpg

Lenke til kommentar

ang. kritikk:

Logitech har både gode og dårlige løsninger som alle andre. Selv er jeg meget fornøyd med G15, illuminated, G13, G5 2008 Edition, MX518, DiNovo Edge, MX1000R og VX Nano hvor sistnevnte 3 er trådløse.

 

Det gjelder bare å velge rett produkter til rett bruk. Alle nevnte er i bruk omtrent daglig.

 

ang. produktet:

Synd man ikke kan kjøpe dette tastaturet løst, det virker som en kantoppmyket utgave av illuminated som jeg allerede har 2 stk av.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Enkelte burde oppdatere seg på hva som har skjedd de siste årene innenfor trådløst teknologi. Flere av de trådløse musene fra Logitech holder samme kvalitet når det kommer til spilling, som mus med ledning gjør. Batterikapasiteten har blitt betydelig oppgradert, og enkelte modeller kan skilte med opptil 3 års brukstid per batterisett. Dette er selvfølgelig skrytetall fra produsent, men man kan trygt si at det med normalt bruk går ganske lenge mellom hvert sett med batterier. Noen av de trådløse musene fra Logitech kommer også med mulighet for å lade opp batteriene ved å koble til en USB-kabel. Da kan man bruke musen samtidig som man lader.

Lenke til kommentar

Trådløst: JA takk. For meg er det å skulle gå tilbake fra trådløs mus omtrent som å ha laptop uten batteri. Teknisk mulig, men ikke noe jeg ønsker til meg selv.

 

Når det gjelder tastaturet, ser det riktignok ut som Illuminated men det virker mer glossy... Siden jeg har en DiNovo Edge så er jeg basert på erfaring skeptisk til glossy tastatur.

 

Det gjenstår å se om Incurve-tastene er like gode som PerfectStroke-tastene. En ting er sikkert - jeg går aldri tilbake til høye taster igjen.

 

Og en siste, men viktig ting:

i motsetning til DiNovo Edge, DiNovo for Notebooks, og Illuminated, ser det ut som Logitech får tastene riktig plassert for en gangs skyld.

 

Det er sikkert noe jeg overser. Kanskje det ikke blir "norsk" entertast eller noe. Men piltastene, numerisk tastatur og tastene over ser greie ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...