Gå til innhold

Gir mulighet for tre DVI-skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor har ingen gjort dette før? det idiotiske aktive adapterte er jo hovedgrunnen for at folk skygger litt unna eyefinity... Hadde det bare vært sånn fra starten..

 

Er det? Ganske få har 3 skjermer fra før, og mange yne skjermer har jo displayport?

 

AtW

 

 

Billigste skjerm med 1080p i oppløsning og displayport koster 2735,- Noe som igjen utgjør en total pris på over 8000,- for 3 skjermer. Dette er mer enn/det samme som den gjennomsnittlige brukeren har betalt for bare maskinen. Dette vil gjør at de fleste skyr innkjøpet. Hadde det vært mulig med 3xDVI kommer prisen ned til 3000,- (kanskje mindre på tilbud) som blir mye mer spiselig. DP er ikke en standard som har satt sine røtter enda og når i tillegg det kreves aktiv overgang. Så er det ikke vanskelig å forstå hvorfor det ikke tar av..

Lenke til kommentar

 

Billigste skjerm med 1080p i oppløsning og displayport koster 2735,- Noe som igjen utgjør en total pris på over 8000,- for 3 skjermer. Dette er mer enn/det samme som den gjennomsnittlige brukeren har betalt for bare maskinen. Dette vil gjør at de fleste skyr innkjøpet. Hadde det vært mulig med 3xDVI kommer prisen ned til 3000,- (kanskje mindre på tilbud) som blir mye mer spiselig. DP er ikke en standard som har satt sine røtter enda og når i tillegg det kreves aktiv overgang. Så er det ikke vanskelig å forstå hvorfor det ikke tar av..

 

Det der var da litt av et resonnement. Det er jo ingen som sier at du må ha 3 DisplayPort skjermer for at Eyefinity skal fungere. Såvidt jeg kan skjønne, holder det at 1 av 3 er det, dermed blir prisdifferansen knapp så markant.

 

Men når det er sagt, så er det jo ikke dumt om Eyefinity-kortene støttet f.eks. en haug med DVI-skjermer eller HDMI-skjermer. Så :thumbup: til Sapphire.

Lenke til kommentar

Bra sagt Biskop.

 

Selvfølgelig kan man ha en skjerm med DP og to med DVI, men så er det noe med det at man gjerne skal ha like skjermer i et slikt oppsett. Man kan også få kjøpt VELDIG billige 22" på feks. bruktmarkedet, da med DVI. Da mener jeg det er dumt at man skal måtte betale ~1000Kr ekstra for en skjerm med DP, da er det jo faktisk billigere med et aktivt adapter. Og hvor vanskelig kan det egentlig være å endre den ene primer-utgangen til HDMI isteden for DP'n?. Sapphire gjode det jo nå og jeg er sikker på at det ville vært flere som kjørte tre skjermer hvis det ikke hadde vært for at en av de måtte ha DP.

Lenke til kommentar

3 identiske skjermer er ett must ja. Dette var en god nyhet! Håper de følger på med mer utvalg av skjermkortene og (gjerne i high/ultra high end segmentet) :)

 

For oss som vil ha 1920x1200 24'' X3, så blir det dyrt nok for skjermene, om man ikke skal måtte prøve å finne en som er DP kompatibel også...evt. bruke aktive adaptere.

 

Noen som vet om justerbare bordholdere som klarer 3x 24'' på langs forresten?

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Jeg synes det hadde vært artigere å se 3 til 4 HDMI-utganger per kort. Kombinere 2 til 3 slike skjermkort og en har mulighet for mange skjermer.

 

Kanskje kortene ikke er kraftige nok for å drifte det?

 

Mulig jeg tar feil, men var det ikke slik at eyfinity 3 støtter maks tre skjermer uansett antall skjermkort, samme eyefinity 4 som dette da kan kalles?

 

For 6 skjermer må man ha eyefinity 6.

 

Eller har jeg missforstått?

 

Uansett, for spillingen sin del er skjermkort med partalloppsett i høyden eller bredden ugunstig, ganske enkelt fordi midten av skjermene blir midt i mellom skjermene. Derfor bør man ha oppsett som 3x1, 3x9 etc. Da får man en hel skjermflate i midten.

Lenke til kommentar

bla bla...

 

Det der var da litt av et resonnement. Det er jo ingen som sier at du må ha 3 DisplayPort skjermer for at Eyefinity skal fungere. Såvidt jeg kan skjønne, holder det at 1 av 3 er det, dermed blir prisdifferansen knapp så markant.

 

Men når det er sagt, så er det jo ikke dumt om Eyefinity-kortene støttet f.eks. en haug med DVI-skjermer eller HDMI-skjermer. Så :thumbup: til Sapphire.

 

Hvem vil vel ha forskjellige skjermer når de først skal ha 3 skjerms-oppsett? Faren for forskjellig høyde, lysstyrke, responstid, inn synsvinkel, kontrast og andre forstyrrende elementer er ganske store da. Det blir uansett nesten 1500,- i forskjell hvis man skal ha 2x "dvi" skjermer og en "DP" skjerm.

 

 

bIsk0p: Billigste skjerm med 1920x1080 med DVI koster 1294 kr i følge linkene til prisguiden.

 

Ellers så er det jo klart at den gjennomsnittlige brukeren har nok også bare 1 skjerm.

 

Jupp, så det. Har blitt litt skjemt bort med de billig-skjermene til 999,- i det siste. Uansett, stor forskjell i pris.

 

Den gjennomsnittlige spilleren (vil tro at dette er målgruppen) bli styrt av mengden. Har kompisen 3 skjermer, skal h*n også ha. ATi har dessverre gjort dette litt vanskeligere enn nødvendig. Først kjøpte et HD5xxx-kort (lagervare?), skaffe seg overgang fra DP til DVI (kjøper du Apple sin og har HD5850, trenger du en DP til mini-DP overgang) samt 3 skjermer. Et kort og 3 skjermer (og DVI kabler) burde holde..

Lenke til kommentar

Jeg har lenge lekt med tanken på å ha tre 22"-skjermer montert vertikalt slik at jeg får en total oppløsning på 3150 x 1680, men jeg har forstått det slik at maks oppløsning med et 5870 (ikke Eyefinity) er 2560 x 1600. Er det noen forskjell på maks total oppløsning når man har to slike kort i Crossfire?

2560*1600 per skjerm.

 

EDIT:

Simen: Beat you to it :w00t:

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Jeg har lenge lekt med tanken på å ha tre 22"-skjermer montert vertikalt slik at jeg får en total oppløsning på 3150 x 1680, men jeg har forstått det slik at maks oppløsning med et 5870 (ikke Eyefinity) er 2560 x 1600. Er det noen forskjell på maks total oppløsning når man har to slike kort i Crossfire?

Det er maks 2560x1600 per utgang.

 

Med 3 skjermer a 2560x1600 på høykant får du 4800 x 2560.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...