Gå til innhold

Last ned Jolicloud


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om en skal forstå hvordan operativssystemet opererer:

 

Så er det ett cloudbasert system, som krever installasjon?

Ser du skriver dualboot. Så det kjører ikke kun rett fra nettleser, men krever reboot, eller blir det å misforstå, og at programvaren åpner for andre muligheter enn normal bruk ved dualboot?

Lenke til kommentar

etter å sitti å prøvd litt i virtualbox, ville jeg ikke instalert dette på noen pc.

 

1.grunn utrolig rotete vindusystem. virker som et komprimiss mellom å prøve å fjærne vinduer og samtidig ha litt fleksibelt med mye innhold på skjermen.

 

2.grunn theme smelter ikke inn spessielt godt i noen apps.

 

3.grunn litt tungvindt å finne frem terminalen.

 

4.grunn installering og avinstallering av programmer virker ustabilt. man vet ikke hva den drivermed.

 

5.grunn veldig få muligheter til å få systemet til å få et persjonlig look. jeg fant ingen muligheter via menyene i systemet.

 

6.grunn om man skal begynne å intrigrere masse sossiale nettverk. hadde jeg satt veldig pris på et eget app som hadde samme look og feel som systemet.

 

av ting jeg likte, så var det først å fremst avinstallering av programmer via en liten undermeny under iconene.

Lenke til kommentar

Om en skal forstå hvordan operativssystemet opererer:

 

Så er det ett cloudbasert system, som krever installasjon?

Ser du skriver dualboot. Så det kjører ikke kun rett fra nettleser, men krever reboot, eller blir det å misforstå, og at programvaren åpner for andre muligheter enn normal bruk ved dualboot?

Du kan logge deg inn på http://my.jolicloud.com/welcome i en hvilken som helst nettleser, men du får ikke lov til å åpne fulle programmer, kun web-applikasjoner. Har ikke testet det ut selv, så vet ikke helt hvordan det fungerer, men fant et videoklipp som forklarer veldig bra:

 

http://www.youtube.com/watch?v=uIfIyB3_OQ0

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For folk som prøver dette i VirtualBox, VMware og på vanlige datamaskiner: Dette er laga til netbooks med skjermstørrelser som oftest mellom 10" - 13", når du prøver dette på en 22" såklart det blir knotete

 

det er ikke vansklig å lage ca 1024x600 i oppløsning i virtualbox. etter man har installert drivere så er skjermstørrelse 100% opp til vinduet på virtualbox.

jeg har fremdeles vansklig for å fårstå hvorfor de har lagd de løsningene de har. systemet har så å si ingen fordeler fremfor et annet system med en nettleser med speeddail system.

Lenke til kommentar

Kjørte denne inn på min Lenovo N500 laptop (15"), og må si meg enig med mange her. Så fint ut på bildene, men funket ikke så bra i virkligheten. Var overraskende tregt på min pc, selv om nVidia drivere ble lastet. Lyd, nettverk og alt funket bra da. Trådløs logitech mus også.

Noe stabilitetsproblemer på min pc, men regner med det er fordi OS'et er laget for et annet system. (PC'en min slår seg av upovosert).

 

Jeg fortsetter til noe annet... Forslag?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...