Gå til innhold

- Galaxy Tab kommer 3. september


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan det kobles til kamera med USB, eller kan man bruke SD-minnekort direkte? Det er disse tingene som kan skille den fra iPad, og avgjøre om de kan konkurrere på funksjoner eller må konkurrere på pris.

 

Android har innebygd støtte for både USB og minnekort. Det er Steve Jobs som tviholder på propertiære tilnærminger.

Endret av Filla
Lenke til kommentar

Spennende dings! Jeg håper det blir LED-belyst LCD siden AMOLED vil gjøre brettet unødvendig dyrt (sikkert flere tusen kroner ekstra). For den prisdifferansen kan jeg godt leve med den lavere batteritida og/eller tyngre batteri.

 

Hvis prisen blir riktig og den ellers ikke har noen store svakheter kan det godt hende jeg kjøper en slik.

 

Jeg tipper prisen blir minst en tusenlapp lavere enn Apple sin variant med 3G, Wifi og 16 GB. Jeg tipper 3000 kr selv om det er lavere enn Galaxy S som den visstnok er basert på.

 

"Motoren blir en Cortex A8-prosessor på 1,2 GHz, og ifølge ryktene skal den også ha 16 GB innebygget minne, samt trådløst nett og 3G-tilkobling." Vil det si 16 GB lagringsplass eller 16 GB RAM, eller er dette en og samme ting på en Android enhet?

Det MÅ være 16 GB flashbasert lagringsplass. Flash fungerer ikke bra som ram så det må være noe ram i tillegg. Ram fungerer ikke som lagring siden det mister hukommelsen straks enheten slåes av.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

"Motoren blir en Cortex A8-prosessor på 1,2 GHz, og ifølge ryktene skal den også ha 16 GB innebygget minne, samt trådløst nett og 3G-tilkobling." Vil det si 16 GB lagringsplass eller 16 GB RAM, eller er dette en og samme ting på en Android enhet?

 

Cortexen har egen ram. 16 GB er nok nand minne, mens den kommer sikkert til å ca 512 MB ram forhåpentligvis LPDDR2. Spennende hardware, bra de har ditchet snapdragon og begynner å bruke 45 nm cortex a8, slik som apple har gjort i et halvt år nå. Galaxy telefonen bruker også 45 nm cortex a8.

Endret av O:M:A
Lenke til kommentar

Android har innebygd støtte for både USB og minnekort. Det er Steve Jobs som tviholder på propertiære tilnærminger.

Kan du si meg navnet på en eneste Android-telefon som har USBHost-funksjonalitet, og dermed kan koble til bl.a. kamera og minnepenn via USB-kabel?

Nå var vel poenget hans at Android som OS har innebygget støtte for USB-enheter fra starten av. Dermed er det en smal sak å kunne tilby mulighet for å koble til USB-enheter på f.eks. små tablet-pc'er som kjører Android OS uten at man må gå for ulike konverteringsbokser for å få det til å fungere.

 

På samme måte er det innebygget støtte for å bruke ekstra minnekort i Android (jeg har f.eks. totalt 40GB minne i min Galaxy S).

Endret av satchman
Lenke til kommentar

Hvis det er innebygget støtte for USBHost direkte i Android, hvorfor er det ingen Android-mobiler som har denne geniale funksjonen?

Fordi det ikke har all verden for seg å koble til enten webcam eller en standard minnepinne på en mobil vil jeg anta.

 

I tillegg vil jo en USB-port vil bli veldig klumpete (den bør jo være av standardstørrelse, ellers har det lite for seg).

 

På en tablet derimot vil neppe ekstra størrelse pga port og evt. ekstra innmat på grunn av porten være noe problem - I motsetning til på mobilmarkedet hvor jo bare en mm ekstra tykkelse er en big deal hos mange.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...