Gå til innhold

Test: HTC Wildfire


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Misantropen: Morroklumpen :)

 

 

Denne mobilen hadde en vond lukt fra første stund. De fleste vil komme langt bedre unna med en brukt Hero, Magic, Spica eller 3GS. Evnt. en ny Huawei Social. Wildfire er sterkt overpriset.

 

Litt morsomt at den faktisk har 12,5% av iPhone 4's antall piksler i skjermen. Forøvrig interessant at en mobil med så svak hardware og relativt kraftig batteri (1300 mAh) har slik batteritid.

Endret av genser
Lenke til kommentar

Hadde vært bedre om de konsentrerte seg om etpar gode modeller synes jeg, istedet for mange tildels middelmådige - der har HTC (og de flest andre mobilprodusenter) noe å lære fra Apple.

Ja, jeg ser også frem til Apple kommer med en god mobil. I mellomtiden får jeg kose med med min HTC Desire som er helt topp!

 

Just for the record: Jeg er ikke Epleavhengig. Faktisk har jeg en HTC. Liker imidlertid ikke at de har x-antall modeller. Desire har jeg fått demonstrert av en kamerat og den virker bra - så hvorfor lansere en middelmådighet som Wildfire? Lavere pris? Tviler på de vinner nye kunder på det på lang sikt.

Lenke til kommentar

så hvorfor lansere en middelmådighet som Wildfire? Lavere pris? Tviler på de vinner nye kunder på det på lang sikt.

Så du mener at de bare skal holde seg til high-end markedet? Jeg er enig i at det kan hjelpe merkevarebyggingen, men vil man nå virkelig høye salgsvolum behøver man slagere i lavere prisklasser. Men det betyr ikke at mobilen behøver å være dårlig (se f.eks. X10 Mini).

Lenke til kommentar

Misantropen: Morroklumpen :)

 

 

Denne mobilen hadde en vond lukt fra første stund. De fleste vil komme langt bedre unna med en brukt Hero, Magic, Spica eller 3GS. Evnt. en ny Huawei Social. Wildfire er sterkt overpriset.

 

Litt morsomt at den faktisk har 12,5% av iPhone 4's antall piksler i skjermen. Forøvrig interessant at en mobil med så svak hardware og relativt kraftig batteri (1300 mAh) har slik batteritid.

Så koster HTC Wildfire 30% av det en iPhone koster.
Lenke til kommentar

Syntes det var en veldig negativ holdning i testen. Har bare prøvd utstillingsmodellen som henger på jobben, men syntes ikke den er så dårlig som det framstilles her. At den har "grei byggekvalitet" som eneste pluss i oppsummeringa blir helt feil syntes jeg.

 

Opplevde ikke telefonen som spesielt treg, men selvsagt er det en billig telefon som ikke er for de mest kresne.

 

Hva pokker er vitsen med å sammenligne iPhone 4 sitt kamera med denne? Blir som å sammenligne en lastebil med 150 hestekrefter med en motorsykkel med samme antall hester. Det blir noe helt annet selvom begge har like mange hester (eller i denne metaforen megapixler). Og en helt annen prisklasse.

 

Jeg syntes det virker som den som har testet denne telefonen har litt for høye forventninger. Å kalle dette elendig skjerm syntes jeg er å gå for langt. Den har en svak skjerm. En skjerm som matcher prisen.

 

Savner at dere ikke har skrevet noe om Friend Stream på telefonen. Sosiale medier er jo det HTC ønsker at denne telefonen skal brukes til.

 

Jeg mener nå Huawei på papiret er et bedre valg. Men for all del, er du ikke den mest kresne brukeren og kanskje skal anskaffe din første touchtelefon så er ikke dette et dårlig valg.

Lenke til kommentar

Jeg har ingenting i mot at HTC produserer en rimelig mobil, men jeg syntes ikke det virker som en god strategi å produsere det som later til å være en handikappet versjon av Desire. Det er fullt mulig å lage en rimelig mobil med god batteritid som samtidig ikke lugger. Bruk bare en mindre skjerm, og et annet O.S.

 

"Halveismobiler" slik som Wildfire syntes jeg trekker ned hele mitt (hittil gode) inntrykk av HTC. Det er et dårlig forsøk på å lage en rimeligere versjon av en high-end telefon, men som feiler fordi den faller mellom to stoler. For meg blir det en bekreftelse på at de ikke bryr seg så mye om produktene de lager. Hele telefonen lyser "that-will-do mentalitet". Enten erkjenn at det er en billig telefon og bygg telefonen deretter, eller ikke lag den i det hele tatt.

 

Men det er nå min mening.

Lenke til kommentar

Pjassop: Vi aner ikke hva som gikk galt. Wildfire har omtrent samme prosessor som Hero og Huawei-modellen, men begge disse oppleves som svært mye raskere enn Wildfire. Det er små endringer i bokstavkoden på slutten av prosessornavnet, men det er det. Klokkehastigheten er den samme. Vi lurte et øyeblikk på om noe kunne være galt - men den er ikke så treg at det oppleves som om den ikke virker, og vi støtte heller ikke på noen typiske bugs, slik vi av og til gjør på nye modeller. Så jeg vet ikke. Den har rett og slett en ganske kjip brukeropplevelse i forhold til hva vi er vant til fra Android-mobiler. Samtlige som fikk prøve den hadde "så treg...?!" som spontan reaksjon etter å ha tuklet med den litt - men den gjør jo det den skal, så lenge man har tid.

 

Gregory House: Selvsagt er det rått parti å sammenlikne den med en 2,5 ganger dyrere telefon - og det sier vi også i testen. Poenget her er at mange setter likhetstegn mellom oppløsning og bildekvalitet. 5 megapiksler er ingen dårlig oppløsning - og sammenlikningen er utelukkende for å vise at det er stor forskjell på kamera med samme oppløsning. Det er også for å gi en slags fasit på hvordan bildet burde sett ut - selv om kameraet i Iphone 4 slett ikke er feilfritt det heller.

 

Og, ja. Vi er litt negative til denne mobilen. Kanskje først og fremst fordi Huawei med en 3-400 kroner billigere mobil presterte å gi en svært mye bedre brukeropplevelse i sin U8230. Der forventet vi faktisk å få en halvdårlig billigmobil i hende - det er ikke uvanlig at de virkelige priskjemperne i bånn har relativt store mangler i forhold til brukervennlighet.

 

Men, her kommer altså et (for Norge forholdsvis) ukjent merke fra Kina med sin første Android-mobil for markedet - og gjør reint bord med smarttelefonveteranene HTC. Jeg synes det er berettiget å forvente både mer av HTC og av hundrelappene opp til Wildfire. Det er jo absolutt ingen tvil om at de kan.

 

Oppløsningen på skjermen er faktisk katastrofalt dårlig. At man må zoome inn nettsider ut over telefonens standardvisning for å klare å lese tekst med en æh, høyde på 3-4 mm er for dårlig. Denne oppløsningen egner seg i skjermer på inntil 2,2-2,5 tommer.

 

Friend Stream ble ikke nevnt i testen først og fremst fordi det var så mye annet å ta tak i. Dessuten er ikke støtte for sosiale medier lenger noe nytt. Vi regner med at de som kjøper Android-mobiler like gjerne gjør det for å kunne tilpasse dem opp og ned med apps og widgets som for å holde seg oppdatert på facebook og twitter. Man trenger jo tross alt ikke betale mer enn 800-1000 kroner for å få en mobil som fikser den biten greit :)

 

Håper dette besvarte de fleste innvendingene. Ellers er det jo klart at mye er smak - men vår og min mening er at i 2010 er en god brukeropplevelse en av de viktigste tingene med en telefon. Vi tåler at ikke alt skjer idét vi trykker på noe - Huawei-telefonen var jo heller ikke lynende rask, den var rask NOK - og til noen hundrelapper mer burde Wildfire også være det.

Lenke til kommentar

Wildfire har fått confirmed at den skal få Android 2.2, vært artig og sett om det er noen forbedringer etter oppdateringen.

 

og ifølge en XDA post fra igår:

go to settings->Applications->Manage applications->look for HTC Sense->Clear Defaults.

Than only press the Homescreenbutton and your wildfire will ask you, if you want to start the standartscreen or htc-sense. Than you can set new defaults

 

nå vet jeg ikke om dette faktisk funker, men virker som de folka i threaden fikk det til å funke.

 

så bruke feks launcherpro.

Lenke til kommentar

Huffda, dette var jo rimelig slakt av en telefon som virket interessant før testen. Selv om en del punkter ikke oppfattes like ille av noen her i tråden som amobil gjør så tviler jeg på at den vil gjøre meg fornøyd selv om jeg jenker kravene litt. Letingen etter min neste telefon fortsetter.

Lenke til kommentar

Så koster HTC Wildfire 30% av det en iPhone koster.

 

 

2249 er nå 30% av 4890. Brukernavn "Gavekort" forandrer matematikken slik den er.

Du leste det først på diskusjon.no

 

 

Høres 30% ut som jeg virkelig satt meg ned å regnet på det? Dessuten, hvem regner i hodet når man har Wolfram|alpha?

Lenke til kommentar

Med tanke på at denne telefonen har fått gode kritikker og relativt høy score i andre tester finner jeg det merkelig at den bare får en toer på terningen her.

 

F.eks. har TechRadar har gitt den 4/5, Engadget 6/10 og på cnet gav de 3,5/5.

Endret av Jallenbo
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...